Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:41:38 GMT

زنان قامشلی علیه تهدیدات ترکیه تظاهرات کردند

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۸۲۹۶

زنان قامشلی علیه تهدیدات ترکیه تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- ده ها تن از زنان ساکن شهر قامشلی در استان حسکه در اعتراض به تهدیدات مقامات ترکیه علیه تمامیت ارضی سوریه صبح امروز ( دوشنبه ) تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این راهپیمایی از میدان ' السبع بحرات ' به سمت میدان مرکز فرهنگ عربی شروع شد.
در این راهپیمایی زنان سوری با بالابردن پرچم های کشورشان و پلاکاردهایی در حمایت از ارتش سوریه، تهدیدات مقامات ترکیه علیه وحدت و تمامیت ارضی سوریه و حمایت این کشور از گروه های تروریستی را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تظاهر کنندگان با تاکید بر اینکه ارتش سوریه تنها ضامن وحدت مردم و حفظ تمامیت ارضی این کشور و تنها قدرت ملی است که می‌تواند با تروریسم و متجاوزان خارجی بجنگند، تهدید سوریه از سوی مقامات ترکیه را قدرت دادن دوباره به گروه های مسلح تروریستی دانستند.
زنان سوری تهدیدات ترکیه برای حمله به مناطق شرق فرات سوریه را محکوم و تأکید کردند که هرگونه طرح متجاوزانه جدیدی علیه نظام سوریه شکست خواهد خورد.
' ریمه الطعان' که رهبری این تظاهرات را بر عهده داشت، تصریح کرد: زنان قامشلی در کنار ارتش سوریه باقی می مانند و در پیروزی هایشان سهیم هستند به ویژه اینکه بسیاری از آنان جگرگوشه هایشان را در جنگ با تروریسم تقدیم این سرزمین کرده اند.
' شیماء عطیه' یکی دیگر از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: ما در حمایت از ارتش سوریه در این راهپیمایی شرکت کرده ایم، ارتشی که بزرگترین افتخارات و پیروزی ها را در جنگ با تروریسم رقم زد و تا پاکسازی آخرین وجب از خاک این کشور از لوث وجود تروریست و اشغالگران حامی آنها از جمله ترکیه ایستادگی کردند.
' هیام حدیدی' یکی دیگر از شهروندان سوری نیز با تاکید بر اینکه ارتش سوریه تنها حامی ملت سوریه در برابر دشمنان خارجی است گفت: ما در هر لحظه بیش از پیش به پیروزی نهایی نزدیک می شویم و تا برافراشتن کامل پرچم سوریه بر فراز مرزهای این کشور ایستادگی می کنیم .
' شابه رهف' نیز در همین راستا افزود: تمام مردم قامشلی اعم از مرد و زن پشت ارتش سوریه ایستاده اند و با قرار داشتن در یک صف مانعی در برابر تهدیداتی خواهند بود که کشور را تهدید کند.
اواخرهفته گذشته نیز شهرهای حسکه و قامشلی شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در محکومیت تهدیدات ترکیه علیه سوریه بود.
ارتش ترکیه در دو سال گذشته با انجام دو عملیات سپر فرات و شاخه زیتون، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه و شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را اشغال کرده است.
ترکیه مصمم است تا درعملیاتی مشترک با گروه های موسوم به ارتش آزاد در مساحتی حدود 550 کیلومتر و در عمقی به طول 40 کیلومتر در شرق فرات علیه عناصر وابسته به پ.ک.ک وارد اقدام نظامی شود.
انجام هرگونه عملیات نظامی در داخل خاک سوریه نقض آشکار حاکمیت یک کشور مستقل و خارج از عرف و قواعد بین المللی تلقی می شود.
خاورم ** ف.ش **1211

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه قامشلي تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: عملیات علیه رفح تمام جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ونجو کچه‌لی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه در خصوص آخرین تحولات غزه گفت: عملیات علیه رفح تمام جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اسرائیل باید فورا از بخش غزه گذرگاه مرزی رفح که اشغال کرده، خارج شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس در این ارتباط نوشت: ما از پذیرش آخرین پیشنهاد از سوی طرف فلسطینی در خصوص برقراری آتش بس در غزه و آزادی متقابل اسیران و بازداشت‌ شدگان استقبال می‌ کنیم.

ونجو کچه‌لی بیان کرد: در حالی که پیشرفت مثبتی برای پایان دادن به ویرانی و کشتار غزه رخ داده است، تشدید حملات اسرائیل به رفح یک بار دیگر نشان داد که کابینه نتانیاهو با حسن نیت عمل نمی‌ کند.

این در حالیست که «جودت ییلماز» معاون رئیس جمهور ترکیه هم ساعتی پیش در خصوص آغاز مرحله نخست عملیات نظامی ارتش اسرائیل در رفح گفته بود: اسرائیل یک روز پس از تأیید پیشنهاد قطر و مصر درخصوص آتش‌بس توسط حماس به رفح حمله و موردی جدید به جنایات جنگی که از هفتم اکتبر در فلسطین مرتکب شده است، اضافه کرد. نتانیاهو و یارانش مرتکب جنایت علیه بشریت شدند و صاحبان قدرت که سکوت کردند دیر یا زود در برابر بشریت پاسخگو خواهند بود.

روز دوشنبه کابینه رژیم صهیونیستی آغاز مرحله نخست حمله زمینی به غزه را تصویب و با انتشار اطلاعیه‌های رسمی در فضای حقیقی- مجازی خواهان تخلیه شرق رفح از افراد غیرنظامی شد.

کد خبر 6099857

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی
  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • هشت نکته درباره سخنان دوم بانکی‌پور: حواس‌تان به سفره مردم خودمان باشد
  • 8 نکته درباره سخنان دوم بانکی پور: به جای سرک کشیدن به "تختخواب" دیگران ، حواس تان به "سفره" مردم خودمان باشد
  • ترکیه: عملیات علیه رفح تمام جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • حرکت بر لبه فناوری، راهبرد ارتش برای مقابله با تهدیدات مدرن است
  • بانکی پور سند روابط جنسی مردان ترکیه با زنان پُرشمار را منتشر کرد | عدد یاد شده به چه معناست؟ +لینک منبع
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه