Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@16:25:22 GMT

نکاتی که درمورد اگزاما باید بدانیم

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۹۰۲۳

نکاتی که درمورد اگزاما باید بدانیم

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «فاطمه هاشم خانی» با بیان اینکه اگزما در سنین مختلف و در مناطق مختلفی از بدن دیده می شود، توضیح داد: به عنوان مثال در نوزادان اگزما بیشتر بر روی بازوها، پاها، گونه ها و پوست سر دیده می شود و اغلب در قسمت هایی که پوشک بسته می شود، وجود ندارد، اما در کودکان و بزرگسالان اگزما می تواند در دو طرف گردن، چروک های آرنج، پشت زانوها، مچ دست، دست ها، ساعد و صورت دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عواملی که اگزما را تشدید می کند، افزود: خشکی پوست درمان نشده با مرطوب کننده ها که اغلب در فصل سرما بیشتر دیده می شود، عرق کردن زیاد، استرس، تغییر ناگهانی دما، استفاده بیش از حد از صابون ها و مواد شوینده، عطر و پارچه ها و لباس های پشمی می تواند باعث بدتر شدن اگزما شود. این دکتر داروساز همچنین به درمان هایی که برای اگزما وجود دارد اشاره کرد و گفت: پوشاندن اگزما با لایه ای از کرم ها و پمادهای مرطوب کننده باعث کاهش نشانه های آن می شود، کرم ها و پمادهای استروئیدی نیز باعث تخفیف خارش و قرمزی پوست می شود اما باید با تجویز پزشک مصرف شود زیرا استفاده نادرست از این فراورده ها می تواند باعث آسیب به پوست شود. دکتر هاشم خانی، قرص های آنتی هیستامین را دیگر روش درمانی اگزما معرفی کرد که باید با تجویز و بنا بر تشخیص پزشک برای کاهش خارش شبانه اگزما مورد استفاده قرار گیرد. کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه علوم پزشکی شیراز استفاده از کرم ها و پماد های مرطوب کننده به ویژه در فصل سرما را موجب جلوگیری و همچنین تخفیف نشانه های اگزما دانست و اضافه کرد: مردم استان فارس در صورت داشتن هر گونه پرسش در زمینه مصرف داروها می توانند می توانید با مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه علوم پزشکی شیراز با شماره تماس های ۱۹۰ و یا ۱۴۹۰ و یا ۳۲۳۳۱۰۱۷ (۰۷۱) تماس بگیرند و موضوع را با کارشناسان این مرکز در میان بگذارند

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلرژی استان فارس دانشگاه علوم پزشکی درمان کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۹۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل

به گفته مدیرکل راهداری جنوب استان سیستان‌وبلوچستان حجم خسارات واردشده به راه‌های اصلی و روستایی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • عکس| عکسی دیده نشده از پیمان معادی در جوانی
  • موزخوار شلو را تا کنون دیده اید؟! (عکس)