Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع کارگری در کارخانه سیمان کارون به خبرنگار ایلنا گفتند: این واحد صنعتی حدود ۴۷۰ کارگر رسمی قراردادی و پیمانکاری دارد که در این میان کارگران رسمی و قراردادی معادل ۴ ماه مزد معوقه و کارگران پیمانی شاغل در فضای سبز و بارگیرخانه حدود سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده، طلبکارند.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود؛ حدود ۲۰ راننده شاغل در این کارخانه سیمان کارون که مسئولیت سرویس ایاب و ذهاب و جابجایی کارگران را برعهده دارند، در ۴ ماه گذشته مطالبات مزدی خود را دریافت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران کارخانه سیمان کارون درباره سایر مشکلات صنفی خود گفتند: به غیر از بحث تاخیری که در پرداخت معوقات مزدی کارگران وجود دارد ۲ ماه حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است. به همین دلیل دفترچه‌های درمانی کارگران این کارخانه اخیرا فاقد اعتبار شده و تمدید نمی‌شود.

به گفته آنها؛ کارفرمای این واحد تولیدی علاوه بر تاخیر در پرداخت مطالبه مزدی و بیمه‌ای آنان، یک نفر از همکاران قرادادی کارخانه که منتخب کارگران سیمان کارون است را به بهانه عدم نیاز با اتمام قرارداد کار بیکار کرده و از حدود ۱۰ روز پیش تا هم‌اکنون اجازه حضور در محل کار به او داده نمی‌شود.

کارگران گفتند: ما احتمال می‌دهیم که تعدیل همکارمان به پیگیری مطالبات صنفی کارگران این کارخانه مربوط می‌شود.

گفتنی است تلاش خبرنگار ایلنا تا لحظه ارسال این خبر برای تماس با آقای رحمانی (مدیرعامل کارخانه سیمان کارون) به جایی نرسید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

به گزارش منیبان، براین اساس مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت