Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران، با بیان اینکه اولین رویداد نجومی سال نوی میلادی شامگاه چهارشنبه رخ خواهد داد، اظهار کرد: در این پدیده همنشینی هلال زیبای صبحگاهی "ماه" و سیاره "ناهید" رخ خواهد داد.

مشاهده اولین رخداد نجومی سال جدید میلادی در روز چهارشنبه

وی زمان این پدیده نجومی را ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد روز چهارشنبه، ۱۲ دی‌ماه ذکر کرد و یادآور شد: در این پدیده سیاره ناهید به اندازه ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درجه در جنوب هلال کاهنده ماه قرار خواهد گرفت.

عتیقی خاطر نشان کرد: از آنجایی که در این زمان این اجرام هنوز طلوع نکرده‌اند، از این رو رصدگران می‌توانند قبل از روشنی هوا در بامداد روز چهارشنبه، ١٢ دی، ملاقات ماه و ناهید را در صورت فلکی "ترازو" رصد کنند.

دبیر انجمن نجوم آماتوری ایران همچنین تاکید کرد: در این زمان همچنین بزرگترین و کوچکترین سیارات سیستم خورشیدی یعنی "برجیس" و "تیر" نیز پایین‌تر از این اجرام در صورت فلکی "کژدم" به همراه "دل کژدم" قرار دارند که این پدیده سوژه بسیار مناسب برای عکاسان نجومی خواهد بود.

سیاره ناهید به دلیل شباهت‌های زیادی که با زمین دارد، "خواهر زمین" نامیده می‌شود. سطح این سیاره بسیار گرم است و هیچ پناهی هم برای گریز از گرما در آن وجود ندارد. اتمسفر آن مملو از دی اکسید کربن است و همین امر موجب شده تا فضای آن مسموم و کشنده باشد و تاکنون هیچ موجود زنده‌ای بر سطح سیاره زهره یافت نشده است.

سیاره ناهید از زمین به خورشید نزدیکتر است. سیاره زمین لایه محافظی به نام لایه ازن دارد که زمین را از امواج فرابنفش خورشید محافظت می‌کند. زهره این لایه محافظ را ندارد، در نتیجه امواج فرابنفش خورشید به اتمسفر زهره نفوذ می‌کنند. این امواج مولکول‌های آب را به اکسیژن و هیدروژن تجزیه می‌کنند. به همین علت در حال حاضر نباید آب چندانی در سطح سیاره زهره باقی مانده باشد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم کلنگ زنی اولین پارک بانوان شهریار بعد از ظهر شنبه با حضور علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهریار، علی ملکی شهردار شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از معاونان شهرداری در شهرک امیریه برگزار شد.

فرماندار شهریار در این مراسم به اهمیت و نیاز شهر پارک بانوان پرداخت و گفت: جامعه اسلامی توجه ویژه ای به نقش بانوان در حوزه‌های مختلف همسرداری، فرزندآوری و فعالیت در اجتماع دارد لذا در این راستا فراهم سازی ایجاد روحیه نشاط و ارتقا سرانه ورزشی این قشر تأثیرگذار نیز امری حیاتی است.

علیرضا فاتحی نژاد ادامه داد: حضور زنان در تمامی حوزه‌های مختلف جامعه چشمگیر و انکارناپذیر است، زمانی که انتظار حفظ حریم و استمرار حضور مؤثر زنان جامعه را داریم باید بستر لازم برای ارتقای روحیه شور و نشاط در جامعه ایجاد گردد و توسعه اماکن مخصوص بانوان یکی از این بسترهاست که نیازمند توجه ویژه مسئولین و شهرداری‌ها و شوراها است.

وی افزود: کلنگ زنی پارک ویژه بانوان نیز ضرورتی بود که به همت شهرداری شهریار و با پشتیبانی اعضای محترم شورای شهریار انجام یافته و امیدواریم در مهلت مقرر شاهد افتتاح این پارک باشیم.

فرماندار شهریار ضمن تبریک پیشاپیش روز ملی شوراها به اعضای شوراهای اسلامی شهرستان اضافه کرد: شوراها به معنای واقعی تجلی مشارکت مردم هستند چرا که با انتخاب خود مردم برای محقق نمودن مطالبات مردم تلاش می‌کنند.

فرماندار شهریار در ادامه با تبریک روز کار و کارگر و هفته بزرگداشت معلم خاطرنشان کرد: کارگران نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در پویایی جامعه دارند و مطمئناً در شهرستان شهریار نیز برنامه‌هایی جهت گرامیداشت کارگران و فرهنگیان و معلمان عزیز خواهیم داشت.

شایان ذکر است پارک بانوان امیریه در زمینی به مساحت ۱۹ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان در داخل پارک امیریه شهریار به همت شهرداری و شورای اسلامی شهریار کلنگ زنی صورت گرفت و طبق اعلام شهرداری در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6090424

دیگر خبرها

  • سیاره عطارد در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • یک سال پیش در چنین روزی؛ اولین بازی لامین یامال برای بارسلونا / فیلم
  • ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • تصاویر نجومی نهم اردیبهشت (۲۸ آوریل)
  • مصدومیت ستاره دورتموند در آستانه دیدار با پی‌اس‌جی
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • پدیده مشکوکی که این روزها بین جوانان مُد شده!