Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی عصر یکشنبه در جلسه شورای اشتغال استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، یکی از مهمترین راهبردهای استانداری را برای توسعه بخش حمل و نقل، ترانزیت و تجارت با توجه به موقعیت جغرافیایی استان اعلام کرد.
او در ادامه توسعه ترانزیت و حمل و نقل را بنگاه سیار برای استان برشمرد و افزود توسعه بخش خدمات مانند ارائه خدمات پس از فروش، گردشگری و آی تی دارای ظرفیت خالی برای توسعه استان است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به گزارش جهاد دانشگاهی در خصوص چگونگی تخصیص تسهیلات اشتغال خانگی ، خواستار حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی از شرکت های پشتیبان مشاغل خانگی و نهادسازی و شبکه سازی برای افزایش اشتغال در استان شد.
حاتمی با بیان اینکه پول و وام تزریق کردن باعث افزایش تورم می شود، گفت: شرکت های پشتیبان با شبکه سازی و نهادسازی بین تولیدکنندگان یک کالا ، میزان تولید، مواد اولیه، بازار فروش و توزیع را انجام می دهند و خرید و فروش و بازار را برای تولیدکنندگان خرد تضمین می کنند و این خیلی بهتر از کارهای خانگی انفرادی و مستقل است.
این مقام مسئول همچنین از دبیرخانه شورای اشتغال با توجه به پایان سال خواست، 2 سه رسته از 31 رسته شناسایی شده با استفاده از مزیت استان را فعال کند و برای آنها برندسازی و استاندارسازی برای آن کالا انجام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در بانک های استان 35 میلیارد تومان تسهیلات خانگی موجود است ، اظهار داشت: پول باید به درستی به پروژه ها اختصاص یابد تا منجر به تورم و زیان نشود.
حاتمی در بخش دیگری از سخنان از خود با اشاره به تخصیص نیافتن بخشی از منابع تسهیلات اشتغال زایی تبصره 16 دستگاه های حمایتی استان، از بانک های عامل به ویژه بانک کشاورزی خواست کم تر ابلاغیه ها را تفسیر به رأی کند.
وی اضافه کرد: دستورالعمل تسهیلات دستگاه های حمایتی کاملا شفاف و روشن است ، بانک ها کمتر بهانه بیاورند و از اجرای پرداخت تسهیلات طفره بروند که این موجب نارضایتی مردم می شود.
حاتمی در این جلسه همچنین از سازمان برنامه و بودجه خواست هر جلسه گزارش انحراف تسهیلات اشتغال استان را گزارش کنذ زیرا تسهیلات بدون حساب کتاب و نظارت دقیق به جای اشتغال زایی منجر به زیان و تورم می شود.
در ادامه این جلسه دبیر شورای اشتغال کرمانشاه به گزارش اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان و همچنین اشتغال مناطق زلزله زده پرداخت و گفت: تاکنون 190 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال مناطق زلزله زده جذب شده که زمینه اشتغال 12 هزار 805 را فراهم کرده است.
حسن عزیزی ، همچنین میزان پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار ، روستایی و عشایری استان را 176 میلیارد و 420 میلیون اعلام کرد.
در پایان جلسه شورای اشتغال استان همچنین مقرر شد ، تسهیلات امور عشایری با اولویت پرداخت تسهیلات به عشایر کوچرو انجام شود و سقف آن نیز 75 میلیون تومان می باشد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت رتبه اول بیکاری در کشور را داراست.
3209/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها بخش حمل و نقل بیکاری تورم خدمات پس از فروش سازمان برنامه و بودجه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک رضازاده در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان، رویکرد مطلوب و شایسته نهاد عزت آفرین کمیته امداد است و باید با اشتغال و تولید ثروت وابستگی‌ها را به این نهاد کاهش داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را با نگاه توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد شاهد بودیم که امسال نیز با نگاهی از سر خیرخواهی، باید موانع و مشکلات را رفع و به اشتغال فراگیر مددجویان و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل کمر همت بست.

رضازاده گفت: در شان نظام اسلامی نیست که هر سال بر تعداد جمعیت تحت حمایت خود بیفزاییم بلکه بهتر است با راهکارهای منطقی و درست در حذف فقر از چرخه زندگی مردم همت کنیم.

منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: عمده مطالبات مردم، امروز در مباحث اقتصادی و معیشتی خلاصه می‌شود و بهتر است با کنار گذاشتن روش‌های غلط گذشته سیاست بهبود معیشت مردم را با حفظ شان و عزت آنها مورد توجه و تمرکز قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در کنار بانک‌های عامل در صدور مجوزهای اشتغال و کارآفرینی، باید تسهیل‌گری کرد تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف و به بهبود معیشت مردم به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر کمک کنیم.

کد خبر 6088840

دیگر خبرها

  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه