زینبیه؛ شبکه تلویزیونی چند زبانه شیعیان هند
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۶۶۳۸
به گزارش ایکنا؛ کانال تلویزیونی «زینبیه» یکی از شبكههای تلویزیونی شیعیان هند محسوب میشود که به وسیله تراست زینبیه(تراست: اتحادیه، ائتلاف) در سال 2012 میلادی با هدف آگاهی دادن و شناساندن مذهب شیعه به افراد غیرمسلمان هندی آغاز به کار کرد.
خانه فرهنگ ایران در بمبئی با معرفی شبکه زینبیه، آورده است: این شبکه برنامههای گوناگونی به زبانهای اردو، انگلیسی، گجراتی و هندی پخش میکند و اخیرا در پی درگذشت آیتالله سید محمود هاشمی شاهرودی، با محسن آشوری، سرپرست خانه فرهنگ ایران در بمبئی گفتوگو کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
آشوری در این گفتوگو اظهار کرد: آیتالله سید محمود هاشمیشاهرودی یکی از استوانههای بزرگ و مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی و یکی از علمای بزرگ جهان اسلام به شمار میآمد و از شاگردان حضرت آیتالله محمدباقر صدر بود.
وی افزود: مرحوم آیتالله هاشمیشاهرودی در علم فقه و اصول، بسیار پویا، صاحبنظر و یک مجتهد عظیم محسوب میشد و تنها فردی بود که توانست از آیتالله صدر حکم اجتهاد بگیرد. همچنین این عالم فقیه و مبارز خدمات عظیمی را به جمهوری اسلامی ارائه داد و یار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بود.
پیش از انجام این مصاحبه تلویزیونی، سرپرست وابستگی فرهنگی ایران در بمبئی خطاب به گزارشگران تلویزیون «زینبیه» گفت: وابستگی فرهنگی ایران در بمبئی در راستای وظایف خود خواستار گسترش فرهنگ اسلامی ایران زمین در میان جامعه هند است و اصحاب رسانه به ویژه کانالهای تلویزیونی مسلمانان میتوانند به شیوههای متناسب، فعالیتهای فرهنگی علمی خانه فرهنگ ایران را پوشش دهند.
عقیل ترابی و علی عباس وفا، گزارشگران تلویزیون «زینبیه» نیز با بیان این كه این شبكه تلویزیونی یکی از شبكههای شیعیان هند به شمار میآید، اعلام كردند: این رسانه اخبار جمهوری اسلامی ایران را به صورت منظم برای علاقمندان به این کشور بزرگ و متمدن مشرقزمین پخش میكند.
انتهای پیام
منبع: ایکنا
کلیدواژه: ایکنا زینبیه هند شبکه شیعیان قرآن
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
حادثه تروریستی مسجد امام زمان شهر هرات یکبار دیگر بحث حضور و فعالیت داعش در افغانستان را در کانون توجه قرار داد،به ویژه این که عملیات اخیر دومین حمله تروریستی یه غیر نظامیان و به طور خاص شیعیان افغانستان در کمتر از 10 روز گذشته بوده است.شواهد و قرائن و پذیرش مسئولیت حمله اول تروریستی در کابل توسط داعش،این گروه را در جایگاه مظنون اصلی حمله به مسجد شیعیان در هرات نیز قرار می دهد .بنابر این لازم است به نکاتی در مورد فعالیت داعش در افغانستان اشاره شود؛
1)مقامات امارت اسلامی طالبان مدتی است که مدعی نابودی کامل داعش در افغانستان هستند و تاکید دارند که اگر در این میان مشکلات امنیتی هم وجود دارد،به طور خاص نتیجه کم کاری ،اهمال و حتی دسیسه چینی همسایگان است. اظهارات چند روز قبل "متقی" سرپرست وزارت خارجه طالبان در متهم ساختن سه کشور همسایه به تامین نیرو،انتقال و ترانزیت و در نهایت تجهیز و آموزش داعش دقیقا در همین راستا انجام گرفته و بازتاب فراوانی یافت.اما عملیاتهای تروریستی اخیر علاوه بر این که استمرار فعالیت داعش در افغانستان را نشان می دهد،این موضوع را هم آشکار می کند که مسئله حضور داعش در منطقه با فرافکنی ،سلب مسئولیت از خود و مقصر جلوه دادن دیگران قابل حل نخواهد بود.در مقابل، نابودی داعش تنها در سایه همکاری ، تعامل و درک کشورهای منطقه از ملاحظات سیاسی و امنیتی یکدیگر حاصل خواهد شد؛همان نکته ایی که سفیر جمهوری اسلامی در کابل پس از حملات اخیر و با شریک خواندن کشورها در مبارزه با این تهدید مشترک،مورد تاکید قرار داد.
2)محدود کردن داعش به یک چارچوب سازمانی و تشکیلاتی مشخص،محدود و بسته، چه از جانب طالبان و چه از جانب دیگر کشورهای منطقه اشتباهی بزرگ محسوب می شود ، چرا که داعش یک طرز تفکر و ایدئولوژی است که از ظرفیت جذب و همراهی با اشخاص و گروههای تروریستی مختلف دیگر در منطقه برخوردار است.دقیقا به همین دلیل است که پاکستان تفاوتی میان داعش و طالبان پاکستانی قائل نمی شود و جمهوری اسلامی گروههای تروریستی جیش العدل و داعش را در یک راستا می نگرد.در افغانستان هم طالبان این نکته را در نظر بگیرند که بیش و پیش از مبارزه با سازمان و تشکیلات داعش،باید مانع بسط و گسترش تفکرات و ایدئولوژی های داعشی و یا داعش پسند در این کشور شوند.به عنوان نمونه و در بحث شیعیان باید گفت که اگر چه دیدگاهی که حملات اخیر را بر مبنای ایجاد تفرقه میان امارت و شیعیان و یا جمهوری اسلامی ایران تحلیل می کند،کاملا خور تامل به نظر می رسد،اما عملکرد مقامات و مسئولین امارت هم نباید به گونه ایی باشد که تمیز و تشخیص تفکرات و عملکرد آنها با دیدگاه داعش در مورد شیعیان به دشواری انجام گیرد