Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:52:10 GMT

گالری آ توسط شهرداری پلمپ شد/ انتقادِ مدیر گالری

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۵۲۶۴

گالری آ توسط شهرداری پلمپ شد/ انتقادِ مدیر گالری

آسیه مزینانی مدیر گالری آ درباره تعطیلی این گالری که توسط شهرداری صورت گرفته است به خبرنگار مهر گفت: ساعت ۲ بامداد شب گذشته ۹ دی ماه از سوی شهرداری دو بلوک سیمانی مقابل در ورودی گالری آ قرار داده شده است و عملاً این گالری را پلمپ کرده‌اند. ظاهرا در رویکرد جدید، شهرداری تاکید می‌کند گالری های هنری حق حضور در فضاهای مسکونی ندارند و متاسفانه علیرغم مکاتباتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهرداری داشته، تعطیلی گالری‌های شهر تهران کلید خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به شورای شهر با این ترکیب جدید رای داده است، اظهار کرد: امیدوار بودیم با این ترکیب جدید شورای شهر تهران، شهرداری حامی هنر باشد که متاسفانه با این جریانی که به راه افتاده عکس آن رخ داده است.

مزینانی درباره اینکه آیا به عنوان مدیر گالری اخطار یا تذکری از جانب شهرداری دریافت کرده است، گفت: اخطاری با عنوان کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری که مربوط به تخلفات ساختمانی است، برای ما فرستاده بودند اما وقتی به دست ما رسید که دیگر امکان تجدیدنظر در آن وجود نداشت.

وی، یکی از وظایف شهرداری را حمایت از فضاهای فرهنگی هنری دانست و افزود: برخورد با فضاهای فرهنگی هنری نیز باید به گونه‌ای درخور شأن یک فضای فرهنگی باشد. در ضمن نسبت به برخورد شهرداری انتقاد دارم و قرار نیست برخورد با یک گالری هنری همچون یک بنگاه تجاری باشد.

مدیر گالری آ خاطرنشان کرد: رفتار امروز شهرداری با یک گالری، نشان می دهد تناقضی وجود دارد که قانون قبلی در مورد بلامانع بودن حضور گالری های هنری در فضاهای مسکونی را لغو می کند این در حالی است که هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی ارشاد تاکید می کند به شکل های مختلفی با شهرداری گفتگو داشتند و برای این رویکرد جدید زمان خواستند که پاسخی از سوی شهرداری نیامده است.

وی با تاکید بر اینکه منطقه شش تهران به عنوان منطقه فرهنگی هنری تعیین شده است و به همین دلیل گالری‌های هنری در این منطقه حضور حداکثری دارند، گفت: با فشارهایی که شهرداری به فضاهای هنری وارد می کند، قطعاً انسجامی که در منطقه شش اتفاق افتاد و تبدیل به منطقه فرهنگی هنری شد، از هم می پاشد و این موضوع اصلا شوخی بردار نیست، چراکه ما گالری‌ها به این منطقه هویت فرهنگی هنری جدیدی داده‌ایم و الان همه چیز به راحتی از بین می رود.

مزینانی در پایان گفت: گالری آ گردش مالی مشخص دارد و هدف ما حمایت از هنرمندان جوان است و کارنامه کاری ما این موضوع را ثابت می کند و این به معنای سرمایه گذاری بخش خصوصی برای فرهنگ و هنر است.

گالری آ در تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان عضدی(آبان جنوبی)، کوچه ارشد، پلاک ۷ واقع است.

خبرگزاری مهر پیگیر موضوع از شهرداری منطقه و اداره کل هنرهای تجسمی است.

کد خبر 4500418

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر تهران گالری آ وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود

مدیر منطقه هفت شهرداری قم گفت: پیاده‌روسازی خیابان ۱۹ دی از محور استاد فقیهی تا چهارراه بازار در حال انجام است.

محمد رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به مسئله پارکینگ در این منطقه، اظهار کرد: در منطقه هفت پارکینگ زائر، پارکینگ شرقی حرم، پارکینگ رودخانه و پارکینگ شهید کاظمی به عنوان پارکینگ‌های عمومی ایجاد شده‌اند.

وی با اشاره به محدودیت فضایی برای احداث پارکینگ‌های جدید در منطقه هفت افزود: در صورت به نتیجه رسیدن پروژه بسط شرقی و تکمیل پارکینگ‌های در دست کار در هسته مرکزی، شرایط پارکینگ‌های این منطقه بهبود خواهد یافت.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به اقدامات این منطقه برای رودخانه، خاطرنشان کرد: در بلوار سردار شهید سلیمانی اصلاح کف و بهسازی آسفالت صورت گرفت، همچنین اصلاح هندسی برداشتن نرده‌ها و اصلاح جداول در این بلوار به سمت حرم مطهر نیز انجام شد.

رمضانی اضافه کرد: سال گذشته یک تابلیه روی رودخانه به منظور کاهش ترافیک با هزینه ۱۱ میلیارد تومانی انجام شد که موجب رضایتمندی بسیاری برای مردم و زائران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روسازی خیابان ۱۹ دی از مخابرات تا چهارراه بازار در حال انجام است، عنوان کرد: این کار به بهبود وضعیت تردد عابر پیاده منجر خواهد شد.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به اقدامات انجام شده برای بهسازی بافت تاریخی شهر قم، گفت: جداره‌سازی در بعضی نقاط با همکاری میراث فرهنگی و سازمان بهسازی اطراف حرم در منطقه صورت گرفت که موجب بهبود سیما و منظر در بناهای تاریخی شد، از آن جمله می‌توان به بهسازی گاراژ شمس‌العماره در چهارراه بازار اشاره کرد.

رمضانی با اشاره به بودجه ۳۵۵ میلیارد تومانی منطقه هفت شهرداری قم، افزود: از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام در این منطقه زیرگذر امام موسی صدر است.

کد خبر 748145

دیگر خبرها

  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی بر اثر باران در منطقه چهار 
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم