Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  کمیته ملی المپیک، نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک صبح امروز با حضور  سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، داورزنی، خسروی وفا، اشرفی، شهنازی، سجادی و آشوری سرپرست فدراسیون کاراته به همراه هروی و موسوی مربیان تیم‌های ملی کاراته مردان و زنان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک گفت: امروز جلسه ستاد عالی بازی‌های ۲۰۲۰ و ساحلی آمریکا برگزار و در مورد توکیو رشته‌هایی که مدال‌آور هستند دعوت شدند و امروز نوبت کاراته بود. سرپرست فدراسیون همراه مربی و کادر فنی در خصوص شانس‌های کسب سهمیه صحبت‌های خود را مطرح کردند و اعضای ستاد سوالات فنی را که داشتتند پرسیده و پاسخ داده شد.

او افزود: در بخش مردان شانس زیادی برای مدال داریم، اما در بخش خانم‌ها گوشه چشمی داریم. فدراسیون معتقد بود تعداد بیشتری ورزشکار اعزام شوند و قول‌های خوبی دادند وزیر محرتم ورزش و رئیس محترم کمیته ملی المپیک قول دادند با رعایت صرفه جویی‌ها بیشترین حمایت را داشته باشند. اگر این برنامه اجرا و حمایت شود کاراته در اولین حضورش برای ایران مدال آور خواهد بود.

شهنازی گفت:در مورد مسابقات ساحلی منتظر کسب سهمیه هستیم. این اولین دوره مسابقات است و هنوز نظم زیادی ندارد. قبلا عنوان شده بود کشتی فقط یک مرحله کسب سهمیه دارد، اما اکنون اطلاع دادند که یک مرحله شانس دیگر وجود دارد. ما مرحله اول را از دست دادیم. فوتبال، بسکتبال، والیبال و کشتی و کاراته اگر کسب سهمیه کنند به آمریکا اعزام می‌شوند. منتظریم که شرایط کسب سهمیه اعلام شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: برای سرپرست کاروان ایران در المپیک هنوز فرصت داریم و در جلسات بعدی صحبت می‌شود. این جلسه مربوط به ستاد بازی‌ها بود و در مورد بودجه صحبتی نشد. رقم بودجه در لایحه مشخص شده است و در مراحل بعدی احتمال افزایش وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

باقری: جلوی عوامل آسیب زا به تیم ملی کاراته بانوان گرفته می‌شود/ از بازیکن سالاری جلوگیری می‌کنیم

واکنش سرپرست فدراسیون کاراته به دریافت پول از ورزشکاران

رهنما: خانواده کاراته باید از خودزنی دست بردارد/ عملکرد تیم ملی بانوان سینوسی است

انتهای پیام/

اظهارات شهنازی درباره وضعیت کاراته در المپیک 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کاراته اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلک در جست‌وجوی آخرین سهمیه کشتی ایران

به گزارش "ورزش سه"، روند کسب سهمیه کشتی در المپیک 2024 پاریس به ایستگاه پایانی رسیده و ترکیه آخرین شانس کشورها برای به‌دست آوردن مجوز حضور در این آوردگاه بزرگ هستند.

راه کسب 16 سهمیه المپیک در 6 وزن کشتی آزاد، 6 وزن کشتی فرنگی و 6 وزن کشتی زنان، از رقابت‌هایی جهانی 2023 بلگراد آغاز شد و 5 نفر اول این مسابقات شامل نفرات اول تا سوم مشترک به همراه برنده نفرات پنجم مشترک سهمیه المپیک را به‌دست آوردند. در ادامه مسابقات قاره‌ای در آمریکا، آفریقا به‌همراه اقیانوسیه، اروپا و آسیا برگزار و 2 نفر راه یافته به دیدار فینال جمعا 8 نفر کسب سهمیه کردند تا مجموع نفرات حاضر در هر وزن به عدد 13 برسد.

نمایندگان ایران در کشتی فرنگی هر 6 سهمیه المپیک را به‌دست آورده‌اند و در کشتی آزاد نیز 5 سهمیه کسب شده و تنها در وزن 57 کیلوگرم می‌باید سهمیه المپیک کسب شود. بر این اساس علیرضا سرلک نماینده ایران به رقابت‌های گزینشی المپیک در ترکیه اعزام خواهد شد تا روزهای 22 و 23 اردیبهشت ماه به مصاف حریفان خود برود. در این مسابقات 2 نفر راه یافته به دیدار فینال به همراه برنده نفرات سوم مشترک (جمعا 3 نفر) سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد.

طبق اعلام سایت اتحادیه جهانی، تاکنون 28 کشتی‌گیر برای حضور در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند که نمایندگان کشورهای بلغارستان، آمریکا، چین، گرجستان، آلمان، هند، قزاقستان، کره جنوبی، کره شمالی، مغولستان، هند و اوکراین از جمله آن‌ها هستند.

دیگر خبرها

  • سهمیه شنای المپیک بگیریم وایلدکارت منتفی می‌شود
  • کرواسی انتخاب لوپز برای کسب پنجمین طلای المپیک
  • بر روی حمایت ایران از سپک تاکرا درIOC حساب باز کرده ایم
  • دیدار مناف هاشمی با دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا
  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • وحدانی: هزینه هنگفتی کردیم تا شمشیربازی مدال المپیک بگیرد/ نتایج بدی در سئول نگرفتیم
  • سپهرزاد: کسب سهمیه ارزنده و انتظار مدال از دوومیدانی کاران در المپیک نامتناسب است
  • سرلک در جست‌وجوی آخرین سهمیه کشتی ایران
  • رئیس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • ریس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است