Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@20:09:54 GMT

زنی با اجداد سرخپوست، رقیب ترامپ می شود؟!

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۹۱۲۴۷

زنی با اجداد سرخپوست، رقیب ترامپ می شود؟!

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، الیزابت وارن، نخستین چهره برجسته دموکرات است که احتمال نامزدی خود را مطرح می‌کند و به این ترتیب می‌تواند گردآوری بودجه برای تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کند.

 

سناتور ۶۹ ساله که از سال ۲۰۱۲ ایالت ماساچوست را نمایندگی می‌کند، در یک ایمیل به اعضای حزب دموکرات از نیت کاندیداتوری خود نیز خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش دویچه وله، ۱۳ ماه دیگر انتخابات در بین کاندیداهای حزب دموکرات برگزار می‌شود که برنده این انتخابات کاندیدای نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری در رقابت با دونالد ترامپ خواهد بود.

 

وارن ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر و در آن دیدگاهایش را مطرح کرده و وعده داده که برای تمام آمریکایی‌ها فرصت ایجاد کند:"همه در آمریکا باید بتوانند سخت کار کنند، قوانین یکسانی شامل حالشان باشد و بتوانند از خود و خانواده‌شان مراقبت کنند. من برای همین مبارزه خواهم کرد و به همین دلیل یک کمیته بررسی نامزدی تشکیل می‌دهم. من به شما نیاز دارم."

 

در انتخابات قبلی، وارن که قبلا پروفسور حقوق در دانشگاه هاروارد بوده از هیلاری کلینتون حمایت کرد.

 

کاخ سفید و حزب جمهوری‌خواه معمولا وارن را هدف حملات خود قرار داده و او را متهم کرده‌اند که از ریشه اجدادی خود برای منافع شخصی استفاده می‌کند.

 

اوایل امسال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خانم وارن را "پوکاهونتاس جعلی" نامید و او را به چالش کشید که آزمایش دی‌ان‌ای انجام دهد تا معلوم شود ادعای او درباره اجدادش چقدر صحت دارد. پوکاهونتاس نام دختر پوهاتان رئیس قبایل سرخپوست سنه‌کامه‌که در قرن هفدهم میلادی بوده است.

 

به گزارش بی بی سی، وارن این کار را کرد. آزمایش را کارلوس بوستامانته متخصص ژنتیک دانشگاه استنفورد انجام داد و به این نتیجه رسید که "اکثریت بزرگ" ریشه ژنتیکی وارن اروپایی است اما "شواهد قوی" از وجود اجدادی از بومیان آمریکا در آزمایش دیده می‌شود.

 

وارن در ماه اکتبر نتیجه را علنی و آن را با ویدئویی منتشر کرد که خانواده و همکارانش درباره میراث خانوادگی او صحبت می‌کردند.

 

بلافاصله بعد از انتشار نتیجه آزمایش، این احتمال مطرح شد که او خود را نامزد ریاست جمهوری خواهد کرد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا انتخابات جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۱۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

آقای [سیدرضا] زواره‌ای، [عضو حقوقدان شورای نگهبان] آمد. برای نامزد شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری مشورت‌ کرد. گفتم، با توجه به اجبار استعفا از شورای نگهبان، لازم است با اعضای شورا مشورت‌ کند. فکر می‌کند در میزگرد [مناظره] تلویزیونی با نامزدان دیگر، می‌تواند نظر مردم را به برنامه‌هایش جلب کند. محمدتقی، مباشر کارهایمان در بهرمان آمد. مریض است و عازم سفر کربلاست.

آقای [صادق] زیباکلام، [استاد دانشگاه تهران]، برای انجام سومین قسمت مصاحبه آمد و گفت، کتابی در مورد انتقادات و جواب‌ها مربوط به من در جریان انتخابات مجلس، به نام «هاشمی و دوم خرداد» نوشته است. عصر آقای پروفسور [محمدنبی] نعمتی، [جراح مغز و اعصاب در دانشگاه بُن]، رئیس متخصصان ایرانی مقیم آلمان آمد و گفت، ۲۴۰۰ ایرانی در سازمانشان عضوند و به فکر راه‌انداختن بیمارستانی در جزیره کیش، به عنوان بیمارستان بین‌المللی با بهترین استاندارد هستند. بناست برای بررسی، به کیش برود؛ تشویق کردم.

آقای [سیدحسین] موسویان آمد و گفت، اعضای حزب اعتدال و توسعه، حزب را جدی نمی‌گیرند و تعهدی را که برای روزنامه داده‌اند، نپرداخته‌اند و حاضر نیستند در انتخابات فعال باشند و آقایان [محمدباقر] نوبخت و [اکبر] ترکان، نامزدی را هم قبول نکرده‌اند و بعضی‌ها ‌خواستند که حزب از آقای [سیدمحمد] خاتمی حمایت کند که رأی نیاورد. پیشنهاد ‌کرد که دکتر [حسن] روحانی، خوب است معاون‌اول رئیس‌جمهور بشود. سفر دکتر روحانی به پاکستان را موفق توصیف کرد.

دانشجویان و طلاب ممتاز بسیجی [شرکت‌کنندگان در نهمین مجمع سراسری دانشجویان و طلاب بسیجی ممتاز کشور] آمدند. آقای [علیرضا] زاکانی، [رئیس سازمان بسیج دانشجویی] گزارش داد. از میان چهار هزار داوطلب، ۴۰ دانشجو و ۱۵ طلبه انتخاب شده‌اند. برای آنها صحبت مفصلی در اهمیت تعهد و تخصص با هم و ضرورت تلاش بیشتر علمی کردم.

امروز در اندونزی، مجلس گام دوم را در محکوم کردن عمل [آقای عبدالرحمن وحید]، رئیس‌جمهور برداشت که اگر یک گام دیگر بردارد، ساقط می‌شود. درگیری‌ها در فیلیپین هم ادامه دارد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901072

دیگر خبرها

  • شرایط مشابه گرایی با رقیب برادرش؛ در ۸۲ کیلو کشتی نمی‌گیرد
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • پرسپولیس با اصالت است و باید از کاری که استقلال کرد دوری کنیم! | کار رقیب وجهه بین المللی شان را خراب می کند
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • (عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند
  • بنر توهین‌آمیز در دستان دومفریز؛ جشن قهرمانی اینتر، رقیب همشهری را عصبانی خواهد کرد
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • اتلتیکو مادرید ۳-۱ اتلتیک بیلبائو؛ تثبیت رتبه چهارم با غلبه بر رقیب مستقیم