Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:37:20 GMT

اصلاح دیرهنگام یک توئیت

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۷۳۳۳

اصلاح دیرهنگام یک توئیت

ایرنا- تهران- پیام توئیتری'محسن رضایی' فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس و دبیرکنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام که با واکنش های گسترده همراه بود، سبب شد که صبح امروز در برنامه ای تلویزیونی حضور یافته و به اصلاح این توئیتر دست بزند.

به گزارش گروه نشریات خبری؛ محسن رضایی در تازه ترین اظهارات در برنامه 'حالا خورشید' شبکه 3 سیما اعلام کرد که اگر به سه روز قبل بر می گشت توئیت خود را با حذف دو کلمه از«عملیات کربلای 4 برای فریب دشمن انجام شد» به «عملیات کربلای چهار فریب دشمن شد» تغییر می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بررسی امروز (10 دی ماه) فضای رسانه ای کشور نشان می دهد که روزنامه های اصلاح طلب از تداوم واکنش ها از سوی چهره های مختلف سیاسی و نظامی و از جمله پیوستن برخی نمایندگان مجلس به صف منتقدان به این موضوع خبر می دهد.
تارنماها و خبرگزاری های وابسته به طیف اصلاح طلبی همچنین اظهارات محسن رضایی در برنامه تلویزیونی و گفت و گوی تلفنی قاسم سلیمانی با برنامه حالا خورشید را منتشر کرده اند.
از سوی دیگر رسانه های منتسب به جریان اصولگرایی نیز با گزارش هایی در این زمینه، سخنان سردار سلیمانی و محسن رضایی را بازتاب داده اند.

رسانه های اصلاح طلب
...............................
**سکوت همسویان سیاسی رضایی درباره توئیت وی
روزنامه شرق در گزارشی با عنوان 'همه ماجراهای فرمانده' درباره سخنان محسن رضایی عملیات کربلای 4 نوشت: زمانی تصور می‌شد که او تاکتیک‌های اشتباه اتخاذ می‌کند.گذشت زمان نشان داد که این تاکتیک‌ها ناشی از استراتژی‌های اشتباه اوست. همین باعث شده که فرمانده سابق حتی در جریان خود هم همواره تنها بماند. توییت عجیب او به مناسبت سالگرد عملیات کربلای 4 آن‌قدر پرحاشیه و پرواکنش شد که حتی امکان دفاع جناحی و سیاسی هم برای او باقی نگذاشت؛ اتفاقی که مشابهش زیاد در دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا رخ می‌دهد. اصولگرایان، چهره‌های حزب‌اللهی یا ارزشی‌ها هم نتوانستند اینجا به کمک محسن رضایی، فرمانده سابق بیایند. همسویان سیاسی محسن رضایی البته اکثرا ترجیح داده‌‌اند سکوت پیشه کنند. با این‌حال یکی از کاربران طیف ارزشی در حساب کاربری توییترش نوشته بود که چیزی در این ماجرا به ذهنش نمی‌رسد مگر اینکه گوشی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در لحظه نوشتن آن توییت دست نوه‌اش بوده باشد!

**ادامه واکنش‌ها
روزنامه شرق در گزارشی به واکنش علی جنتی وزیر سابق ارشاد در اینستاگرام پرداخت و در به نقل از وی نوشت: «کسانی که ادعا می‌کنند عملیات کربلای چهار برای فریب دشمن بوده است، در واقع خود فریب خورده‌‌اند و‌ جان هزاران نفر از بهترین جوانان و مجاهدان پاکباخته راه خدا را به خطر انداخته و موجب شهادت و اسارت هزاران نفر شده‌‌اند، باید در پیشگاه خدا و ملت احساس شرم کنند و از اظهارت ناصواب خود پوزش بخواهند».
شرق همچنین به واکنش محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی اش اشاره کرد و نوشت: «با مادرم که صحبت می‌کردم، داستان عملیات کربلای4 به گوش او هم رسیده بود. پرسید این حرف‌هایی که می‌زنند واقعیت دارد، گفتم خیلی‌ها رد کردند، گفت به آقایان بگو اگر والفجر8 هم فریب بوده تا زنده‌ام چیزی نگویند، مادران شهدا تاب شنیدن این حرف‌ها را ندارند».

روزنامه آفتاب یزد به نقل از عبدالله ناصری با عنوان فعال سیاسی نوشت: اظهارات رضایی درباره عملیات کربلای 4 نسنجیده بود، او با بیان این اظهارات به دنبال جلب توجه افکار عمومی و رسانه ها است.

روزنامه اعتماد به نقل از محمدعلی پورمختار، نماینده مردم کبودرآهنگ می نویسد: امروز حاشیه‌هایی توسط افرادی ساخته می‌شود که نه می‌دانند جنگ چیست و نه خبری از عملیات کربلای4 دارند. بعضا خانم‌هایی را می‌بینم که امروز تحلیلگر جنگ شده‌اند، توییت‌هایی را دیدم که چند خانم از سخنان آقای رضایی انتقاد کرده‌اند. به اعتقاد من این افراد باید نگرش آقای محسن رضایی و نقش و جایگاه ایشان در آن زمان را در نظر داشته باشند، طراحی‌هایی که صورت می‌گرفته مبتنی بر اهداف مشخصی بوده است.

در بخشی از گزارش روزنامه شرق آمده است: برخی مانند صادق زیباکلام معتقدند که محسن رضایی وارد رقابتی زودهنگام با برخی کاندیداهای احتمالی اصولگرایان مانند قالیباف، جلیلی و ضرغامی شده است تا جای خود را در لیست اصولگرایان باز کند.
فرمانده جنگ هشت‌ساله، سال ٧٦ بعد از اینکه لباس خاکی‌رنگ نظامی را تکاند، گفت می‌خواهد کار فرهنگی کند، ولی فعال نصف‌ونیمه عرصه سیاست شد... تصور می‌کرد اصولگرایان برای کهنه‌سرباز، فرش قرمز پهن می‌کنند، اما این‌طور نشد. فرماندهی جنگ در عرصه سیاست برایش خوش‌شانسی نیاورد. او نه اصلاح‌طلب شد و نه در جماعت اصولگرایی جایگاه درخوری پیدا کرد.

**پیوستن نمایندگان مجلس به جمع معترضان به اظهارات محسن رضایی
روزنامه قانون در مطلبی با عنوان 'عقوبت یک ادعا' به واکنش نمایندگان مجلس نسبت به سخنان رضایی پرداخت. در بخشی از آن آمده است: گاهی عقوبت یک اقدام به حدی سنگین است که با فضاسازی‌ها و به حاشیه‌بردن‌ها نیز نمی‌شود بحران به وجود آمده ناشی از این مساله را حل کرد. برخی از مسئولان و افرادی که در کشور فعال هستند به گمان آنکه قدرت در دست دارند و نباید پاسخگوی مردم باشند، اقداماتی را در دستور کار خود قرار می‌دهند که اعتراض اجتماعی را در پی دارد. در همین حال و در تازه‌ترین رویدادی که جامعه را متاسف کرده و سبب انتقاد بسیاری از مردم و مسئولان شده، ماجرای ادعاهای بی‌اساس محسن‌رضایی است. بازماندگان جنگ، خانواده‌های شهدا، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی، مسئولان دلسوز کشور همه منتقد گفتار نامناسب فرمانده پیشین سپاه شدند و امروز نیز نوبت به نمایندگان رسید تا به ادعاهای محسن‌رضایی واکنش نشان دهند.

در بخش دیگری از گزارش قانون به نقل از غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس می خوانیم: با فرض پذیرش ادعای آقای محسن رضایی مبنی بر اینکه به جهت فریب دشمن، عملیات کربلای چهار را اجرا کرده‌ایم، آیا اکنون آقای محسن رضایی می‌تواند پاسخ خون شهدا را به خانواده‌های این شهیدان بدهد. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اظهار نظر محسن رضایی دل خانواده شهدا را به درد آورده است، گفت: ای کاش کاری کنند تا این صحبت‌های محسن رضایی درمورد کربلای چهار، به گوش خانواده‌های آن‌ها نرسد زیرا موضوع عملیات فریب، حرف بسیار تلخی بوده است.

قانون به نقل از مهدی شیخ عضو فراکسیون امید مجلس افزود: به عنوان کسی که در میدان بودم نه در ستاد، معرفی کردن عملیات کربلای چهار برای فریب دشمن را قبول ندارم. وی افزود: اگر عملیات کربلای چهار برای فریب دشمن بوده است، مسئولان وقت بگویند چرا ایران تا این همه تلفات داده است. شیخ با بیان اینکه عملیات فریب یک عملیات ایذایی است، اظهار داشت: کربلای چهار را نمی‌توان عملیات فریب نامید، نمی‌شود نیروهای خودی به شهادت برسند و بعد بگوییم این عملیات برای فریب دشمن بوده است.

خبرگزاری ایلنا به نقل از حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مجلس نوشت: مطرح کردن برخی از مسائل کمکی به امنیت ملی نمی‌کند و بعضی از مسائل نباید در افکار عمومی مطرح شود... جنگ تحمیلی، جنگی است که هنوز شهدایش به وطن بازمی‌گردند...جنگ تحمیلی ما با 36 کشور دنیا صورت گرفت که حمایت‌های مختلفی را از صدام می‌کردند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چنین مطالبی، بحث‌هایی است که خود این آقایان در میان خودشان مطرح می‌کنند و معتقدم در شرایط کنونی این بحث‌ها چیزی به امنیت ملت ایران اضافه نمی‌کند و فقط ابهام سازی می‌کند.

**اظهارات قاسم سلیمانی
خبرگزاری ایسنا در گزارشی به نقل از گفت و گوی تلفنی قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس با برنامه 'حالا خورشید' شبکه 3 سیما نوشت: فرمانده سپاه قدس تاکید کرد که عملیات کربلای 4 عملیات فرعی نبود بلکه یک عملیات اصلی بود؛ گرچه به خاطر این‌که ما عملیات کربلای 5 را بلافاصله آغاز کردیم این تصور در دشمن به وجود آمد که عملیات کربلای 4 فرعی بوده است... سلیمانی با اعتقاد بر این‌که به نظر می‌رسد از صحبت‌های آقای رضایی برداشت درستی در این زمینه صورت نگرفته است، در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد موضوع جنگ ادامه داد: جنگ به اندازه کافی برای دفاع از خود استدلال دارد و می‌تواند در هر ذهنی که آگاهی لازم در این زمینه وجود ندارد آگاهی به وجود آورد. در زمان جنگ فرماندهی مقتدری وجود داشت و جنگ تابعی از هیچ جریانی نبود.
ایسنا در بخش دیگری از سخنان سلیمانی آورده است: این عملیات، عملیات اصلی بود اما وقتی عملیات کربلای 5 که بسیار بزرگتر بود به فاصله کوتاهی از عملیات کربلای چهار اجرا شد دشمن تصور کرد کربلای 4، عملیات فریب بود. دشمن وقتی انجام عملیات کربلای 5 را دید و به شدت غافلگیر شد، بحث کردند که عملیات کربلای 4، عملیات فریب بود.

**واکنش رضایی به منتقدان
ایسنا با اشاره به حضور محسن رضایی در برنامه حالا خورشید به نقل از وی نوشت: من دست کسانی را که به خاطر توئیتی که در مورد عملیات کربلای 4 به من انتقاد وارد کردند می‌بوسم و قصد رویارویی با آنها را ندارم. البته از سیاسیونی که در این باره حرف زدند انتظاری ندارم و به آنها می‌گویم آقایان حاشیه سازی نکنید و به درد و معیشت مردم برسید.

** توضیح رضایی در مورد توئیت حاشیه سازش
خبرگزاری ایسنا در ادامه گزارش خود از برنامه تلویزیونی حالا خورشید به نقل از محسن رضایی درباره هدف از انتشار این توئیت نوشت: هر سال دی ماه با یک داستان تکراری مواجهیم که عده‌ای می‌آیند در صحنه و می‌گویند که عملیات کربلای 4 لو رفته و هزاران نفر شهید و مجروح شدند و فرماندهان هیچ توجهی به جان بچه‌های مردم نداشتند. ما دیدیم چه کار کنیم که این قصه هر سال تکرار می‌شود. من یک توئیتی زدم که شما که این همه حرف می‌زنید بیایید این قضیه را این زاویه دیگر نیز نگاه کنید و آن این است که عملیاتی را که انجام دادیم به عملیات فریب تبدیل کردیم و 15 روز بعد درست درهمان منطقه عملیاتی را انجام دادیم. قصدمن این بود که حال که در مورد عملیات کربلای 4 کار کارشناسی و انتقادی انجام می‌شود در مورد جنبه تبدیل این عملیات به عملیات فریب هم بحث شود. اما این حرف مرا طور دیگری برداشت کردند.

فرارو نیز با انتشارگزیده سخنان رضایی در برنامه تلویزیونی،نوشت: قبول دارم که توییتر محیطی برای صحبت درباره جنگ نیست، ولی می‌خواستم ذهن‌ها را به کلمه فریب توجه بدهم و در عین حال به اذهان عمومی پاسخ بدهم. من خواستم افکار عمومی را آگاه کنم. البته من قبول کردم که در توییتر حرف نزنم، ولی درباره مسایل سیاسی چه اشکالی دارد و اتفاقا توییتر فضای خوبی است. البته اینکه بخواهیم یک مسئله را عملا حذف کنیم یا توییت نکنیم یا درباره جنگ حرف نزنیم درست نیست.

تارنمای عصر ایران نیز به نقل از رضایی نوشت: توئیت ام را این گونه اصلاح می کنم: 'عملیات کربلای 4 فریب دشمن شد.' در کربلای 4 وقتی احساس کردیم در یک شرایط خاصی هستیم به این فکر افتادیم آن را به عملیات فریب تبدیل کنیم. گفتیم تنها راه این است که نیروها را 130 کیلومتر تا اهواز عقب نشینی دهیم. همزمان از شیوه تبلیغات هم استفاده کردیم و برغم عدم پیروزی، شروع کردیم به نواختن مارش پیروزی و تبلیغات پیروزی.

رسانه های اصولگرا
.......................
**عملیات فریب یا عملیات لو رفته
روزنامه کیهان در یادداشتی به قلم حسین شریعتمداری، مدیر مسئول این روزنامه با استفاده از مصراع شعری از سعدی با عنوان 'تو هرگز غزا کرده‌ای در فرنگ؟' نوشت: درباره این واکنش‌های معترضانه ‌اشاره به دو نکته ضروری است: اول؛ اینکه، اعتراض‌کنندگان به دلیل نا‌آشنایی با جنگ و بی‌اطلاعی از قواعد و فرمول‌های آن اساساً نمی‌دانند عملیات فریب چیست! و با برداشت عوامانه‌ای که از ظاهر این واژه دارند، عملیات فریب را با مانور و رزمایش ‌اشتباه گرفته‌اند. عملیات فریب یک عملیات واقعی است و نه یک رزمایش.
دوم؛ آنکه، معترضان به سرلشکر محسن رضایی را می‌توان در سه گروه به ارزیابی نشست. سوابق برخی از آنان نظیر مسعود بهنود، به وضوح نشان می‌دهد که نه فقط دستی از دور هم بر آتش جنگ نداشته‌اند، بلکه آشکارا با دشمن نیز همراه بوده‌اند و گروهی دیگر عقده‌های سیاسی خود را بیرون می‌ریزند و مخصوصا درپی انتقام از برادر محسن رضایی به علت مخالفت جانانه‌اش با کنوانسیون ذلت‌بار CFT در مجمع تشخیص مصلحت هستند. شماری از آنان هم ضمن آنکه از جنگ تحمیلی و خدمات برجسته فرمانده سپاهی آن اطلاعی ندارند، اظهارات آقای محسن رضایی را نسنجیده تلقی می‌کنند و بی‌آنکه از اهداف اصلی دو گروه یاد شده با خبر باشند، با آنان همراه شده‌اند.

**پاسخ یک پژوهشگر تاریخ جنگ درباره عملیات کربلای 4
خبرگزاری فارس نوشت: یکی از موضوعاتی که درباره کربلای 4 مطرح می‌شود این است که این عملیات پیش از شروع لو رفته بود و دشمن بعثی از آن آگاه بود و فرماندهان جنگ نیز از افشای آن اطلاع داشتند.
به گزارش فارس، محمدعلی صمدی پژوهشگر تاریخ جنگ در ویدیویی به این شبهه پاسخ می‌دهد. صمدی معتقد است که همیشه دشمن بعثی سطحی از هوشیاری را نسبت به تحرکات ما و همچنین عملیات‌هایی که قرار بود انجام شود را داشته است. اما میزان این هوشیاری بالا و پایین بوده است.
این پژوهشگر تاریخ می‌گوید شاید در چند محور عملیات لو رفته بود اما در سطح کلان این مسئله در ابتدا وجود نداشت، لذا بلافاصله بعد از شروع عملیات کربلای 4 وقتی فرماندهان متوجه لو رفتن عملیات شدند آن را متوقف کردند.

**اظهارات محسن رضایی در برنامه حالا خورشید
به گزارش تسنیم، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره توئیت اخیر خود درباره عملیات کربلای 4 در سال 1365، توضیحاتی ارائه کرد و گفت:‌ اظهاراتی که سردار قاسم سلیمانی در این زمینه داشت را تأیید می‌کنم. وی نیز در این عملیات نقش موثری داشت. لشکر 41 ثارالله از لشکرهای عمل کننده عملیات کربلای چهار بود و در عملیات کربلای 5، نیز از لشکرهای موفق بود.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه ما در شرایط لو رفتگی پیروزی‌هایی در جنگ به دست آوردیم که این از افتخارات جنگ بود، گفت: زمانی که همه چشم‌ها برما متمرکز بود این جنگ را به پیروزی رساندیم. بحث لو رفتن اتفاقا از افتخارات جنگ است. از این بعد ما نمی‌توانستیم حالت غافلگیری 100 درصدی داشته باشیم و جنگ را در محیط لورفتگی با موفقیت به پایان رساندیم.

**کربلای 4 عملیات اصلی بود
تسنیم درباره اظهارات قاسم سلیمانی در برنامه حالا خورشید می نویسد: سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و از فرماندهان لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس، صبح امروز در برنامه «حالا خورشید»، درباره صحبت‌های اخیر پیرامون عملیات کربلای 4 و توئیت اخیر محسن رضایی، اظهار داشت: در موضوعی که بیان می‌شود، نباید شخصیتی که در طول 8 سال دفاع مقدس فرماندهی جنگ را برعهده داشته است مورد انتقاد و حتی عقده‌گشایی و شماتت قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه عملیات کربلای 4 عملیات اصلی بود نه فرعی، اظهار داشت: ما عملیات‌هایی داشتیم که در طول سال برای آن برنامه‌ریزی کردیم و در طول 6،5 ماه برای آن کار می‌کردیم اما به موفقیت نرسیدیم. عملیات رمضان هم تا حدود اهداف اساسی رسیدیم اما به نتیجه نرسید. در والفجر مقدماتی که کارهای فراوانی پیرامونش صورت گرفت اما به نتیجه نرسید. ما 5،6 عملیات داشتیم که منجر به موفقیت نشد لذا ما در جنگ عملیات موفق و ناموفق داشتیم.
خبرگزاری مهر نوشت: سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در تماس تلفنی با برنامه «حالا خورشید» درخصوص حواشی توئیت محسن رضایی درباره عملیات کربلای چهار گفت: بعضی از بحث‌ها در مورد جنگ در سال‌های اخیر را ضروری نمی‌دانم. در سال‌های اخیر بحث های انحرافی دل خانواده شهدا را به درد آورده است، مثل موضوع فتح بیت المقدس و قبل و بعد از آن.

**اصلاح توئیت توسط رضایی
مهر در گزارشی با اشاره به برنامه تلویزیونی حالا خورشید می نویسد: رضایی پاسخ به این پرسش رضا رشیدپور که پرسید اگر به سه روز قبل برگردید این توئیت را می زنید؟ گفت: مطلب مورد اشاره را دقیق تر می نوشتم. دو کلمه را حذف می کردم و آنجایی که گفته شده این عملیات برای فریب بوده، «برای» را حذف می کردم و جمله این طور می شد «عملیات کربلای چهار فریب دشمن شد» و با حذف دو کلمه توئیت دقیق می شد.
رضا رشید پور عنوان کرد: فعل توئیت را ماضی می کردید!؟ رضایی جواب داد: نه؛ البته توئیت دوم همین است و یکی از انتقادات من به کسانی که به من نقد کردند، این است که توئیت دوم را نخواندند. در این توئیت نوشته بودم به دشمن وانمود کردیم عملیات های کربلای چهار، عملیات اصلی ما بوده است.

**سوء برداشت از توئیت رضایی
به گزارش خبرگزاری مهر، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس داشت: ما عملیات لو رفته کربلای 4 را به یک عملیات فریب برای ارتش عراق تبدیل کردیم و 10 روز بعد در همان نقطه در حالی که نیروهای رژیم بعثی به مرخصی رفته بودند، عملیات کربلای 5 را با موفقیت انجام دادیم.
وی در خصوص اظهارات اخیر محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه در خصوص عملیات کربلا 4 فریب بوده است، عنوان کرد: حتماً آقای رضایی چنین نظری ندارند و معتقد هستند که عملیات لو رفته کربلای 4 به عملیات فریب تبدیل شده است، به نظر من از جمله ایشان سو برداشت شده است، ایشان چنین اعتقادی ندارند.
گروه نشریات خبری
پژوهشم**9054**1732

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي توئيت محسن رضايي حالا خورشيد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۷۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | واکنش عجیب و دیرهنگام زاکانی به سرگردانی مسافران و خرابی مترو؛ باید بپرسم

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901774

دیگر خبرها

  • مجری جنجالی صداوسیما به اصلاح‌طلب و اصولگرا رحم نکرد: حرامید! +تصویر
  • مجری صداوسیما: اصلاح طلبی نطفه‌اش حرام است و اصولگرایی لقمه‌اش!
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • ببینید | واکنش عجیب و دیرهنگام زاکانی به سرگردانی مسافران و خرابی مترو؛ باید بپرسم
  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • رزم جانانه لرها در عملیات کربلای پنج زبانزد فرماندهان است
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید