Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@11:41:52 GMT

۱۳ هزار بافنده فرش اردبیلی در نوبت وام

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۵۷۳۷

۱۳ هزار بافنده فرش اردبیلی در نوبت وام

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در قالب مشاغل خانگی برای 13هزارو 409 بافنده فرش در این استان مجوز تسهیلات داده شده که به محض تامین اعتبار، این تعداد نیز به جمع 12 هزار دریافت کننده وام بافندگان افزوده می‎شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میر اعلی سیدی رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در گفتگو با  سبلان‌ما، درخصوص تسهیلات پرداخت شده به بافندگان فرش گفت: این تسهیلات از نوع کم بهره و قرض الحسنه بوده است که این آمار تسهیلات به نام و با جزئیات و مستندات در طول 11 سال گذشته موجود است؛ در این مدت 12هزارو 152 نفر از محل منابع داخلی استان در قالب مشاغل خانگی وتوافقنامه برای دریافت  وام  به بانک های عامل معرفی شده و وام دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در قالب مشاغل خانگی برای  13هزارو 409 بافنده فرش در این استان مجوز تسهیلات داده شده که به محض تامین اعتبار، این تعداد نیز به جمع  12 هزار دریافت کننده وام بافندگان افزوده می‎شود..

رئیس ادراه فرش اردبیل با بیان اینکه برای همه 35 هزار بافنده فرش  استان اردبیل در در قالب بافنده روستایی، بافنده شرکت روستایی و بافنده واحد شهری کارت شناسایی صادر شده است،گفت: فرش  دارای بازار بکر و جزو مشاغل خانگی درجه یک کشور شناخته شده است و قطعا به دلیل  سرمایه اندک برای ورود به این حرفه و همچنین  وجود نیروی کار ارزان و ماهر  اشتغالزای در حو.زه فرش دستبافت دراستان اردبیل حائز اهمیت است.

وی ادامه داد:  برای رفاه آن دسته از بافندگان استان اردبیل که سواد بازار و انعطاف نقشه ندارند و از راه فرش ارتزاق می کنند، 288 تولید کننده این بافنده ها را تحت پوشش قرار داده اند تا آنها  دغدغه تامین مواداولیه وفروش محصول را نداشته باشند و دستمزدشان را از این تولیدگنندگان بگیرند.

سیدی تاکید کرد: قطعا 12 سال قبل دغدغه ای به نام فرش دستبافت نداشتیم  اما با همکاری اتحادیه ها، اداره ها و تولیدکنندگان الان این محصول و فرش دستبافت  به یک دغدغه  تبدیل شده و بی تردید  به جهت  نیازاین شغل به سرمایه کم و ارزآوری بالا  اشتغالزایی زیادی برای جامعه فراهم می کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۵۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: شرایط استفاده از تسهیلات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با هدف انجام تعمیرات و بهسازی ناوگان اتوبوس در استان اعلام شد و مالکانی که متقاضی استفاده از این تسهیلات هستند، برابر سهمیه اختصاص یافته به استان از سهمیه کشوری می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
با توجه به محدودیت منابع اعتباری، اولویت پرداخت با ناوگان فعال مدل پایین، در حال بازسازی، نیاز به بازسازی و دارای کارکرد مناسب (حداقل ۱۲۰ صورت وضعیت) در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است.
متقاضیان از امروز ۱۰ اردیبهشت ماه به مدت سه روز می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع تسهیلات به نشانی اینترنتی https://t ۱۸.rmto.ir ثبت نام کنند.
به گفته معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، همه مراحل ثبت‌نام و معرفی به بانک به‌صورت سامانه‌ای بوده و نیاز به مراجعه حضوری مالکان نیست.
فواد غزیعلی به شرایط و ضوابط تسهیلات اشاره کرد و افزود: شرایط سنی متقاضیان ۱۸ تا ۷۰ سال است و تقاضای کتبی مالک ناوگان، نرخ سود تسهیلات ۱۵ درصد، دوره بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماه، مبلغ پرداخت تسهیلات بازسازی برای اتوبوس حداکثر ۷۰۰ میلیون تومان و عدم دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان در سال‌های گذشته از جمله این شرایط است.

دیگر خبرها

  • صافکار متخلف اردبیلی نقره داغ شد
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی صافکار متخلف اردبیلی
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند