Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@11:07:20 GMT

عجین شدن فرهنگ عمومی جامعه با ارزش‌های دینی

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۸۶۲۵

عجین شدن فرهنگ عمومی جامعه با ارزش‌های دینی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با بیان اینکه سهل انگاری و کم توجهی به مسله فرهنگ از سوی هیچ یک از دستگاه‌های ذی ربط قابل قبول نیست گفت: هرچند از سال گذشته دشمنان با جنگی اقتصادی که چاشنی آن عملیات روانی است تاکتیکی جدید علیه ملت آغاز کرده اما مسله فرهنگ اصلی ترین دغدغه نظام اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تعیین نقشه راه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسله فرهنگ از ۲۷ سال گذشته ادامه داد: معظم له در این رابطه با عناوین مختلف تذکر داده و راهبرد اجرایی را مشخص کرده اند اما کم توجهی و سهل انگاری ها باعث شده است مسائلی چون بی حجابی و بد حجابی و مدگرایی در جامعه رشد فزاینده ای داشته باشد.
حجت‌الاسلام آل هاشم، افزود: بی‌عفتی، ترویج فساد و بی بند و باری و همچنین ترویج و رشد اعتیاد در بین بانوان از دیگر مصادیق توطئه فرهنگی دشمنان علیه جوانان ایران اسلامی است.
امام جمعه تبریز، اختلاف افکنی بین قومیت‌ها و مذاهب مختلف کشور از دیگر توطئه‌های دشمنان در رابطه با مسائل فرهنگی دانست و گفت: دشمن با جنگ نرم خود درصدد ناامید کردن جوانان به آینده نظام اسلامی است اما شکوه حضور جوانان در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی این عملیات را ناکام کرده است.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، بیان کرد: مراسم‌های شب‌های قدر، اعتکاف و نمازهای جماعت و جمعه نمونه بارزی از توجه به مسائل فرهنگی و فرائض اسلامی است که از سوی جوانان مومن و انقلابی مورد توجه قرار گرفته است و باید از سوی نهاد ای متولی فرهنگ حمایت و همراهی شود و برکات آن در جامعه بازگو شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه

استاندار مازندران گفت: سرعت تغییرات در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و غیره به حدی است که باید آینده نگر نسبت به تغییرات باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یوسف نوری در جلسه شورای فرهنگ عمومی که ظهر امروز در ساری برگزار شد با تاکید بر مشارکت  در اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: انقلاب امام راحل یک انقلاب فرهنگی است و امروز اگر مشکلاتی را در همه حوزه‌ها می‌بینیم بی توجهی به مقوله فرهنگ است.

وی افزود: با الگوگیری‌های نامناسب دوگانگی‌هایی ایجاد شده و صاحب نظران فرهنگ اعتقاد دارند باور هرگونه شکل بگیرد ارزش‌هایی نمود پیدا می‌کند.

استاندار مازندران، تصریح کرد: امروز کسانی که باورمندی قوی دارند در جامعه منشا تحول بوده‌اند و بزرگان زیادی از استان مازندران با باورهای قوی هستند که الگوگیری از آنان می‌تواند در تقویت باورها اثرگذار باشد.

نوری با بیان اینکه تغییرات در فرهنگ زیاد است عنوان کرد: سرعت تغییرات در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و ‌...به حدی است که باید آینده نگر نسبت به تغییرات باشیم چرا که شاهد تغییر نسل‌ها هستیم.

استاندار مازندران برنامه‌ریزی از منظر روش و ابزار برای دو نسل آینده را ضروری دانست و گفت: برنامه شورای فرهنگی استان‌ها مبتنی بر تغییرات باید پیگیری شود.

وی به پیشگامی مازندران در کسل رتبه‌ها در المپیادها و فعالیت‌های قرآنی و برپایی یادواره‌‌های شهدا اشاره کرد و افزود: باید اقتصاد را هم در کشاورزی و صنعت و خدمات تعریف کرده و ببینیم.

نوری با بیان اینکه نیازمند برنامه‌ریزی برای اقشار بیکار هستیم تصریح کرد: درد دل فارغ التحصیلان را باید بشنویم و مسئولین مسئولیت در قبال جوانان دارند.

نوری یادآور شد: در دانشگاه، حوزه، مدارس با ورود مشارکت‌های مردمی باید در باورمندی‌ها تلاش و کوشش کنیم.

وی تحقق شعار سال با تعریف بسته کاری مشخص با پیوست اطلاع رسانی را مهم دانست.

آیت‌الله لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران نیز در جلسه فرهنگ عمومی گفت: لایه اول فرهنگ باورمندی است و باید در این زمینه اقدامات پایدار و مانایی انجام شود.

وی افزود: باید ایمان و باورهای خود را قوی کنیم و ضعف معرفت و باور دینی وجود دارد و اطلاعات دینی بسیار ضعیف است که باید در این زمینه اقدامات موثر انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: امیدواریم جلسه شورای فرهنگ عمومی به خروجی‌های اثرگذار دست یابد.

وی ورود به مسئله ازدواج، زاد و ولد و جمعیت را خواستار شد و پایبندی به اصول فرهنگ حجاب و عفاف را ضروری دانست.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر رفع موانع تولید تاکید کرد و ادامه داد: باید گره‌های ماشین اقتصاد و تولید طرح، بررسی و حل و فصل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود