Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- محققان دریافتند که ویژگی های شخصیتی کودکان می تواند بر عملکرد آنها در زمینه یادگیری ریاضی و خواندن تاثیر داشته باشد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، بنابر مطالعات جدیدی که در دانشگاه آستین تگزاس انجام شد، مهارت خواندن متون و حل مسائل ریاضی با یک سیستم پیچیده از مهارت ها همراه است که برخی از آنها از ویژگی های شخصیتی نشات می می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محققان در مطالعه ای که در مجله روانشناسی شخصیت و روانشناسی منتشر شد، دریافتند که ویژگی هایی همچون صراحت، کنجکاوی فکری و اعتماد به نفس، بیشتر از فاکتورهایی مانند سعی، کوشش و استقامت باعث رشد توانمندی کودکان در ریاضی و خواندن خواهد شد.
به گفته محققان، این مطالعه اطلاعات بیشتری را در مورد مجموعه مهارت هایی که در کنار هم موجب تفاوت عملکرد تحصیلی در کودکان می شوند، و نیز درباره پیچیدگی ساختار ژنتیکی که به موفقیت تحصیلی و پیشرفت های علمی منجر می شود، ارائه می کند.
در این پروژه، داده ها از بیش از هزار دوقلو در سن 8 تا 14 سالگی مورد بررسی قرار گرفت. مطالعه روی دوقلوها به محققان اجازه می دهد تا تأثیر عوامل ژنتیکی و محیطی و در این مورد خاص، ارتباط بین مهارت های خود تنظیمی و علمی را منفک و رصد کنند.
حتی با لحاظ فاکتور هوش، محققان متوجه یک ارتباط قوی بین عملکردهای اجرایی- توانایی برنامه ریزی، سازماندهی، تکمیل وظایف- و مهارت در خواندن و ریاضی شدند، ارتباطی که فاکتورهای ژنتیکی آن را توضیح می دهند.
این مطالعه همچنین نشان می دهد که کودکان دارای عملکرد اجرایی بالاتر، بیش از دیگران صراحت، کنجکاوی فکری و اعتماد به نفس دارند که به عوامل ژنتیکی مشترک (60 درصد) و عوامل محیطی (40 درصد) مربوط می شوند.
براساس این تحقیق، برخی از عوامل ژنتیکی که کودکان را مستعد موفقیت و داشتن کارنامه خوب در مدرسه می کنند، همان عوامل ژنتیکی هستند که آنها را برای مواجهه با چالش ها، خلاقیت، کنجکاوی فکری و اعتماد به نفس در توانایی های علمی خود مستعد می کنند.
علمی* ح.م**9294*2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش رياضي كودكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟

در دنیای امروز همه‌ چیز به سمت هوشمند شدن پیش می‌رود. روندی که تکنولوژی اصلی‌ترین نقش را در آن بازی می‌کند.

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: رویکرد ما در دوره ابتدایی بازی محوری است. اتاق‌های بازی یادگیری، بازی‌های کمک آموزشی و فناوری واقعیت مجازی و ابزارهای آن (عینک) ابزارهایی هستند که ما برخی از مدارس را برای آموزش به آن ها مجهز کرده‌ایم.

بهرامی گفت: در حال حاضر در هر منطقه یک مدرسه به سخت افزار و محتوای آن مجهز هستند. دانش‌آموزان برای تقویت یادگیری خود از آن ها استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به این که VR به مدارس پر جمعیت ارائه شده است؛ اظهار کرد: ما به گونه‌ایی برنامه ریزی کرده‌ایم تا در فواصل مختلف چند مدرسه  بتوانند از این فناوری استفاده کنند.

این در حالی است که فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: در مدارس ما از روش‌های مختلف چند رسانه‌ای همچون ویدئو پروژکتور، فیلم، صوت و آزمایشگاه‌ استفاده می‌شود؛ اما از واقعیت مجازی و افزوده در مدارس ایران استفاده نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • چینی ها در مدارس به کودکان مهارت ورزی آموزش می دهند (فیلم)
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • ایمیل‌ها کدام ویژگی‌های شخصیتی را افشا می‌کنند؟
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • نقشه ژنتیکی پرواز: پستانداران چگونه تکامل یافتند تا در هوا شناور بمانند؟
  • به این دلیل چیپس نخورید!