Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیاد مستضعفان جزیئات ساخت ساختمان جدید پلاسکو را اعلام کرد که بر اساس آن، ساختمان مذکور در ۱۵ طبقه روی زمین و ۵ طبقه زیر زمین احداث خواهد شد. ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، روابط عمومی بنیاد مستضعفان در پاسخ به اظهارات یکی از معاونان وزیر راه و شهرسازی در خصوص ساختمان جدید پلاسکو اطلاعیه صادر کرد که به شرح زیر است؛

1-بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی پس از وقوع سانحه آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو در جهت مساعدت به کسبه آسیب دیده و فارغ از وظیفه قانونی و با نگاه ملی تصمیم گرفت بنایی، فاخر ارزشمند و برخوردار از تمامی استاندارد‌های ساختمان و شهرسازی با رعایت ضوابط روز طرح‌های بالادست که پاسخگوی ذینفعان باشد احداث نماید و با توجه به انتظارات جامعه، بطور خاص نسبت به فراخوان ارائه ایده در سطح ملی اقدام و ایده‌های مناسبی نیز دریافت نمود و پس از توافق با شهردار محترم تهران و معاونت شهرسازی و معماری ایشان و معاون محترم دادستانی که مسئول پرونده پلاسکو می‌باشد نسبت به درخواست پروانه اقدام شد که شهردار نیز نسبت به ابلاغ سطح و سطوح مورد توافق با رعایت مبانی و ضوابط طرح تفصیلی مصوب محل و رعایت حقوق مکتسبه پروژه بر اساس قوانین مرتبط (به صورت 8 طبقه روی زمین در عرصه کل با سطح اشغال پلکانی از 80 درصد در همکف تا 35 درصد در طبقه هشتم و 6 طبقه نیز زیر همکف جهت تامین نیاز‌های پروژه و پارکینگ) اقدام و با توجه به صورتجلسه تنظیمی با شهردار محترم، گودبرداری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیکن شهرداری در ادامه با استناد به مخالفت میراث فرهنگی در زمستان 96 مانع انجام آن و کار عملا تعطیل شد.

2-کسبه ساختمان 5 طبقه شمالی با پیگیری و اصرار درخواست کردند خودشان نسبت به مقاوم سازی و بهره برداری از آن اقدام نمایند. امری که بنیاد بعلت قدمت ساختمان و عدم برخورداری از استاندارد‌های روز با آن مخلف بوده است.

3-سازمان میراث فرهنگی در اردیبهشت سال جاری اعلام نمود با اجرای طرح پیشنهادی بنیاد مخالف و صرفا مجوز احداث در محل تخریب شده و با سقف ارتفاعی قبلی را می‌دهد.

4-بنیاد علیرغم اینکه معتقد بود پیشنهاد مطرح شده برای مقاوم سازی ساختمان 5 طبقه شمالی که فرو نریخته است و ساخت ساختمان 15 طبقه جنوبی که کاملا تخریب شده است با آنچه مد نظر بنیاد بوده فاصله زیادی دارداما با حسن نیت و به منظور کمک به حل مشکل و با توجه به گذشت مدت طولانی از حادثه آمادگی خود را برای انجام کار در صوت تائید مقامات استان و شورای تامین اعلام کرد.

5-در تاریخ 97/2/22جلسه ایی در استانداری تهران با حضور همه عوامل ذی‌ربط برگزار و به استناد بند 1 مقرر شد قسمت تخریب شده پلاسکو در 15 طبقه بالای تراز صفر و پنج طبقه زیر زمین با اخذ مجوز رایگان از شهرداری اقدام و ساخته شود.

6-شورای تامین استان در تاریخ 97/6/27 با توجه به مصوبات جلسه قبل منجلمه صورت جلسه 97/2/22 مصوب نمود شهرداری پس از صدور رای کمیسیون ماده 5 مجوز گود برداری را صادرو در اسرع وقت بنیاد عملیات اجرایی را آغاز نماید.

7-در تاریخ 97/6/31رونوشت مصوبه کمیسیون ماده 5 مبنی بر موافقت با احداث بنا مطا بق توافق نامه97/2/22 به صورت 5 طبقه زیر زمین و 15 طبقه روی زمین به بنیاد ابلاغ شد.

8-بنیاد پس از گذشت 21  ماه از حادثه پلاسکو و بر طرف شدن موانع اداری عملا از ابتدای مهر ماه 97 عملیات گودبرداری را مطابق توافقات، و صورتجلسه‌ها و مصوبه شورای تامین و کمیسیون ماده 5 آغاز کرده و امیدوار است انشاء الله بتواند ظرف مدت 2 سال نسبت به ساخت ساختمان پلاسکو اقدام نماید.

9-همزمان با عملیات گود برداری با توجه به حساسیت موضوع و به منظور فراهم شدن استفاده از نظر متخصصین مسابقه معماری پلاسکو جدید هم برگزار شده که تا 20 دی ماه نتیجه آن نهایی و اعلام خواهد شد با توجه به اهمیت پروژه و همزمان با آغاز کار این مسابقه تبدیل به فرصتی برای طرح ایده و نقشه‌های خلاقانه شده است.

10 مستندات مربوط به صورتجلسه 97/2/22 کمیسیون ماده 5 و شورای تامین استان نزد این مرکز برای ارائه در دسترس می‌باشد که بعلت محرمانه بودن بعضی از آن‌ها امکان انتشار عمومی ندارد. ضمن اینکه رئیس محترم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بازدید 97/10/2که به اتفاق اعضاء کمیسیون و سایر مسئولین از محل پروژه پلاسکو داشتند ضمن اشاره به نظر شورای عالی شهرسازی نسبت به پلاسکو اعلام داشتند قرار شد مبنای کار بنیاد همان نظر کمیسیون ماده 5 باشد.
بنیاد مستضعفان انتظار دارد با توجه به ابعاد ملی این پروژه انتظارات مردم و ضرورت تعیین تکلیف کسبه، همه سازمان‌ها و اشخاص موثر با نگاه ویژه کمک نمایند تا ساخت و بهره برداری از پلاسکوی جدید در مدت اعلامی به اتمام برسد.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بنیاد مستضعفان وزارت راه حادثه ساختمان پلاسکو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان وزارت راه حادثه ساختمان پلاسکو بنیاد مستضعفان وزارت راه حادثه ساختمان پلاسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه فرهیختگان متعلق به دانشگاه آزاد نوشت: ایران و جمهوری آذربایجان روابط کاملا پیچیده‌ای را درطول سال‌های گذشته تجربه کرده‌اند. با وجود اشتراکات فراوان تاریخی، مذهبی، فرهنگی، تمدنی و همچنین قرابت جغرافیایی، نگاه باکو همواره بر مدار ضدیت و تقابل با ایران تنظیم شده است. چنانکه می‌توان این مساله را چه در حوزه‌های مرتبط با جعل تاریخ و هویت و چه در قرار دادن جغرافیا در اختیار رژیم‌صهیونیستی برای انجام اقدامات امنیتی علیه ایران مشاهده کرد.

در این بین از بیش از دوسال پیش، دولت جمهوری آذربایجان اقدامات قابل‌تاملی را علیه ایران آغاز کرده که به‌دلیل برخی ملاحظات نادرست، با سکوت خبری در ایران همراه شده‌اند. این اقدامات شامل تعرض، پلمب و مصادره تعدادی از املاک دولتی ایران در باکو می‌شوند. ظاهرا باکو به‌منظور مصادره اراضی ایران دادگاه‌هایی نمایشی به بهانه‌های واهی برگزار کرده است و قصد دارد با مصادره املاک ایران، آن‌ها را به کمیته دولتی املاک زیرنظر وزارت اقتصاد این کشور منتقل کند.

نکته قابل‌ملاحظه این است که تاکنون هیچ اطلاعاتی از روند این دادگاه‌های نمایشی منتشر نشده است. بااین‌حال املاک دولت ایران به‌طور کامل پلمب شده یا محدودیت‌هایی برای آن‌ها ایجاد شده است، ازجمله این املاک- که شامل هشت ملک و بالغ بر چند هزار متر مربع می‌شوند- می‌توان به ساختمان نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری، ساختمان نمایندگی صداوسیما، ساختمان‌های جامعه‌المصطفی، ملک سابق بانک ملی، ملک دارای قرارداد طولانی‌مدت کمیته امداد، ساختمان مدرسه و ملک متعلق به رایزنی فرهنگی ایران اشاره کرد. البته این اقدام باکو مسبوق به سابقه است، زیرا در گذشته باکو بخشی از اراضی دولتی ایران در منطقه احمدلی باکو را پس از به‌سرقت بردن اسناد آن مصادره کرده بود. تعرض باکو علیه اراضی ایران در شرایطی است که در ایام منتهی به تعطیلات عید نوروز با لابی‌گری‌های صورت‌گرفته، جمهوری آذربایجان اقدام به خرید یک ساختمان مجلل در منطقه پاسداران تهران به مساحت بیش از هزار متر و زیربنای بیش از سه هزار متر کرده است. این ملک شامل یک مجتمع هشت واحدی بزرگ به ارزش حدود ۲۰ میلیون دلار است.

با‌این‌حال همچنان مشخص نیست مجوز‌های این اقدام در ایام معطوف به تعطیلات عید نوروز و در شرایطی که باکو اقدام به تعرض به املاک ایرانی در باکو کرده است، با چه انگیزه و توسط چه ارگان‌هایی صادر شده است؟ ظاهرا این افراد و ارگان‌ها فراموش کرده‌اند که اخیرا ایران عملیات وعده صادق را به این دلیل انجام داده که اماکن دیپلماتیکش را به‌منزله خاک خود تلقی می‌کند؛ بنابراین درحالی‌که باکو اقدام به مصادره و پلمب ساختمان‌های ایران کرده، اعطای اجازه خرید ملک جدید در تهران کاملا بی‌معناست. این در شرایطی است که ساختمان سفارت ایران در باکو، در مقایسه با سفارتخانه‌های روسیه، ترکیه و آمریکا شامل ملکی محقر است که به نوشته مطبوعات باکو، به‌دلیل اختلاف در مورد زمین توسط کمیته املاک دولتی وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان درباره آن شکایت تنظیم شده است.

گفته می‌شود مقامات آذری پس از حادثه مشکوک حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران در بهمن ۱۴۰۱ که توسط سرویس امنیتی باکو و در آستانه گشایش سفارت جمهوری آذربایجان در تل‌آویو انجام شد، با کمک لابی‌های داخلی خود، از فضای موجود برای امتیازگیری کلان از تهران استفاده کرده که خرید ملک مذکور برای سفارت از آن جمله است. این درحالی است که سابقه فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در تهران نشان می‌دهد این سفارتخانه همواره در حمایت مالی از گروه‌های تجزیه‌طلب نقش داشته و درآمد‌های حاصل از ویزا را در اختیار این گروه‌ها قرار داده است. به همین دلیل علی‌رغم لغو روادید از سوی ایران از سال ۱۳۹۰، باکو ویزا را برای ایرانی‌ها لغو نکرده و حتی مرز زمینی دو کشور را نیز به بهانه کرونا روی شهروندان خود مسدود کرده است. البته در همین زمان باکو برای ۳۰ کشور- ازجمله آلبانی که میزبان مقر منافقین است- روادید را لغو کرده است.

به‌نظر می‌رسد نگاه پدرانه جمهوری اسلامی ایران به باکو، بیش از آنکه موجب تقویت و توسعه روابط شود، زمینه را برای سوءاستفاده جمهوری آذربایجان از حسن نیت ایران فراهم کرده است. در این بین نباید از فعالیت لابی‌های مختلف در داخل ایران گذشت که متاسفانه منافع ملی را فدای منافع شخصی و گروهی خود کرده‌اند و موجب انحراف در تصمیم‌گیری صحیح در قبال تحولات قفقاز شده‌اند.

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند