Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: 528 مدرسه استان کردستان فاقد سیستم گرمایشی و خط لوله گاز هستند که به وسیله بخاری نفتی استاندارد گرم می‌شوند و عمدتا در روستاها و مناطق حاشیه قرار دارند.

‌به گزارش ایسنا، ‌رشید قربانی روز دوشنبه(10 دی) در شورای آموزش و پرورش استان کردستان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر 302 هزار دانش آموز استان در سه هزار و 500 واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واحدهای آموزشی استان شامل 14 هزار و 967 کلاس درس است که 23 هزار و 416 نفر نیروی اداری نیز در آموزش و پروش استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه مسئولیت ساخت و ساز و احداث و نوسازی مدارس برعهده سازمان نوسازی است، عنوان کرد: در حال حاضر 135 پروژه آموزشی در استان در دست احداث است که پیش بینی می‌شود 248 میلیارد تومان اعتبار لازم داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 57 کلاس درس در استان آماده افتتاح هستند، اعلام کرد: در مجموع سه هزار و 787 ساختمان آموزشی و غیرآموزشی در استان وجود دارد که از میزان 2 هزار و 870 واحد آن آموزشی بوده و مابقی نیز شامل ساختمان‌های اداری، اردوگاه‌ها و کانون‌ها و ... هستند.

قربانی با عنوان اینکه در کل کشور 30 درصد فضاهای آموزشی غیراستاندارد هستند، گفت: در استان کردستان نیز 30 درصد فضاهای آموزشی غیراستاندارد هستند، اما این به این معنی نیست که تخریبی هستند و باید تعطیل شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و 137 واحد آموزشی و غیرآموزشی استان وضعیت مطلوب و یک هزار و 224 واحد وضعیت غیراستاندارد داشته و یک هزار و 189 مدرسه هم نیاز به مقاوم سازی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: متاسفانه 237 مدرسه استان هم پرخطر هستند و وضعیت مطلوبی ندارند و ضروری است اعتبارات لازم به این مدارس اختصاص یابد.

وی با اعلام اینکه نوسازی و جایگزینی مدارس تخریبی استان نیازمند 400 میلیارد تومان اعتبار است، خاطرنشان کرد: 528 مدرسه استان هم فاقد سیستم گرمایشی و خط لوله گاز هستند که به وسیله بخاری نفتی استاندارد گرم می‌شوند و عمدتا در روستاها و مناطق حاشیه قرار دارند؛ لازم است سازمان نوسازی مدارس نسبت به این امر اقدامات لازم را انجام دهد.

قربانی عنوان کرد: تعدادی از مدارس با تعمیرات جزئی رفع خطر می‌شوند که امسال 2.5 میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت اما 10 میلیارد تومان دیگر نیز نیاز است که به بحث تعمیر و رفع خطرات تعدادی از مدارس استان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اختصاص یابد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بخاري نفتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند