Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، در پی ثبت سوژه ریزگردهای سیستان، دیگرنفسی برای سیستان نگذاشته از سوی مردم در سامانه فارس، خبرنگار فارس موضوع را از مسؤولان مربوطه پیگیری کرد.

در تاریخ یکم دی ماه جاری وزیر جهادکشاورزی به منطقه سیستان سفر کرد و در نشست با مدیران منطقه سیستان گفت: ظرف یک هفته مالچ پاشی در کانون‌های بحران ریزگردها در سیستان آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان از تحقق وعده وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: در پی سفر وزیر جهاد کشاورزی به منطقه سیستان و قول مساعد وی مبنی بر اجرای مالچ پاشی در کانون ریزگرد پس از یک هفته، عملیات مالچ پاشی سطوح تپه های ماسه ای محدوده کانون بحرانی نیاتک در شمال روستاهای محمدشاه کرم، بامری، جهانگیر، کود و زینل به مساحت 1200 هکتار آغاز شد.

وی ادامه داد: این پروژه با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان و نظارت کارشناسان ستادی و شهرستانی شروع شد و با جدیت تا اجرایی شدن کامل تعهدات مربوطه ادامه خواهد یافت، اعتبار این پروژه بالغ بر 80 میلیارد ریال است.

عبدالباسط پاکزاد افزود: منطقه سیستان تحت تاثیر سه کانون بحرانی فرسایش بادی واقع است که کانون بحرانی نیاتک یکی از این سه کانون بحرانی به نام شنزار میانکنگی (نیاتک) معروف است، این کانون با سطحی قریب به 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی، بستر خشکیده دریاچه هامون و قسمت وسیعی از عرصه های مسکونی، تجاری و... شهرستان زهک را تحت تاثیر قرار داده که با انجام این عملیات، قسمتی از کانون ریزگردها تثبیت و از خسارات وارده به راه های مواصلاتی، اراضی کشاورزی و مناطق مسکونی محدوده مورد نظر جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد

همتیان گفت: این تعداد واکسیناسیون دام به طور رایگان برای دامداران سطح شهرستان به ویژه مناطق محروم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سم‌پاشی آغل دام‌ها یک‌بار به طور گسترده در شهرستان اجرا شد، ابراز کرد: در برخی مناطق محروم از جمله منطقه فرومد و همچنین روستاهای حق‌الخواجه، کرنگ و کمردار در بخش کالپوش تا سه مرحله عملیات سم‌پاشی انجام شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۷۶ بازدید نظارتی طی سال گذشته توسط کارشناسان این اداره انجام شد، اظهار کرد: ۲۰ دوره اردوی جهادی خدمت‌رسانی به مناطق محروم شهرستان میامی طی این بازه زمانی برگزار شد.

رییس شبکه دامپزشکی میامی ادامه داد: هزار و ۶۰ مجوز حمل دام و طیور برای دامداران این شهرستان طی سال ۱۴۰۲ صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آغاز چهارمین مرحله عملیات در برابر رژیم صهیونیستی خبرداد
  • ابوترابی: «وعده صادق» آغاز تحول در منطقه و معادلات سیاسی است
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد