Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:42:46 GMT

یمن قتلگاه مزدوران سودانی

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۶۹۱۶

یمن قتلگاه مزدوران سودانی

تهران - ایرنا - تجاوز ائتلاف عربی - آمریکایی به یمن به سرکردگی آل سعود، نه تنها باتلاقی برای نیروهای این ائتلاف، بلکه قتلگاهی برای مزدوران سودانی که به این ائتلاف پیوسته اند، شده است.

بر اساس گزارش ها 14 هزار مزدور سودانی با شروع تجاوز ائتلاف عربی - آمریکایی به یمن در کنار نیروهای متجاوز بوده اند و این تعداد همواره با اعزام نیروهای جایگزین در صورت کشته شدن نیروهای دیگر حفظ شده است؛ باید گفت که مزدوران سعودی عملا به جای نیروهای ارتش عربستان و امارات در یمن کشته می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مزدوران سودانی نه به اختیار خود، بلکه به دلیل همراهی مقامات سودانی و بی تدبیری آنها به جنگ یمن وارد شده اند.
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز شنبه طی گزارشی به نقل از کمیته حقیقت یاب سازمان ملل در یمن نوشت: در چهارسال گذشته به طور متوسط 14هزار جوان سودانی به عنوان مزدور عربستان در جنگ با یمن شرکت داشته اند.
این روزنامه می افزاید، پارلمان سودان سرگرم تحقیق در مورد گزارش هایی است مبنی بر اینکه صدها جوان سودان نیز در جریان درگیری های مسلحانه با نیروهای مخالف دولت یمن کشته شده اند.
سازمان ملل جنگ داخلی یمن را بدترین بحران بشردوستانه جامعه بین الملل خوانده که بواسطه محاصره گاه و بیگاه این کشور توسط عربستان سعودی و امارات متحده عربی، 13 میلیون نفر از جمعیت 26 میلیونی این کشور در معرض گرسنگی قرار گرفته اند و بیش از یکصد هزار یمنی نیز در این تجاوز جان خود را از دست داده اند.
بنا بر گزارش سازمان ملل از میان یکصد هزار کشته یمنی حدود 90 هزار کودک وجود دارد که هشتاد و پنج هزار نفر فقط به دلیل سوء تغذیه و بیماری و بیش از پنج هزار کودک یمنی دیگر نیز در اثر بمباران بمب افکن های سعودی - آمریکایی به شهادت رسیده اند.
به گزارش نیویورک تایمز، تقریبا تمامی مزدوران سودانی از منطقه جنگ زده و قحطی زده دارفور سودان به یمن آورده شده اند. طی جنگ های داخلی سال های اخیر در منطقه دارفور سودان در حدود 300 هزار نفر کشته شده اند و یک میلیون و 200 هزار نفر نیز در طول یک دهه این منطقه را ترک کرده اند.
بنابر این گزارش، بیشتر مزدوران سودانی به شبه نظامیان نیروهای پشتیبانی سریع در جنگ یمن پیوسته اند؛ شبه نظامیانی که پیش تر
'جنجاوید' خوانده می شدند؛ آنها متهم به تجاوز به زنان و دختران و کشتار بدون هدف و سایر جنایت های جنگی در جنگ دارفور سودان هستند؛ آنها در واقع شبه نظامیانی هستند که در کشتارهای دارفور شرکت داشته و امروزه در یمن مستقر شده اند که البته در مقایسه با سودان، جنگی سازمان یافته تر در یمن برقرار است.
تجاوز ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان به یمن ششم فروردین ماه سال 1394 آغاز شده و از حضور مزدوران سودانی به یمن نیز بیش از سه سال می گذرد؛ روزنامه، 'العربی الجدید' چندی پیش طی گزارشی به شمار کشته های مزدوران سودانی در تجاوز به یمن پرداخت و نوشت: با توجه به شدت سانسور اخبار در این زمینه از سوی دولت خارطوم و رسانه‌های جریان سعودی، یک تحقیق میدانی و مصاحبه با خانواده سربازان و افسران سودانی، آمار تقریبی کشته‌شدگان سودانی اعم از افسر و سرباز را تا ماه ژوئن گذشته حداقل 850 نفر برآورد کرده است.
روزنامه نیویورک تایمز در گزارش دیگری به اعزام کودکان سودانی برای جنگ در یمن اشاره کرده و نوشته است: عربستان سعودی کودکان منطقه جنگ‌زده دارفور را برای جنگیدن کنار شبه‌نظامیان هم‌پیمان با ریاض در جنگ یمن در ازای پرداخت پول به‌خدمت گرفته است؛ حضوری که به قیمت جان کودکان سودانی تمام می شود.
در مقابل حضور و کشته شدن مزدوران سودانی چه کودک و چه بزرگسال، کشته شدن کودکان مظلوم یمنی مطرح است؛ یعنی جنگ آل سعود در یمن به نه تنها به کشته شدن کودکان بی دفاع یمنی منجر شده، بلکه قتلگاهی برای کودکان سودانی می باشد که به صورت مزدور توسط آل سعود اجیر شده اند.
'خیرت کابالاری' مدیر منطقه ای صندوق یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا که چندی پیش از یمن بازگشته، در کنفرانسی خبری در شهر امان پایتخت اردن گفت: نباید تعجب کنیم که امروز یک کودک (یمنی) در هر 10 دقیقه بر اثر بیماری هایی که می توان به سادگی از آن پیشگیری کرد، جان می بازد.
اوضاع مردم یمن به ویژه کودکان این کشور آنقدر وخیم شده که صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده که هر ده دقیقه یک کودک در یمن به دلیل بیماری‌هایی که قابل پیشگیری هستند، می‌میرد.
یونیسف در این گزارش افزوده که 400 هزار کودک یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و برای زنده ماندن مبارزه می‌کنند و این در حالی است که شانس زنده ماندن آنها کم است.
اخبار دریافتی حکایت از آن دارد که مزدوران سودانی به دلیل کشته های فراوان در حال فرار از یمن می باشند و دلارهای سعودی نیز نتوانسته آنها را در این کشور نگاه دارد.
پایگاه اماراتی عربی21' به نقل از دو منبع یمنی نوشت: تیپ موسوم به 'الحزم الثانی' که در مناطق 'میدی' و 'حرض' در استان 'حجه' در شمال غرب یمن مستقر بود، به سودان باز می‌گردد. این تیپ نظامی در طول هشت ماه گذشته در این دو منطقه که در مرز یمن با عربستان قرار دارد، حضور داشت.
نکته مهمی که در این میان وجود دارد، برانگیخته شدن حساسیت های مردم و برخی از مردم سودان نسبت به حضور مزدوران و نیروهای ارتش این کشور در جنگ یمن و کشتار مردم مظلوم آن می باشد.
کشور سودان این روزها با مشکلات اقتصادی شدیدی روبه رو شده است و تورم در این کشور به 70 درصد رسیده و بسیاری از شهرها با مشکل کمبود نان و سوخت، دست و پنجه نرم می کنند.
تحلیلگران مسایل منطقه معتقدند که اعتراضات شدید مردم سودان در روزهای اخیر که به دلیل مشکلات اقتصادی در این کشور روی داده به دلیل قطع دلارهای سعودی به دولت خارطوم می باشد که در سال های اخیر از سوی آل سعود به مقامات سودان برای اعزام مزدوران سودانی به جنگ یمن پرداخت می شده، اما با قطع این دلارها، مشکلات نیز در این کشور آفریقایی بروز کرده است.
انتظار می رود مقامات سودانی با جدایی از محور سعودی - اماراتی - آمریکایی در جنگ یمن، مزدوران خود را از این کشور خارج کرده و دست خود را بیش از این به خون مردم مظلوم و مسلمان یمن آغشته نکنند، همچنین بیش از این موجب کشتار سربازان خود که درگیر خونریزی بن سلمان شده اند، نشوند.
خاورم*1275**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي يمن مزدوران سوداني قتلگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان

آفتاب‌‌نیوز :

غروب امروز طی عملیات پهپادی نیرو‌های امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

فارس نوشت: طی این عملیات موفق ۲ تروریست کشته شدند. 

جزئیات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌گردد.

دیگر خبرها

  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • ۱۳ نفر در تصادف یک اتوبوس کشته شدند
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • برخورد پژو با پایه برق در باشت دو کشته بر جای گذاشت
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • 4 کشته در حادثه کامیون (+ عکس)