Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان  در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: دوره آموزشی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در روستای برک برگزار شد و تا کنون موردی از این ویروس در این شهرستان مشاهده نشده است.   وی افزود: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان  يک بيماری ويروسی می باشدکه علاوه بر طيورمی تواند  ساير حيوانات از جمله خوک، اسب و همچنين انسان را درگير نمايد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    راه انجام گفت: پرندگان وحشی و آبزی می توانند بدون اينکه خود مبتلا به بيماری شوند، ويروس آنفلوانزای طيور را با خود جابجا کنند و همچنین مرغ، خروس، بوقلمون، مرغ شاخدار، پرندگان زينتی، پرندگان وحشی و شتر مرغ نیز از پرندگان حساس به بيماری می باشند.   رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان افزود: شروع ناگهانی تلفات با روند افزايشی،  انتشار ناگهاني بيماری در گله،  بي حالي شديد، پژمردگی، تجمع همگانی،  کاهش شديد مصرف دان، افت ناگهانی و شديد توليد تخم مرغ روزانه و علائم تنفسی حاد از علائم اولیه شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است .   وی با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش چهره به چهره به جامعه هدف وظیفه روزانه کارشناسان دامپزشکی در این شبکه است بیان کرد: بانوان حاضر در روستاها عمده ی تمرکزشان بر نگهداری طیور بومی بوده و آشنایی ایشان با این بیماری می تواند سلامت آنها را تضمین کند.   راه انجام در پایان ضمن تشکر از کارشناسان پست دامپزشکی دهک که نسبت به  برگزاری این گونه کلاس ها در روستاهای تحت پوشش خود همت می گمارند، از مردم خواست نسبت به خرید مرغ زنده از دستفروشان خودداری نموده و هرگونه تلفات غیر عادی پرندگان خود را به شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان با شماره تلفن 32622357 اطلاع رسانی نمایند.   انتهای پیام / ط آ   برگزاری دوره آموزشی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در روستای برک  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی انفلوانزا خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین

جلوخانی مدیر کل دامپزشکی قزوین گفت: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و دام است که سیستم اعصاب مرکزی را درگیر می‌کند و میزان کشندگی آن بسیار بوده و در گوشتخواران اهلی، وحشی و انسان و غالبا از طریق گزش با بزاق آلوده ایجاد می‌شود وحیوان هار علایمی از قبیل ترشح شدید بزاق، عدم توانایی در بلع، حمله و گاز گرفتن اجسام و ناله کشیدن را نشان داده و در نهایت فلجی و مرگ به دنبال دارد.

جلوخانی، واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار در روستا‌ها را موثرترین اقدام در راستای کنترل و پیشگیری این بیماری برشمرد و افزود: این اداره کل ضمن ایمن نمودن این دسته از دام‌ها، در صورت رخداد کانون‌های احتمال هاری، به بازدید و اقدامات میدانی مثل نمونه‌برداری از دام مشکوک به هاری و ارسال به آزمایشگاه مرجع ملی، واکسیناسیون اورژانسی متعاقب گزش، مراقبت فعال در کانون و واحد‌های موجود در شعاع کانون بیماری، نظارت بر دفن بهداشتی و ضدعفونی جایگاه دام مشکوک به هاری و آموزش و ترویج را به مرحله اجرا درمی‌آورد.

مدیرکل دامپزشکی قزوین از دامداران خواست در راستای کنترل بیماری ضمن همکاری با تیم‌های دامپزشکی، از تماس سگ‌های نگهبان با سگ‌های بلاصاحب از طریق حصارکشی مناسب خانه و دامداری جلوگیری به عمل آورده و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را سریعا به ادارات دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند و یا با شماره گویای ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین