Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم خوی از وضعیت شهر بعد از بارش برف ناراضی هستند و اقدامات شهرداری نتوانسته رضایت مردم را جلب کند و شهروندان خویی همچنان با مشکل تردد در روزهای برفی برخوردارند. ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازارومیه، شهروندان خویی همواره از کند بودن سرعت پیشرفت این شهر ناراضی‌اند و مجموعه شهرداری همواره در نوک انتقادات مردم این شهر قرار دارند و مردم انتظار دارند تا مشکلات شهری اولویت بندی شوند و به‌جای انجام اقدامات نمادین، معضلات و کمبودهای اساسی شهر جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام اقدامات نمادین به‌جای حل مشکلات ریشه‌ای شهر

برای مثال جوی‌های برخی خیابان‌های اصلی شهر عمرشان به 30-40 سال قبل می‌رسد و در گذشته متناسب با جمعیت شهری 50 تا 100 هزار نفری ساخته شده بودند و باید با دو تا سه برابر شدن جمعیت این جوی‌ها هم حجیم‌تر شوند تا در روزهای بارش برف و باران دیگر خیابان‌های اصلی و پیاده‌روها مسدود نشود.

قطعاً مشکلات این‌چنینی با هزینه کم ازنظر مردم ارجحیت دارد بر ساخت پل روگذری در حاشیه منطقه مسکونی شهر که بودونبود آن چندان برای مردم فرقی نمی‌کند و اصولاً اصلاً ترافیکی در آن محدوده وجود ندارد.

در روزهای برفی حمل‌ونقل عمومی در خوی زمین‌گیر می‌شود و رانندگان تمایلی به کار در این شرایط ندارند و مهم‌ترین دلیل آن‌ها وضعیت نامناسب خیابان‌های شهر است.

برای پاسخ به سؤالات و مشکلات شهروندان در این مورد چندین بار با محرم اکبرزاده شهردار خوی تماس گرفتیم اما وی حاضر به پاسخ‌گویی و دفاع از عملکرد خود نشد به همین دلیل با مجید مقدم رئیس شورای شهر خوی تماس گرفتیم تا پاسخ‌گوی مشکلات شهروندان باشد که خوشبختانه این مسئول حاضر به شنیدن این مسائل شد که در گزارش زیر به سؤالات شهروندان و پاسخ‌های وی پرداخته می‌شود.

تلاش شبانه‌روزی برای بازگشایی مسیرهای اصلی شهر

رئیس شورای شهر خوی با اعلام آمادگی مجموعه شهرداری خوی برای بارش‌های زمستانی اظهار داشت: باوجود بارش سنگین برف اخیر در خوی، هیچ‌گونه ناهمگونی در سطح شهر خوی وجود ندارد چراکه با اعلام هواشناسی، ستاد زمستانی شهرداری خوی در آمادگی کامل قرار داشت.

مجید مقدم افزود: از قبل پیش‌بینی بارش سنگین برف شده بود و ماهم در شورای شهر پیگیر بودیم و ستاد زمستانی شهرداری خوی مانند خدمات شهری، آتش‌نشانی، فضای سبز، ناحیه‌ها و مخصوصاً کارگران زحمت‌کش شهرداری شبانه‌روز تلاش کردند.

وی با تشریح اقدامات انجام‌گرفته در طی ساعات اولیه بارش برف بیان کرد: نیمه‌های شب حدود ساعت سه یا چهار بامداد کارگران مشغول نمک‌پاشی و جلوگیری از شکستن درختان می‌کردند.

رئیس شورای شهر خود تصریح کرد: سعی شد تا مسیر رفت‌وآمد در سطح شهر بهبود یابد و تا مردم در عبور و مرور مشکلی نداشته باشند و فردای بارش برف هم هیچ‌گونه مشکل خاصی پیش نیامد.

وی در پاسخ به سؤال تسنیم پیرامون گلایه شهروندان از بسته بودن برخی پیاده‌روها هم گفت: در برخی مناطق شهروندان برف‌ها را از داخل حیاط و خانه خود به بیرون می‌ریزند که این کار ممکن است منجر به ایجاد مشکلی شود اما به این شکل نبود که پیاده‌روها و مسیر بسته شود.

کارهای خدماتی و عمرانی شهرداری همچنان انجام می‌شود

مقدم افزود: در همان لحظات اولیه بارش ممکن است که مشکلاتی پیش بیاید و این طبیعی است که به‌مرور با تلاش مجموعه شهرداری حل می‌شود و در حال حاضر هم پیگیر وضعیت هستیم تا مشکلی پیش نیاید و در حال حاضر هم خیابان‌ها و معابر اصلی شهر باز است و هیچ‌گونه مشکلی دراین‌باره وجود ندارد.

وی در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر ایجاد خلل در کارهای دیگر شهرداری همچون جمع‌آوری زباله‌های شهری و یا طرح‌های عمرانی تصریح کرد: خوشبختانه دراین‌باره مشکلی پیش نیامد و در طی 9 شب و نیز صبح زباله‌های شهری جمع‌آوری می‌شود و تا جایی که امکان داشته باشد کارهای عمرانی هم انجام می‌شود.

شهرداری و شورای شهر معتقدند که احتیاجی به پاسخ‌گویی به ارباب‌رجوع نیست

محمد پیله‌ور یکی از شهروندان خویی با ابراز ناراحتی از وضعیت شهر اظهار داشت: همان‌طور که مشاهده می‌کنید در وضعیت بارندگی سطح شهر به این شکل می‌شود و پیاده‌روها بسته و مسیر رفت‌وآمد مسدود می‌شود و برای ادامه راه باید از طریق کوچه پشتی خیابان اقدام کرد.

آذربایجان غربی| مدارس نوبت صبح شهرستان خوی تعطیل شدکلنگ احداث یادمان شمس تبریزی در خوی به زمین زده شدالحاق خوی به منطقه آزاد ماکو مطالبه مردم از رئیس جمهور است

وی با اشاره به عدم پاسخ‌گویی شورای شهر و شهرداری خوی گفت: بارها به شورای شهر و شهرداری خوی رفته و مکتوب مشکل خود را اعلام کرده‌ایم اما تابه‌حال هیچ اثری نداشته است.

این شهروند خویی با اذعان به وضعیت نامناسب جوی‌های آب تصریح کرد: این جوی‌ها متعلق به 30-40 سال قبل است و دیگر توان تحمل حجم زیاد آب در مواقع بارندگی را ندارد و باید بازسازی و حجیم‌تر شود.

وی افزود: در تمامی مواقع سال که بارندگی می‌شود سطح پیاده مسدود شده و نه‌تنها من بلکه خیل عظیم مردم دچار مشکل می‌شوند چراکه این‌ مکان جزو خیابان‌های اصلی و پرتردد شهر بوده و هم در بارش‌های بارانی بهار و پاییز و هم در بارش‌های برف زمستانی ابن مشکل وجود دارد.

پیله‌ور با اشاره به برخورد نامناسب مسئولان شهرداری گفت: وقتی‌که به شهرداری مراجعه کردم به‌جای پاسخ‌گویی گفتند که لزومی ندارد به ارباب‌رجوع پاسخ دهند و احتیاجی به ارائه توضیحات نیست.

وضعیت کوچه‌ها در روزهای برفی نامطلوب است

جابر حسین پور راننده تاکسی‌تلفنی درباره وضعیت تردد حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر در روزهای برفی اظهار داشت: مشکل مهم رانندگان تاکسی وضعیت نامناسب کوچه‌ها هستند. بعد از بارش برف مردم برف‌های خود را به کوچه‌ها می‌ریزند که همین مسئله سبب بروز مشکلاتی برای رفت‌وآمد به کوچه‌ها می‌شود.

این راننده تاکسی‌تلفنی درباره وضعیت سطح خیابان‌های اصلی شهر هم گفت: مشکلی دراین‌باره وجود ندارد و خیابان‌های اصلی و پرتردد شهر بعد از بارش‌های برف بازگشایی می‌شوند.

مناطق در دیدرس و مقابل ادارات برف‌روبی می‌شود اما جلوی مدارس نه

محمد نانی راننده تاکسی درباره اقدامات شهرداری در بازگشایی مسیرهای شهری بعد از بارش برف بیان کرد: مأموران شهرداری باید حین و بعد از بارش برف خیابان‌های شهر را برف‌روبی کنند تا رفت‌وآمد خودروها و عابرین پیاده به‌آسانی انجام شود اما متأسفانه این کار را با تأخیر و دیر انجام می‌دهند.

وی با یادآوری وضعیت سایر شهرستان‌ها اظهار داشت: اگر امکان داشته باشد هنگام بارش برف همانند سایر شهرستان‌ها از اول صبح و ساعت 5-6 شروع به کار کنند تا هنگام مراجعه مردم به کار با مشکلی مواجه نشوند چراکه اگر مسیرها لغزنده باشد خودروها لیز خورده و تصادف می‌کنند و مسیر رفت‌وآمد دیگر شهروندان مسدود می‌شود.

این راننده تاکسی با اعلام ناراحتی از برف‌روبی گزینشی تصریح کرد: در ابتدا جاهایی که درملأعام و جلوی دید است و بخصوص مقابل برخی ادارات که مسیر رفت‌وآمد مسئولین است را پاک‌سازی، برف‌روبی و بازگشایی می‌کنند و متأسفانه و صد هزار متأسفانه بعضی خیابان‌ها، بعضی کوچه‌ها و مقابل مدارس را نه، درحالی‌که باید این مناطق را هم تمیز کنند تا بچه‌ها و شهروندان مسن بتوانند به‌راحتی رفت‌وآمد کنند.

وی در پاسخ به سؤال تسنیم درباره دلیل نبود تاکسی در روزهای برفی گفت: خودروها بیمه بدنه ندارند و این احتمال وجود دارد که در روزهای برفی با توجه به لغزنده بودن مسیرها ممکن است تصادفی رخ دهد و با توجه ه وضعیت گرانی لوازم جانبی خودروها، رانندگان تاکسی دچار زیان مالی زیادی شوند.

گزارش از مرتضی محمدصادقی

انتهای پیام/ ز

R41361/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۸۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است

عضو هیئت رئیسه و دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: برای جبران عقب‌ماندگی‌ها نیاز به عزم راسخ داریم و از این رو باید به دنبال احقاق حق و حقوق قانونی شهرداری از اعتبارات ملی باشیم و متأسفانه شهرداری ارومیه همیشه از اعتبارات ملی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، احد یوسفی در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی که به منظور گرامیداشت روز نهم اردیبهشت روز شوراها برگزار شده بود، اظهار کرد: امروز ما در شهری زندگی می‌کنیم که دارای استعدادهای پنهان با محرومیت‌های آشکار است.

وی خطاب به استاندار آذربایجان غربی افزود: با عوارض محلی نمی‌توان عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد و با درآمدسالانه تعریف شده شهرداری ارومیه از محل عوارض شهری نمی‌توان سرعت پروژه‌ها را حتی به استان‌های هم‌جوار رساند.

عضو هیئت رئیسه و دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر امروز بتوانیم سرعت عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم، باز نمی‌توانیم خودمان را به سرعت عمل سایر کلان‌شهرها برسانیم، آنها سال‌های سال است که از شهر ارومیه پیشی گرفته‌اند.

یوسفی تصریح کرد: برای جبران عقب‌ماندگی‌ها نیاز به عزم راسخ داریم و از این رو باید به دنبال احقاق حق و حقوق قانونی شهرداری از اعتبارات ملی باشیم و متأسفانه شهرداری ارومیه همیشه از اعتبارات ملی محروم مانده است.

وی ادامه داد: عزم راسخ، اراده و نگاه ویژه استاندار آذربایجان‌غربی در جذب اعتبارات ملی و رفع مشکلات و نیز نگاه ویژه به مدیریت شهری به وضوح دیده می‌شود و امیدواریم در روزهای آینده شاهد اتفاقات خوب و مؤثر در تمام زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی، بحث ترافیک، ناوگان حمل‌ونقل، مترو، فضای سبز، مدیریت پسماند برای شهر ارومیه خواهیم بود.

کد خبر 748753

دیگر خبرها

  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • ادین ترزیچ: نه تنها نتیجه، بلکه باید از سبک بازی‌مان نیز ناراضی باشیم
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • قمه کشی در ارومیه ؛ وضعیت خیابان را ببینید | ویدئو
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل