Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@13:48:08 GMT

40 هزار کرمانی کارت قالی بافی دارند

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۹۲۱۷۳

40 هزار کرمانی کارت قالی بافی دارند

به گزارش ایرنا، فرشته دست پاک روز یکشنبه در دیدار با استاندار کرمان با تاکید بر اینکه تعیین استاندار بومی برای کرمان یکی از مزیت های این استان به شمار می رود افزود: چهار دانشگاه در حوزه فرش آموزش دانشجویان را بر عهده دارند.
وی اظهار داشت: باید دید چه زمانی دانش آموختگان رشته فرش می تواند کارگاه خانگی فرش ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: در گذشته گزارشی درباره باغ موزه فرش ارائه شده بود اما برای نخستین مرتبه از این مکان دیدن کردم.
دست پاک با تاکید بر اینکه فرش دستباف کرمان در دنیا شناسنامه دارد گفت: چهار فرش دستباف کرمان ثبت جهانی شده لذا چطور فرش اصیل کرمان نمی تواند به عنوان یکی از قابلیت های اصلی توسعه این استان معرفی شود.
وی اظهار داشت: چطور می شود فرش دستباف کرمان به نام مناطق دیگر صادر می شود.
رئیس مرکز ملی فرش ایران از فرش به عنوان یک هنر صنعت ملی یاد کرد و ادامه داد: فرش دستباف باید از ذهن ها به عنوان یک تشریفات خارج شود زیرا این کالا هر چه بیشتر استفاده شود، ارزش آن بیشتر می شود.
دست پاک خاطرنشان کرد: مرکز ملی فرش ایران تلاش می کند بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای مرمت ساختمان مرکز ملی فرش در کرمان را بر عهده گیرد.
رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: در هفته آینده جلسه ای با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبار مرمت ساختمان های مراکز ملی فرش کشور خواهیم داشت تا این اعتبارات در بودجه 98 دیده شود.
3029/7440
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها ذهن رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی صنعت فرش موزه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان یزد: حجت الاسلام موسوی، مدیر ستاد اقامه نماز استان از سازندگان پویانمایی با تقدیم لوح و هدیه‌ای به رسم یادگار، تقدیر و تشکر بعمل آورد.   این پویانمایی به کاگردانی مهسا زینی و حمید نخعی، انیماتوری و طراحی حمید نخعی و نویسندگی سید محمد جواد صداقت کشفی ساخته شده است و توانست رتبه شایسته تقدیر ویژه را در جشنواره فجر تا فجر را از آن خود کند.   این پویا نمایی ایثار و از خود گذشتگی فرزند شهید مدافع حرمی را روایت می‌کند که بعد از شهادت پدر خود برای کمک به یک نیازمند فرشی با دستان خود بافته و آن را به فروش می‌رساند.

دیگر خبرها

  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور