Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی علی سروری مجد عضر دیروز، 9 دی ماه، در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی که با حضور برخی از مسئولان استانی در محل این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم در آینده این دانشگاه را که در واقع یکی از برترین دانشگاه‌های کشور بشمار می‌رود، به رشد و تعالی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین باید از ظرفیت‌ها و پتانسل‌های بالای این دانشگاه که با سایر دانشگاه‌های آزاد کشور متفاوت است، استفاده کنیم و طرح‌های در نظر گرفته شده را نیز اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: باید اشاره کرد که خراسان رضوی از ظرفیت‌های علمی و دیرینه‌ای برخوردار است، بالتبع نیز دانشکده‌های موجود در این واحد دانشگاهی از این ظرفیت‌ها برخوردار هستند و امید است که ما هم بتوانیم از این گنجینه دیرینه ادبی و هنری استان حداکثر استفاده را ببریم.

سروری‌مجد خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که قرار است در دوره مدیریت جدید این دانشگاه به مرحله اجرا برسد، طرح سلامت، رشد و تعالی انسان و تسریع و توسعه طرح‌های دانش بنیان است که با همکاری معاونت‌ها، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویانی که در این راستا فعالیت دارند، بتوانیم این طرح‌های توسعه‌ای را پیش برده و گام‌های موثری را برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: مشهد به دلیل ظرفیت عظیمی که در خصوص سفر زائران غیر ایرانی و نخبگانی که طی این سفرها به مشهد می‌آیند، دارد می‌تواند کارگاه خوبی برای نخبگان غیر ایرانی باشد.

باید در دانشگاه‌ها علمی تدریس شود تا گره از کار جامعه اسلامی باز کند

در ادامه عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز در دانشگاه‌ها باید علمی تدریس شود تا گره از کار فرو بسته جامعه اسلامی باز کند.

محمد هادی مهدی‌نیا اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در زمان خود به علم نافع تسلط داشته‌اند و امروز علم نافع در دانشگاه‌ها علمی است که گرهی را در جامعه باز کند.

وی ادامه داد: امروز باید علم نافعی در دانشگاه‌ها تدریس شود تا شاهد پیشرفت دانشگاه‌ها به سمت کار آفرینی باشیم تا در مقابل نیز فارغ‌التحصیلان بیشترین کارایی را در حوزه بازار حرفه‌ای داشته باشند؛ این در حالی است که خوشبختانه دانشگاه آزاد در این عرصه آنگونه که باید موفق عمل کرده و در حوزه اشتغال نیز در استان دارای کارنامه درخشانی است.

رئیس دانشکده معماری دانشگاه آزاد خراسان رضوی عنوان کرد: باید مدعی شد که منابع انسانی در دانشگاه‌ها بیش از سایر سازمان‌ها، از منابع اصلی آن‌ها بشمار می‌رود و از آن به عنوان ثروت یاد می‌شود. البته مهم‌ترین نکته در خصوص منابع انسانی نیز جذب سرمایه اجتماعی است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: امروز در ادبیات مدیریت دنیا یکی از منابع اصلی هر سازمانی را منابع انسانی آن تشکیل می‌دهد چرا که تجربه ثابت کرده هیچ کاری در سازمانی پیش نخواهد رفت مگر اینکه منابع انسانی به آن کار اعتماد و همکاری لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: امیدوارم بدنه دانشگاه آزاد استان به عنوان منابع انسانی در نظر گرفته شود و در راستای اهداف گام‌های بزرگی را بردارد.

مهدی نیا خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد توانسته به آن میزانی که باید، تاثیر قابل توجهی را در جامعه داشته باشد که در این میان می‌توان گفت به نوعی تبدیل به برندینگ شده است. باید این برندینگ حفظ شود و تداوم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این میان دانشگاه آزاد نیز در عرصه تصمیم گیری، هم در حوزه استان و هم در شهر مشهد، یکی از نهادهای تاثیرگذار بوده و این تاثیر گذاری به گونه‌ای بوده که امروز افرادی در دانشگاه هم جز اعضای هیات علمی و هم در سایر دستگاه‌ها مشغول فعالیت هستند.

رئیس دانشکده معماری دانشگاه آزاد خراسان رضوی تاکید کرد: بر همین اساس باید این تاثیرگذاری‌ها ادامه داشته باشد تا ما در آینده بتوانیم شاهد اتفاقات بهتری در این راستا باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: با توجه به تجربه کوتاهی که در سازمان شهرداری مشهد داشته‌ام، به صورت مشخص این امر ثابت شده که هر جایی که بدنه شهرداری با تصمیمات و مصوبات شورای شهرهمراهی و همکاری داشته، آن وظیفه به نتیجه دلخواه رسیده و در هر جایی که همراهی وجود نداشته است.

مهدی نیا گفت: دانشگاه آزاد واحد مشهد دارای 455 عضو هیات علمی، 12 عضو استاد تمام، 53 دانشیاری، 247 استادیار، 28 هزار و 599 دانشجو که تقریبا 31 درصد آن‌ها تحصیلات تکمیلی و مابقی در مقاطع کارشناسی و کاردانی تحصیل می‌کنند و حدود بیش از2000نفر هم کارمند است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عصر امروز به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

محمد مخبر در این جلسه با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهار داشت همه ما مدیون تلاش‌ها و زحمات معلمان هستیم و تمامی پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشور آثار خدمات و زحمات معلمین است.

مخبر با تأکید بر اینکه باید از انگیزه‌های مادی، معنوی و شغلی معلمان مراقبت شود خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در برنامه‌های آموزش و پرورش موفق باشیم ابتدا باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم چرا که این عزیزان در حقیقت مجری تصمیمات و برنامه‌ها برای آموزش و پرورش دانش آموزان هستند.

وی همچنین بر ضرورت بکارگیری روش‌های نوین آموزشی و تربیتی تأکید کرد و گفت: لازم است از روش‌های جدید و بروز در حوزه آموزش برای تحقق اهداف آموزش و پرورش استفاده کنیم.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه در خصوص بازماندگان از تحصیل گفت: جذب بازماندگان از تحصیل نیازمند مشارکت و حضور فعالانه مردم و خیرین کشور است و با اتکا به این ظرفیت بزرگ می‌توانیم گام‌های مؤثری در جهت جذب بازماندگان از تحصیل برداریم.

معاون اول رییس جمهور آموزش و پرورش را موتور پیشران کشور توصیف کرد و با تأکید بر اینکه دستیابی به پیشرفت و توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش تصوری خام و نادرست است، از وزیر آموزش و پرورش خواست گزارشی جامع و دقیق از آمار بازماندگان از تحصیل تدوین شود و آیین نامه‌های مرتبط با انسداد بی سوادی هر چه سریع‌تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد مرحله اجرا شود.

وی افزود: به هر میزان که در بخش آموزش و پرورش هزینه کنیم در حقیقت نوعی سرمایه گذاری است که بهره وری بسیار بالایی دارد چرا که هیچ سرمایه گذاری تا این حد توجیه اقتصادی ندارد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در جهت مهارت آموزی، کار‌های انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توجه به اوقات فراغت دانش آموزان موضوعی بسیار پراهمیت بشمار میرود و مهارت آموزی یکی از بهترین ابزار‌ها برای پرکردن اوقات فراغت و رشد دانش آموزان است.

در این جلسه که وزیر آموزش و پرورش، وزیر دادگستری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند، گزارشی از ۶ پروژه ملی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شد و اقدامات صورت گرفته در راستای مهارت آموزی و انسداد مبادی بی سوادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین راهکار‌های جذب بازماندگان از تحصیل، شناسایی دلایل دوری از مدرسه، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و انسداد مبادی بی سوادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت آموزش و پرورش به همراه دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ای جامع برای جذب بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی سوادی تدوین و در جلسه آتی ارائه کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد آیین نامه‌های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش هر چه سریع‌تر تدوین شود به نحوی که وظایف دستگاه ها، برنامه مشارکت مردم و خیرین و سایر جزئیات مربوطه در آن لحاظ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • تلاش دولت برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟