Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر مهاجرت بلژیک اعلام کرد، بروکسل علیه حکم یک دادگاه برای بازگرداندن دو زن بلژیکی عضو داعش و شش فرزند آنها از سوریه درخواست استیناف می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس حکم روز چهارشنبه یک قاضی، بروکسل باید تاتیانا ویلندت ۲۶ ساله و بشری ابوالعلا ۲۵ ساله و فرزندان آنها را که از مردان شبه‌نظامی است، از کمپ الحول در منطقه تحت سلطه کردها در سوریه تحویل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مگی دی بلاک، وزیر سیاستگذاری مهاجرتی بلژیک تاکید دارد که باید تمایزی میان مادران و فرزندان قائل شد و از پذیرش مادران امتناع کرد. او گفت: این کودکان انتخاب نکردند که در چنین شرایطی متولد شوند... چهار تن از آن شش کودک بلژیکی محسوب می‌شوند چون پدربزرگ و مادربزرگ آنها در بلژیک حضور دارند و یکی از آن کودکان به شدت بیمار است. ما مسوول آنها هستیم.

این مقام بلژیکی درباره سرنوشتی که در انتظار دو کودک دیگر است، سخنی به میان نیاورد. او افزود: قصه این مادران متفاوت است. آنها در اینجا محکوم شده‌اند. اتهام آنها مشارکت‌ در برنامه‌ریزی برای اجرای حملات تروریستی در اینجاست. به نظرم ما باید این خطرات را مورد ارزیابی قرار دهیم و از پذیرش آنها استقبال نکنیم. این زنان ماه مارس به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش به صورت غیابی محکوم شده و هر کدام پنج سال حبس گرفتند.

به گفته منابع کرد، از سال گذشته که داعش تقریبا از تمامی اراضی تحت اشغالش در سوریه بیرون رانده شد، صدها تن از شهروندان اروپایی که اکثر آنها را کودکان تشکیل می‌دهند در سه کمپ شبه‌نظامیان کرد تحت حمایت آمریکا مانده‌اند. کشورهای اروپایی برای شناسایی مظنونان شبه‌نظامی و خانواده‌های آنها که تلاش دارند تا از مناطق جنگی در عراق و سوریه به کشورهای خودشان بازگردند با مشکل مواجه هستند.

مقام‌های فرانسوی می‌گویند در تلاشند تا کودکانی که نیروهای کرد سوریه گرفته‌اند را پس بگیرد اما مادران آنها باید توسط مقام‌های محلی محاکمه شوند. فرانسه نگران است که در صورت ماندن این کودکان در سوریه، آنها هم سرانجام شبه‌نظامی شوند. کردها تاکید دارند که وظیفه آنها پیگرد قضایی یا نگهداری دائمی از آنها نیست و همین موجب شده است تا این زنان و کودکان در بحران حقوقی بمانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جالب پوشش زنان در خیابان‌های بروکسل بلژیک | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، این عکس را در ادامه می بینید.


منبع:‌صابرین نیوز

کد خبر 849420 برچسب‌ها خبر ویژه بلژیک زنان - حجاب

دیگر خبرها

  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • فیلم/ بخشی از ترورهای کور داعشی‌های دهه ۶۰
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار
  • وضعیت باورنکردنی پوشش زنان در خیابان‌های بروکسل بلژیک
  • عکسی متفاوت از بروکسل، پایتخت بلژیک
  • وضعیت جالب پوشش زنان در خیابان‌های بروکسل بلژیک | عکس
  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری