Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:14:38 GMT

دو کشته و 23 زخمی در حمله تروریستی در فیلیپین

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۵۸۵۳

دو کشته و 23 زخمی در حمله تروریستی در فیلیپین

تهران - ایرنا - انفجاری در خارج از یک مرکز خرید در فیلیپین، دست کم دو کشته و 23 زخمی بر جای گذاشت؛ گفته می شود به دلیل احتمال وجود بمبی دیگر، پلیس این منطقه را کاملا تخلیه کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، «کریستوفر لی» سخنگوی پلیس شهر کوتاباتو در مصاحبه با سی ان ان گفت: انفجار مشکوکی امروز دوشنبه 31 دسامبر (10 دی)، با استفاده از مواد منفجره دست ساز، خارج از مرکز خریدی در شهر کوتاباتو واقع در جزیره «میندانائو» رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته شاهدان پلیس به دلیل ترس از احتمال وجود بمب جاسازی شده دیگر، از مردم خواسته است تا این منطقه را ترک کنند.
شهردار کوتاباتو نیز در پیامی با محکوم کردن این انفجار، آن را اقدامی علیه بشریت خواند و از اینکه یک روز پیش از سال نو میلادی چنین اتفاقی رخ داده اظهار تاسف کرد. وی افزود، این فقط یک اقدام تروریستی نیست، بلکه یک اقدام علیه بشریت است.
به گفته سی ان ان، پلیس همچنان در حال تحقیق درباره این بمب گذاری است. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این بمب گذاری را بر عهده نگرفته است.
**آساق**9470**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فيليپين حمله تروريستي فيليپين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۵۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است

نماینده ایرلند در پارلمان اروپا با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی اولین طرفی بود که به منافع ایران حمله کرد، گفت اتحادیه اروپا در جنایات منطقه هم‌دست بوده و لکه ننگی است بر دامن بشریت.

به گزارش ایسنا، «میک والاس» عضو پارلمان اروپا در بروکسل گفت: «این نهاد (اتحادیه اروپا) نمی‌تواند درباره اینکه چه کسی برای اولین‌بار به دیگری حمله کرد، حقیقت را بیان کند. این اسرائیل بود که در ابتدا به (کنسولگری) ایران حمله کرد؛ اما این نهاد یک جهان‌بینی استعماری دارد.»

او ادامه داد: «چطور از مردم خاورمیانه تا این حد متنفر شدید که سعی دارید آن‌ها را خارج از قلمرو قوانین بین‌المللی محسوب کنید؟ کشورهای اتحادیه اروپا در ۵ سال گذشته از طریق فروش تسلیحات و مداخله نظامی مستقیم، در جنگ یمن با ۴۰۰ هزار کشته، در نسل‌کشی غزه با ۱۰۰ هزار کشته و مجروح و همچنین در تحریم علیه سوریه و ایران که هر سال موجب ده‌ها هزار مرگ قابل‌پیشگیری می‌شود، همدست بوده‌اند.»

این سیاستمدار که از سال ۲۰۱۹ یکی از نمایندگان ایرلند در پارلمان اروپاست، گفت: «ما در اینجا بحث‌های بی‌پایانی درباره حقوق بشر داریم، اما این افرادی که شما با رای خود درهم شکسته‌اید، از حقوق بشر محروم هستند. وانمود می‌کنید که اتحادیه اروپا نهادی متمدن است. با کت‌وشلوار اینجا می‌نشینید و با آرای خود افراد را به مرگ محکوم می‌کنید. شما آشکارا دروغ می‌گوید تا اقدامات خود را توجیه کنید.»

والاس این استاندارد دوگانه اعضای اتحادیه اروپا را مصداق «ابتذال شر» دانست و گفت: «این نهاد لکه ننگی است بر دامن بشریت.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • (ویدئو) ۶ زخمی بر اثر انفجار مهیب ده‌ها بادکنک
  • دستگیری یک تبعه رژیم صهیونیستی در مالزی که قصد انجام عملیات تروریستی داشت