Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@09:28:34 GMT

کاهش مصرف کره‌حیوانی به خاطر گرانی

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۸۶۸۴

وحید مفید در گفت و گو با ایرنا افزود: سرانه مصرف کره در کشورهای تولید کننده شیر و لبنیات حدود دو کیلو در سال است اما این رقم در ایران سالانه یک کیلو است و اخیرا مصرف کره به نیم کیلو و کمتر کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مصرف کره گیاهی در کشور بسیار پایین بوده و اخیرا اضافه شد و به نزدیک نیم کیلو در سال رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهرم قیمتی یکی از دلایل افزایش مصرف کره گیاهی است چون قیمت کره حیوانی افزایش یافته اما روغن گیاهی با ارز دولتی وارد می شود بنابراین قیمت کره گیاهی ارزان تر از کره حیوانی است.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: میزان کل واردات کره (حیوانی و گیاهی) امسال 60 هزار تُن بود در حالی که سال های گذشته این رقم 30 تا 40 هزار تُن بوده است.

مفید درباره کره های مارگارین گیاهی نیز گفت: پایه تولید این کره ها 100درصد، روغن های گیاهی و نباتی است که پس از فرموله شده به کره گیاهی تبدیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: کره های گیاهی می تواند از مخلوط روغن هایی مانند پالم و سویا و دیگر روغن ها تولید شود.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره اینکه کره های گیاهی برای مصرف بهتر هستند یا کره های حیوانی، گفت: مستندات در این باره بسیار متفاوت است و نمی توان با قطعیت گفت کدام سالم تر است اما کره حیوانی مزیت خاص خود را دارد و اگر کره های مارگارین یا گیاهی نیز با روغن های کیفیت خوب تولید شوند خوب است.

به گفته مفید، 80 درصد روغن های گیاهی در کشور وارداتی هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود

مدیرکل اداره نظارت و هماهنگی بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در شهر مشهد تولید می‌شود. - اخبار استانها -

احسان نجاری مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد اظهارداشت: افزایش ورود زائران به شهر مشهد مقدس و میزان ماندگاری آن ها، تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز باعث افزایش میزان تولید زباله در شهر مشهد نسبت به سال گذشته همزمان با اولین ماه سال بوده است.

وی تصریح کرد: طی فروردین ماه سال جاری 54 هزار و 800 تن پسماند از سطح شهر مشهد جمع‌آوری شده است و 2 هزار و 800 تن فقط زباله خانگی جمع‌آوری شده در اولین روز سال جدید بوده که در سال‌های گذشته در این کلانشهر بی‌سابقه بوده است.

نجاری‌مقدم با بیان اینکه بصورت روزانه 1767 تن زباله از سطح شهر مشهد جمع‌آوری می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ثانیه بیش از 20 کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود.

مدیرکل اداره نظارت و هماهنگی بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: میزان زباله جمع‌آوری شده در فروردین ماه سال گذشته حدود 50 هزار تن بوده است و کل پسماند جمع‌آوری شده سال 1402 بیش از 650 هزار و 300 تن اعلام شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند