Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شخصیت های برجسته علمی، هنری و فرهنگی به مثابه دارایی ها و سرمایه های شهر هستند و لذا فضاهای شهری باید در پیوند با نام آوران این عرصه ها باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مراسم رونمایی از سردیس مرحوم دکتر محمد امین قانعی راد استاد برجسته جامعه شناسی کشور و نام گذاری خیابانی به نام این استاد گرانقدر با حضور محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، پیروز حناچی شهردار تهران، معاون فرهنگی وزارت علوم و تحقیقات، رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، رییس انجمن جامعه شناسی ایران و مصطفی سلیمی شهردار منطقه 3 در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در خلال برگزاری این مراسم «محمد جواد حق شناس» با اشاره به وظایف شورا در نام گذاری معابر و خیابان ها گفت: کمیسیون نام گذاری شورا وظیفه دارد یاد و نام بزرگان عرصه های علمی، فرهنگی و هنری را با نام گذاری معابر، اماکن و خیابان ها به نام آنان زنده نگاه دارد.

 

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: توجه به بزرگان و نام آورانی که زمانی در این شهر زیست می کرده اند و یا همچنان حیات پربارشان ادامه دارد، الگویی برای جوانان خواهد بود تا راه این اساتید برجسته ادامه داشته باشد.

 

حق شناس با بیان اینکه با چنین اقداماتی می توانیم نشان دهیم که شهر دارای چه بزرگانی بوده است گفت: شخصیت هایی که می توان به آنان اتکا کرد. این عزیزان سرمایه های شهر هستند و باید تلاش کنیم هر چه بیشتر ابعاد و زوایای وجودی و شخصیتی این عزیزان را برای نسل جوان بشناسانیم.

 

رییس کمیسیون نام گذاری شورا گفت: در همین راستا کمیسیون نام گذاری شورا بلافاصله خیابانی را در محل کار این استاد بزرگ به نام وی نام گذاری کرد و امروز حرکت زیبای دیگری با همکاری شهرداری و سازمان زیباسازی منطقه 3 صورت گرفت و سردیس این استاد گرانقدر نیز نصب شده است.

 

حق شناس افزود: ما باید برای ماندگاری چنین شخصیت هایی تلاش کنیم و گام های مثبتی برداریم.

 

وی خبر داد: هفته آینده نیز خیابانی به نام استاد همایون شهنواز کارگردان برجسته، همزمان با سالروز تولدشان نام گذاری خواهد شد.

 

حق شناس در خاتمه یاد آور شد: شخصیت های برجسته علمی، هنری و فرهنگی به مثابه دارایی ها و سرمایه های شهر هستند و لذا فضاهای شهری باید در پیوند با نام آوران این عرصه ها باشد.

 

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا همچنین در مراسم رونمایی از سردیس استاد قانعی راد گفت: نصب سردیس اساتید دیگر که خیابان یا معابر و مکان هایی به نام آنان نام گذاری شده نظیر دکتر قریب باید صورت گیرد و کمیسیون فرهنگی شورا از همین امروز این موضوع را پیگیری خواهد کرد و شناسایی این معابر برای نصب سردیس  را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

 

در این مراسم همچنین پیروز حناچی شهردار تهران  با بیان این که وظیفه نظام مدیریت شهری این است که علاوه بر کارها و امور جاری به ارزش‌های شهر توجه ویژه داشته باشد گفت: یکی از وظایف مدیریت شهری حفظ ارزشها و سرمایه‌های شهر است.

 

وی ادامه داد: چنین افرادی نظیر استاد قانعی راد ویژگی‌های زیادی دارند که سبب ماندگاری آنها در تاریخ می‌شوند. به عنوان مثال ما  روزانه از خیابان دکتر قریب عبور می‌کنیم و می‌بینیم که دکتر قریب به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و اقداماتی که انجام داد همواره در یاد افراد هست و با نیکی از آن یاد می‌شود و دکتر قانعی راد نیز چنین ویژگی‌هایی داشت.

 

شهردار تهران با بیان این که یکی از ویژگی‌های جامعه شناسی این است که بسیاری از بحران ها را از قبل تشخیص و شناسایی می‌کنند گفت: دکتر قانعی راد در عین نگاه نقادانه همواره دیالوگ داشت و شجاعت زیادی در بیان مسائل جامعه داشت.

 

وی با بیان این که همکاران ما در دانشگاه دو طیف هستند گفت: همکاران ما یا صرفا به امور آکادمیک می‌پردازند و یا با نگاه نقادانه به بیان مسائل می‌پردازند که معمولا این افراد تاثیرات زیادی در جامعه می‌گذارند.

 

حناچی با اشاره به  این که صراحت لهجه قانعی راد در کنار شوخ طبعی‌اش سبب می‌شد که بسیاری از موضوعات سخت و شکننده را با گویش قابل پذیر و تاثیر گذار بیان کند گفت: بخصوص این رویه در مقابل افرادی که نمی‌خواستند موضوعات را قبول کنند پاسخگو بود.

 

وی با بیان این که نام دکتر قانعی راد جاودان است گفت: نام قانعی راد در یادها جاودان خواهد ماند.

 

شهردار تهران گفت: باید اقداماتی انجام شود تا با فضاسازی‌های مناسب جلوی مهاجرت سرمایه‌های کشور گرفته شود.

 

در ادامه این مراسم وحید احمدی رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور بر ضرورت استفاده مدیریت شهری از توان علمی دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها ظرفیت بالقوه‌ای برای همکاری و همراهی با مدیریت شهری دارند و امیدواریم با حضور آقای حناچی شاهد پیوند دانشگاه و مدیریت شهری باشیم.

 

وی افزود: حضور مدیران شهرداری در این مراسم نویدبخش و نقطه عطف بزرگی در شهر تهران است و این در حالیست که شهر تهران ظرفیت علمی بزرگی دارد اما هنوز چهره علمی ندارد.

 

احمدی با اشاره به اینکه دنیا به سمت نوآوری و استفاده از تکنولوژی گام برداشته گفت: ما نیز باید بتوانیم از ظرفیت دانشگاه به نحو مطلوب در شهر استفاده کنیم.

 

به نقل از روابط عمومی شورای شهر تهران، وی ادامه داد: ما این آمادگی را داریم که با مجموعه مدیریت شهری در اجرای برنامه‌ها همکاری و همراهی داشته باشیم.

 

شایان ذکر است سردیس دکتر قانعی راد در خیابان شیراز جنوبی رونمایی شد و خیابانی نیز به نام ایشان نامگذاری شد.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله هاشمی شاهرودی 9 دی حماسه 9 دی مجلس آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی فتنه 88 گرامیداشت حماسه 9 دی شاهرودی آیت الله شاهرودی مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی محمد جواد حق شناس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی سردیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان در آبان ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این رویداد ادای دین به باورهای دینی مردم و جزو نوآوری‌های جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) است. 

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمد هاشمی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار مدیران و دبیران جشنواره امام رضا (ع) اظهار داشت: در دور جدید جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری رضوی چند ایده مرکزی برای این کار وجود داشت که برای تخصصی شدن به سمت کارهای مردمی و اثرگذار پیش برود.

وی افزود: دومین ایده استفاده از چهره‌های فرهنگی و هنری بود که در صدر آن فرهاد قائمیان با تعهد همیشگی و عشق به امام رضا (ع) این مسئولیت را پذیرفت و اهتمام کامل و ویژه به کار گذاشتند؛ دیگر افرادی که همت کردند تا جشنواره‌ای برگزار شود و با کارگاه‌ها و رویکرد آموزشی آن دامنه‌های جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر شکل بگیرد. با این مجموعه کارها، به این هدف خود نزدیک‌تر شدیم.

قائم مقام وزیر فرهنگ اضافه کرد: تلاش شد با تجمیع جشنواره‌های همگون و با اهتمام اعضا در بخش‌های سیاستی و اجرایی، کار قوام بیشتری پیدا کرده است.

برگزاری جشنواره دینی فیلم رضوان در آبان ۱۴۰۳

هاشمی گفت: اختتامیه اولین فیلم دینی فیلم رضوان آبان ۱۴۰۳ با دبیری محمدحسین لطیفی در این دوره از جشنواره رضوی برگزار می‌شود که امید است نقطه عزیمتی در این کار شود و با این کار ادای دینی در باورهای دینی مردم کرده باشیم و کار مؤثری باشد و این رویداد جزو نوآوری‌های جشنواره امام رضا (ع) است.

وی عنوان کرد: تلاش شده تا خروجی‌های جشنواره‌ها را تا انتها دنبال کنیم تا نتایج اثرگذاری داشته باشد و در خروجی انتهایی کار این نیت را به منصه ظهور برسانیم و به سبد محصولات رویدادهای مردمی اضافه شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ با بیان اینکه راهبری جشنواره دوره بیست‌ویکم با مدیریت فرهاد قائمیان انجام شده است، عنوان کرد: امسال در کنار دیگر رویدادها، روایت آوای رضوی با حضور هوشنگ جاوید و احمد صبری به دبیری سیدمجتبی ذبیحی در حال انجام است، همچنین جشنواره روستایی رضوی در سطح ملی و به صورت حرفه‌ای با دبیران تراز ملی شکل مطلوبی به خود گرفته است.

منبع: ایرنا کد خبر 748336

دیگر خبرها

  • مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود