Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:17:27 GMT

فضاهای آموزشی حاشیه شهرها وضعیت مناسبی ندارند

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۹۲۴۹

فضاهای آموزشی حاشیه شهرها وضعیت مناسبی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن مرادنیا بعد از ظهر در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان، اظهارداشت: ناحیه های منفصل شهری در اطراف سنندج مانند نایسر، ننله، حسن آباد و دوشان وجود دارد که علیرغم اینکه جمعیت بسیاری را در خود جای داده اند اما از نظر امکانات رفاهی و آموزشی وضعیت مطلوبی ندارند.

وی با بیان اینکه بحث ارائه خدمات رفاهی در حاشیه شهرها باید مورد بازنگری قرار گیرد، افزود: مناطقی که در حاشیه شهرها قرار گرفته اند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند و باید سعی شود برای بهبود وضعیت این مناطق اعتبارات لازم تخصیص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان ادامه داد: اخیراً از ناحیه منفصل شهری ننله در سنندج بازدید به عمل آمد و مشاهد شد که در این منطقه تنها یک مدرسه وجود دارد که متاسفانه هزار و ۲۰۰ نفر در آن مشغول به تحصیل هستند و این در شان مردم فرهنگی کردستان نیست.

مرادنیا یادآور شد: در همان بازدید مقرر شد که یک مدرسه شش کلاسه از سوی یکی از خیرین مدرسه ساز استان کردستان در این منطقه احداث شود و از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز می خواهیم اعتبارات لازم برای احداث دو مدرسه شش کلاسه دیگر در این منطقه را در بودجه سال ۹۸ در نظر بگیرد.

وی بیان کرد: از مسئولان آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس نیز می خواهیم که در پیگیری جذب این اعتبارات و ساخت مدرسه خیریه در این منطقه کوتاهی نکنند و به جد دنبال این کار باشند.

استاندار کردستان در پایان سخنان خود بر تعطیلی مدارس پرخطر و تخریبی در سطح استان تاکید کرد و گفت: از آنجایی که هیچ چیزی مهمتر از جان انسان ها وجود ندارد، انتظار داریم این مدارس در صورت امکان از همین امسال تعطیل شوند و مدارس یک نوبته نیز ئو نوبته شوند تا بتوان فضاهای مورد نیاز را مهیا کرد.

کد خبر 4500618

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کردستان مدارس تخریبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به افتتاح ۸۰۰ کلاس درس در سال گذشته گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که‌ موجب ارتقای سرانه فعلی فضای آموزشی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران با گرامیداشت این هفته اظهار داشت: در این هفته پیش‌بینی شده که بالغ بر 3700 برنامه در سطح مدارس، مناطق و استان برگزار کنیم که مهم‌ترین برنامه زنگ سپاس معلم خواهد بود.

وی افزود: این برنامه روز 11 اردیبهشت در سراسر استان در همه مدارس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی نیز جزو دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: حضور معلمان نمونه استانی در برنامه ملی و اجرای چند برنامه متنوع برای فرهنگیان در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی دیگر برنامه‌های هفته معلم استان هرمزگان است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استان بر اساس متوسط استانی در حال حاضر 5.2 متر مربع است تصریح کرد: ما در بهمن و اسفندماه سال گذشته 800 کلاس درس را مورد بهره برداری قرار دادیم که سبب شد سرانه شهرستانی نیز به میزان استانی برسد.

قویدل گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده نیز بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان پیش‌بینی شده که‌ این عدد ارتقا خواهد یافت و سرانه آموزشی ارتقا خواهد یافت.

.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف