Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دولت بنگلادش با اتخاذ تصمیمی جنجالی اینترنت تلفن همراه را پیش از انتخابات پارلمانی این کشور قطع کرد. دولت هدف از این اقدام عجیب را جلوگیری از پخش شایعات و تبلیغات سوء عنوان کرد. کمیته تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی بنگلادش پیش از انتخابات پارلمانی این کشور شبکه‌های 3G و 4G را قطع کرد تا از هرگونه اخلال در جریان برگزاری انتخابات و تشویش اذهان عمومی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت و مجلس بنگلادش در اتخاذ این تصمیم به اتفاق نظر رسیدند و اعلام کردند: برخی افراد سودجو و فرصت طلب با انتشار اخبار کذب و دروغ از شرایط جامعه، اوضاع را متشنج می‌کنند.

البته برخی تحلیلگران سیاسی و کارشناسان فناوری با دیده تردید به علت عنوان شده برای قطع شبکه اینترنت تلفن همراه در سراسر بنگلادش می‌نگرند، زیرا قطعی اینترنت از سوی دولت در این کشور پیش از این نیز اتفاق افتاده بود. در ماه مرداد سال جاری نیز دولت این کشور اقدام به قطع اینترنت تلفن همراه کرده بود. در آن زمان علت قطعی اینترنت جلوگیری از گسترش اعتراضات به عدم وجود ایمنی در جاده‌های این کشور اعلام شد.

اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی رفتار‌های سخت‌گیرانه پلیس و نیرو‌های امنیتی بنگلادش با معترضان سبب شد دولت برای جلوگیری از پخش شدن ویدئو آن‌ها، اینترنت را قطع کند. اختلال و قطعی اینترنت تلفن همراه در بنگلادش یک بار هم در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاده بود و در همان زمان دلایل مشابه از سوی مسئولین بیان شد.

حامیان حقوق شهروندی و آزادی فضای مجازی با انتقاد شدید از این اقدام دولت بنگلادش آن را نقض قوانین دموکراسی خواندند و از دولت درخواست کردند با قطع نکردن اینترنت تلفن همراه در جریان آزاد انتقال اطلاعات اختلال ایجاد نکند. آن‌ها معتقد‌اند با گسترش و توسعه تکنولوژی دولت‌ها با هر روشی نمی‌توانند انتقال اطلاعات را متوقف کنند و تنها سرعت آن را پایین می‌آورد.

بیشتر بخوانید: تدبیر تحسین‌برانگیز مرد روهینگیایی برای دفاع از خانواده‌اش +فیلم

انتهای پیام/

دولت بنگلادش اینترنت تلفن همراه را پیش از انتخابات قطع کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشکلات اینترنت مشکلات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک خواهد کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت ترینیداد و توباگو گفت این اقدام به دستیابی به "صلح پایدار" کمک می‌کند.

در بیانیه خبری وزارت امور خارجه این کشور حوزه کارائیب همچنین آمده است که به رسمیت شناختن کشور فلسطین "اجماع فزاینده بین المللی در مورد موضوع تشکیل کشور فلسطین" را تقویت کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه فاش کرد که انتظار می‌رود چندین کشور اتحادیه اروپا تا پایان ماه مه، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

پیش از این، اسپانیا و ایرلند متعهد شدند که حمایت بین المللی را برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل تضمین کنند، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین "یک دستاورد برای حماس" است.

تاکنون ۱۴۱ کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران