Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: بر اثر ادامه حملات مرگبار هوایی آمریکا در افغانستان این بار ۱۱ نفر در ولایت وردک جان خود را از دست داده‌اند.

منابع خبری اعلام کردند که جنگنده‌های نیرو‌های خارجی شب گذشته مناطقی را در شهرستان «سیدآباد» ولایت وردک هدف حملات هوایی قرار داده است.

شهروندان شهرستان سیدآباد تصریح کردند که جنگنده‌های نیرو‌های خارجی ۳ روستا در این شهرستان را بمباران کردند که باعث کشته شدن غیرنظامیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، یک مدرسه دینی در منطقه «پتانخیل» نیز هدف حمله هوایی قرار گرفته که بر اثر آن ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند.

«حاجی سیال گل» از بزرگان قومی در وردک به «آژانس اسلامی» گفت: بر اثر حملات هوایی نیرو‌های خارجی در این ولایت ۳ منزل مسکونی بطور کامل تخریب شده است.

وی افزود: حملات هوایی نیرو‌های خارجی به مدرسه دینی و منازل مسکونی در حالی صورت گرفته که طالبان در این منطقه حضور نداشتند.

از سوی دیگر، «عبدالرحمن منگل» سخنگوی والی وردک گفت که در حملات هوایی به شهرستان سید آباد ۱۵ مخالف مسلح دولت کشته شدند.

این در حالی است که منابع خبری از کشته شدن ۶ غیرنظامی دیگر بر اثر حملات هوایی نیرو‌های آمریکایی در ولایت پکتیا نیز خبر داده‌اند.

کشتار غیرنظامیان افغان توسط نیرو‌های آمریکایی در چند ماه گذشته به صورت بی‌سابقه افزایش یافته، موضوعی که انتقاد اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر را نیز برانگیخته است.

اخیرا گزارش‌هایی منتشر شدند که اعضای مذاکره کننده طالبان از زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا خواسته بود تا بمباران اهداف غیرنظامی در این کشور را متوقف کند.

پارلمان و سنای افغانستان نیز در چند ماه گذشته بار‌ها از تشدید حملات آمریکا به اهداف غیرنظامی انتقاد کردند، اما با وجود این اعتراضات حملات هوایی آمریکا به غیرنظامیان افغان متوقف نشده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: حمله هوایی مدرسه افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۰۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در حمله شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش (ISWAP) و باندهای مسلح به ایالت‌ های بورنو و سوکوتو واقع در نیجریه علیه نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی (CJTF)، ۲۵ نفر جان باختند.

به گزارش رسانه‌ های محلی نیجریه، مین کارگذاشته شده توسط شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش در جاده منطقه گامبورو نگالا در ایالت بورنو (واقع در شمال غرب نیجریه) حین عبور خودروی نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی منفجر شد.

تیجانیما عمر، رئیس نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی اعلام کرد که در نتیجه این انفجار ۱۱ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۲ تن دیگر زخمی شده‌ اند.

اسماعیل هارونا، از کارکنان نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی نیجریه در ایالت سوکوتو نیز اعلام کرد که در حمله‌ ای که توسط اعضای باندهای مسلح در منطقه ایسا در ایالت سوکوتو انجام شد، ۱۴ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

منابع رسانه ای در این خصوص اضافه کردند که تعداد زخمی های این حادثه تا کنون به صورت دقیقی مشخص نشده است؛ اما بیم آن می رود که تعداد کشته شدگان به دلیل شدت برخی جراحات وارده، افزایش یابد.

گفتنی است، نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی در نیجریه برای کمک به ارتش در مبارزه با باندهای مسلح و همچنین گروه‌ های تروریستی بوکوحرام و داعش در مناطق مختلف این کشور ایجاد شده است.

کد خبر 6092356

دیگر خبرها

  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • حمله افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان؛ هفت نفر به شهادت رسیدند
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • ۷ شهید درپی حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • سیل کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت