Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- ائتلاف متجاوز سعودي و همدستانش امروز دوشنبه غرب و شمال يمن را زير آتش جنگنده ها و توپخانه هاي خود گرفت.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از شبکه العالم،  جنگنده هاي ائتلاف سعودي امروز به مناطق مرزي آل علي و شعبان در استان صعده در مرز يمن با عربستان سعودي حمله کردند.
جنگنده هاي متجاوز سعودي 2 بار منطقه مرزي آل علي و 2 بار نيز منطقه مرزي شعبان را در استان صعده بمباران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هنوز آماري دربارت تلفات احتمالي يا خسارات ناشي از اين بمباران منتشر نشده است .
خبر ديگر اينکه ائتلاف سعودي و همدستان عرب و غربي اش با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين به اجراي عمليات جاسوسي بر فراز شهر الدريهمي در استان الحديده در غرب يمن پرداختند.
مزدوران ائتلاف سعودي نيز که در استان الحديده به فعاليت هاي خرابکارانه و مجرمانه مي پردازند، با سلاح هاي سنگين و نيمه سنگين به گلوله باران شهر الدريهمي پرداخته اند.

نقض مکرر آتش‌بس الحديده
ائتلاف متجاوز سعودي بيش از 800 بار آتش بس را نقض کرده است.
سرهنگ يحيي سريع سخنگوي نيروهاي مسلح يمن در کنفرانس خبري درباره نقض آتش بس در الحديده و آمارهاي سال 2018 در همه جبهه ها گفت: تا نيمه شب گذشته، موارد نقض آتش بس الحديده توسط دشمن بيش از 800 بار بود.
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره ؛ وي با بيان اين که جنگنده هاي ائتلاف متجاوز سعودي 75 بار در حريم هوايي استان الحديده پرواز کردند، افزود نقض آتش بس توسط متجاوزان گواهي بر جدي نبودن آنها در پايبندي به توافق آتش بس است.
سرهنگ يحيي سريع گفت برخي طرف ها هستند که بدون ترديد، نمي خواهند (تجاوزهاي) دشمن متوقف شود و به دنبال راهي براي به شکست کشاندن توافق الحديده هستند.
وي با بيان اين که ما به اجراي توافق به عنوان مقدمه اي براي رسيدن به صلح فراگير و عادلانه پايبند هستيم، افزود توافق آتش بس آزموني است تا همگان بدانند چه کسي به پايان دادن به رنج هاي ملت يمن اهميت مي دهد.
وي افزود: همان طور که در جنگ پايدار بوديم، در صلح هم پايداري مي کنيم.

واکنش انصارالله به نقض توافق آتش بس از سوي ائتلاف سعودي
جنبش انصارالله يمن، عربستان را به آماده شدن براي ازسرگيري تجاوزات متهم کرد.
عضو دفتر سياسي جنبش انصارالله يمن، ائتلاف متجاوز سعودي را به آماده شدن براي تجاوز جديد در يمن و ناديده گرفتن توافق سوئد متهم کرد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين، عضو دفتر سياسي جنبش انصارالله يمن، ائتلاف متجاوز سعودي را به آماده شدن براي تجاوز جديد در يمن و ناديده گرفتن توافق سوئد متهم کرد.
عبدالوهاب المحبشي که در گفتگويي با اين شبکه سخن مي گفت، ضمن طرح اين اتهامات افزود: به نظر مي رسد طرف مقابل به چراغ سبز آمريکا دلگرم است. امارات و عربستان سعودي اين چراغ سبز را دريافت کرده اند و طوري رفتار مي کنند که گويا هيچ يک از توافقات و قطعنامه هاي سازمان ملل براي آنها اهميت ندارد. آنها مي خواهند از اين آتش بس براي تجديد قوا و از سرگيري حملات در آينده استفاده کنند.
وي افزود: براي ما مهم است که گروه اعزامي سازمان ملل از ميزان پايبندي طرف ها به قطعنامه شوراي امنيت و توافق سوئد مطلع باشد.

تجاوز ادامه يابد، از سامانه‌هاي موشکي جديد رونمايي مي‌کنيم
سخنگوي نيروهاي مسلح يمن، امروز (دوشنبه، 31 دسامبر) طي يک کنفرانس خبري، به ارائه دستاوردهاي مهم ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن در سال 2018 و تبيين عدم جديت ائتلاف سعودي در پايان دادن به جنگ کنوني در يمن و پايبندي به توافق آتش‌بس «الحديده» پرداخت.
به نوشته پايگاه اطلاع‌رساني جنبش انصارالله، يمن، سرتيپ «يحيي سريع» سخنگوي نيروهاي مسلح اين کشور،گفت: نيروهاي ما طي سال 2018، 689 عمليات حمله عليه ائتلاف سعودي و شبه‌نظاميان آن انجام داده‌اند. ما همچنين در اين سال، 42 فروند جنگنده و پهپاد جاسوسي ائتلاف سعودي را سرنگون کرديم.
عمليات‌ جاسوسي ائتلاف سعودي با هدف رصد پايگاه‌هاي نظامي و مقر فرماندهان يمني در خاک اين کشور، معمولا از طريق پهپادهاي آن صورت مي‌گيرد. در مقابل ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن نيزطي سال‌هاي اخير جنگ به پيشرفت‌هاي مناسبي در زمينه پدافندي دست يافته‌ و ده‌ها پهپاد جاسوسي از نوع پيشرفته را در مناطق مختلف شمال، غرب و مرکز يمن هدف قرار داده‌اند و حتي شماري از اين پهپادها را در عمق خاک عربستان و در نزديکي مرزهاي يمن سرنگون کرده‌اند.
وي افزود: در اين مدت 38 عمليات هوايي انجام داده‌ايم و 100 عمليات موشکي و پرتاب 131 موشک بالستيک از ديگر دستاوردهاي نظامي ما در سال 2018 است. نيروي دريايي ما نيز طي اين سال، 6 عمليات انجام داده که هدف قرار دادن قايق‌ها و کشتي‌هاي جنگي امارات و عربستان از جمله آنهاست. هفت هزار و 148 عمليات کمين عليه نيروهاي ائتلاف در جبهه‌هاي مختلف نيز در کارنامه مبارزه نيروهاي يمني در سال 2018، ثبت شده است.
سخنگوي نيروهاي مسلح يمن تاکيد کرد: در چهارمين سال جنگ يمن، نيروهاي نظامي ما با تشکيلات نظامي مختلف و افرادي با تابعيت‌هاي مختلف مبارزه کردند و در اين سال سامانه موشکي ما پيشرفته تر شد و سامانه‌هاي جديدي را ايجاد کرديم. اکنون نيز ذخيره موشک‌هاي بالستيک ما بسيار مناسب است و تلاش براي تقويت توان موشکي و استراتژيک براي تغيير روند جنگ در آينده، همچنان ادامه دارد.
سرتيپ يحيي سريع تصريح کرد: يگان پهيادي يمن نيز حضوري فعال در نبرد با متجاوزان ايفا کرد و در آينده نزديک، غافلگيري‌هاي جديدي براي دشمن دارد. اگر دشمن ما به برتري نظامي و اقتصادي و حمايت غربي و آمريکايي مباهات مي‌کند ما نيز به شجاعت رزمندگانمان افتخار مي‌کنيم. با تمام توان و جديت نيز تلاش مي‌کنيم تا جنگنده‌هاي ائتلاف را از آسمان يمن دور کنيم. در صورت تداوم تجاوز به يمن، در سال آينده از سامانه‌هاي موشکي جديدي رونمايي خواهيم کرد.

پاسخ موشکي انقلابيون يمن به نقض مکرر آتش‌بس
منابع نظامي يمن از شليک چهار فروند موشک «زلزال-1» به سمت محل استقرار شبه‌نظاميان ائتلاف سعودي در جازان واقع در جنوب عربستان خبر دادند.
با وجود گذشت دو هفته از پايان گفت‌وگوهاي صلح سوئد و حصول توافقاتي ميان طرف‌هاي مذاکره‌کننده يمني، هنوز حملات ائتلاف سعودي متوقف نشده است که اين مساله واکنش موشکي ارتش يمن و انصارالله را به دنبال دارد.
خبرگزاري رسمي يمن «سبأ» گزارش داد که يگان موشکي ارتش يمن و انصارالله يکشنبه‌ شب چهار فروند موشک بالستيک «زلزال-1» را همزمان به سمت مواضع شبه‌نظاميان وابسته به ائتلاف سعودي در کوهستان «قيس» در جازان واقع در جنوب عربستان شليک کرد.
يگان موشکي ارتش يمن و انصارالله شنبه‌ شب نيز دو فروند موشک «زلزال-1» را به سمت مواضع شبه‌نظاميان مستقر در منطقه «عسير» واقع در جنوب عربستان شليک کرده بود.
به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره؛ انصارالله يمن از شليک 4 موشک بالستيک به محل تجمع نظاميان سعودي در مرز جيزان خبر دادند.
همچنين؛ رسانه هاي عربستان سعودي از به هلاکت رسيدن دو نظامي سعودي در درگير با نيروهاي انصارالله يمن در مرز جنوب اين کشور خبر دادند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: يمن آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۸۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید در شمال مکه مکرمه

بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

.

.

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • شمال یمن بمباران شد
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • انصارالله: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید
  • انصارالله: در کنار ایران به اسرائیل خواهیم جنگید
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟