Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:28:41 GMT

معرفی یک ربات کمکی در جراحی چشم

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۸۳۱۹

عضو هیات علمی دانشکده برق دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی به معرفی محصول ARASH ASSIST به عنوان یک ربات کمکی در عمل جراحی چشم، به‌ویژه در زمینه آموزش جراحی به رزیدنت‌ها پرداخت و گفت: خوشبختانه این پروژه مورد حمایت "نیماد" قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا تقی راد در گردهمایی پژوهشگران زیست‌فناوری ذیل فناوری رباتیک در جراحی چشم و با اشاره به آن که کار بر روی ربات‌های جراحی در این دانشکده از سال ۹۷ آغاز شده است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که این ربات‌ها هیچ‌وقت جایگزین جراح نمی‌شوند؛ بلکه کمک جراح بوده و نوسانات دست جراح را می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: پذیرش این فضا برای جراحان سخت بوده و در مراحل آزمایشی این طرح، همکاری ضعیفی نشان داده‌اند؛ این موضوع ما را به سمت آموزش جراحی (surgery training) سوق داد.

عضو هیات علمی دانشکده برق دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی تشریح کرد: آموزش جراحی مساله‌ای بغرنج و پیچیده است. این ازآن جهت است که جراحی با دقت بسیار بالایی انجام می‌شود و اوج مهارت در این امر بین سنین ۳۰ تا ۴۵ سالگی به دست می‌آید. در حالی که جراحان جوان در حین آزمون و خطا، از انجام خطا مبرا نیستند.

تقی راد ضمن معرفی محصول ARASH ASSIST به عنوان ربات جراحی و دستگاهی که حرکت دست جراح را کنترل کرده و از حرکت‌های اشتباه جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: این ربات، مقصود اولیه ما یعنی حضور جراح در صحنه را تأیید کرده و خوشبختانه مورد حمایت "نیماد" قرار گرفته است.

وی در پایان به ویژگی‌های این ربات جراحی که همچون یک دستکش پزشکی ایمن عمل می‌کند، پرداخت و گفت: از جمله مزیت‌های بهره‌گیری از این ربات در حین عمل جراحی چشم، می‌توان به عملیات کم‌تهاجمی، جراحت حداقلی به چشم و قابلیت بازخورد فوری اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جراحی چشم زیست فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد

امروز ٨ اردیبهشت ماه ١٤٠٣شرکت خودروسازی چینی چری با همکاری شرکت AiMOGA ربات مورنین را در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، این ربات چری، «مورنین» (Mornine) نام دارد و وظیفه آن بهبود خدمات در نمایندگی‌های فروش برند چری است که می تواند تمامی اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان قرار دهد و در مراحل بعدی تبدیل به دستیار انسان‌ها در انجام کارهای روزانه و راهنمای کتابخانه ها باشد. 

این ربات در مرحله نخست در چین مورد استفاده قرار خواهد گرفت اما قرار است به کشورهای دیگر نیز فروخته شود.

در حال حاضر زبان این ربات انگلیسی است که در آینده زبان های دیگر هم به آن اضافه خواهد شد.


انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند | جنگ را باختیم
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • ژنرال صهیونیست: حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند/ جنگ را باختیم
  • (ویدیو) ربات چری در راه ایران
  • ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • ببینید | ربات شاطر
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه