Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-08@13:52:04 GMT

قاسمی: طالبان با عراقچی در تهران مذاکره کردند

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۹۱۱۲۵

خرداد: سخنگوی وزارت امورخارجه از دیدار و گفت و گوی هیاتی از طالبان با معاون سیاسی وزیر امور خارجه در تهران خبر داد و گفت: این هیات روز گذشته مذاکرات مفصلی با هیات ایرانی به ریاست «سید عباس عراقچی» انجام داد.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، «بهرام قاسمی» روز دوشنبه در نشست خبری این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره سفر روز گذشته هیات طالبان به تهران بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرنگاری پرسید گفته می‌شود بعد از سفر دبیر شواری عالی امنیت ملی به افغانستان هیاتی از طالبان به ایران سفر کرد، آیا حضور این هیات را در تهران تایید می‌کنید؟
سخنگوی وزارت امور خارجه نیز ضمن تایید این سفر، اظهارداشت: بعد از سفر «علی شمخانی» و دیدار‌هایی که در افغانستان انجام و اخبار آن منتشر شد، روز گذشته هیاتی از طالبان در تهران بود.
قاسمی یادآور شد: این هیات مذاکرات و گفت و‌های مفصلی را با هیات ایرانی به ریاست عراقچی انجام داد.
وی ادامه داد: با توجه به این که بیش از ۵۰ درصد از خاک افغانستان در اختیار طالبان است و باتوجه به وجود ناامنی، بی ثباتی و مشکلاتی که در داخل این کشور وجود دارد، آن‌ها تمایل به مذاکره با ایران داشتند و مذاکرات با اطلاع دولت افغانستان انجام شد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی، هدف اصلی این مذاکرات را یافتن راهکار و زمینه‌های تسهیل کننده برای کمک و مساعدت به گفتگو‌های بین گروه‌های افغانستانی و دولت این کشور برای پیشبرد روند صلح در این کشور ذکر کرد.
قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به مرز‌های طولانی با افغانستان و پیشینه فرهنگی و تاریخی به عنوان یک نقش آفرین مهم در منطقه که صلح، ثبات و امنیت را برای منطقه جستجو می‌کند بعد از مذاکرات با دولت افغانستان این علاقه مندی را برای ورود به این مذاکرات داشت تا بتواند به سهم خود نقش اساسی و مهم تری را در ایجاد ثبات وا منیت در افغانستان ایفا کند. این یک گامی است که اهداف آن مشخص است. برچسب ها: بهرام قاسمی ، طالبان ، عراقچی

منبع: خرداد

کلیدواژه: بهرام قاسمی طالبان عراقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: خانه تجارت قزاقستان گامی در توسعه روابط تجاری است

وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان ضمن استقبال از گشایش خانه تجارت قزاقستان در افغانستان تاکید کرد این اقدام گام مثبت و موثر در تحیکم و توسعه روابط تجاری دو کشور است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در شبکه اجتماعی ایکس اظهار داشت افتتاح خانه تجارت قزاقستان در افغانستان با هدف افزایش حجم و ارزش مبادلات تجاری دو کشور صورت گرفته است.

وی گشایش خانۀ تجارت قزاقستان در افغانستان را گامی مثبت و موثر در تحکیم و توسعۀ روابط تجارتی میان دو کشور عنوان نمود و اظهار داشت: در نتیجه سفر سال گذشته هیئت رسمی کابل و بخش خصوصی به کنفرانس ارتباطات تجاری، نشست‌های تجاری دوجانبه، نمایشگاه محصولات و تولیدات داخلی افغانستان در شهر آستانه، صادرات کابل به قزاقستان افزایش یافته است.

«یوسینتایف» رئیس خانه تجارت قزاقستان در افغانستان، هدف این کشور از گشایش خانه تجارت را افزایش حجم و ارزش مبادلات تجاری میان دو کشور عنوان کرد و افزود قزاقستان علاقمند به گسترش روابط تجاری با امارت اسلامی افغانستان است.

قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارندایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد

پیش از این، نورالدین عزیزی به رویترز گفته بود هیئت حاکمه افغانستان با همکاری و مشارکت قزاقستان و ترکمنستان برای ایجاد یک مرکز لجستیکی در هرات با هدف تبدیل شدن به نقطه لجستیکی برای صادرات منطقه به توافق رسیده است.

هیئت حاکمه افغانستان در سه سال گذشته روابط تجاری نزدیکی با قزاقستان و ترکمنستان داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • طالبان: خانه تجارت قزاقستان گامی در توسعه روابط تجاری است
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • کارشناس آمریکایی:‌ غرب باید با روسیه مذاکره کند
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • وقوع انفجار در کابل
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره