Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@11:52:06 GMT

مرگ و میر نوزادان کرمانشاهی کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۹۴۵۵۷

مرگ و میر نوزادان کرمانشاهی کاهش یافته است

ابراهیم شکیبا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همچنین افزود: میزان مرگ و میر مادران باردار قبل از انقلاب 90 مرگ در 100 هزار بود که خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی به 14.51 در 100 هزار رسیده است، همچنین مرگ و میر نوزادان نیز که تا سال 57 ، 76 مرگ در هزار تولد زنده بود به 10.13 مرگ در هزار رسیده که یکی از افتخارات حوزه سلامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او تعداد پزشکان فعال حوزه بهداشت را 40 نفر تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دانست که اکثریت از کشورهای هند و بنگلادش بودند، اما گفت: هم اکنون 305 پزشک که همه ایرانی هستند در نظام شبکه بهداشت مشغول به فعالیت می باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی 90 بهورز در 55 خانه بهداشت مشغول به خدمت بودند، گفت: اکنون یک هزار و 133 بهورز در 647 خانه بهداشت به روستاییان خدمات بهداشتی ارائه می دهند‌.
او اظهار داشت: تا قبل از انقلاب در استان 61 مرکز خدمات جامع سلامت وجود داشت و هیچ پایگاه سلامت شهری در سطح استان نداشتیم در حالیکه در سال 97 تعداد 134 مرکز جامع سلامت و 70 پایگاه سلامت در استان وجود دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: تعداد دندانپزشکان قبل از انقلاب به تعداد انگشتان دست هم نمی رسید اما اکنون 140 دندانپزشک و بهداشت کار دهان و دندان در 80 مرکز شهری و روستایی مشغول به ارائه خدمت هستند که توانستند در 2 سال اخیر بیش از 400 هزار دانش آموز را فیشورسیلانت و فلوراید تراپی کنند.
شکیبا افزود: قبل از انقلاب اسلامی فقط چند آزمایشگاه تشخیص طبی در سطح استان داشتیم ولی تا به امروز 50 آزمایشگاه فعال که نیمی از آن در دورافتاده ترین روستاها هستند در استان به مردم خدمات ارائه می دهند.
او یکی دیگر از افتخارات نظام سلامت بعد از انقلاب را پوشش واکسیناسیون دانست و گفت: در حالیکه قبل از انقلاب پوشش واکسیناسیون فقط 30 درصد بود هم اکنون به 100 درصد رسیده است.
وی در ادامه تصریح کرد: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت نیز در سال های اخیر کلید خورد و با سعی و تلاش شبانه روزی همکارانم در حوزه بهداشت 95 درصد مردم استان در سامانه سیب صاحب یک پرونده سلامت شدند.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد حدود 30 درصد زیر 18 سال سن دارند.
جمعیت استان در 2 هزار و 600 روستا و 33 شهر سکونت دارند.
3033/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها الکترونیک پزشک پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مرگ جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب

ایسنا/هرمزگان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب از افتتاح و راه‌اندازی سه خانه بهداشت در شهرستان میناب در هفته سلامت خبر داد.

 محمد احمد پور امروز ۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه بهداشت و حوزه سلامت شهرستان میناب و به منظور تامین سلامت و افزایش مناطق تحت پوشش خدمات بهداشتی، خانه بهداشت چاه حسین و خانه بهداشت تم ملنتکی از توابع بخش توکهور هشتبندی و خانه بهداشت چاه اسماعیل از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی افزود: با راه‌اندازی خانه بهداشت‌های مذکور مردم منطقه می‌توانند از خدمات اولیه بهداشت و درمان از جمله مراقبت از خانم‌های باردار، شیرخواران، کودکان و سایر گروه‌های سنی در این خانه بهداشت‌ها بهرمند شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب ادامه داد: همچنین افراد از نظر فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان‌ها و سایر بیمارها در مرحله اولیه  پایش و مراقبت ‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • چند بار باید دستان خود را بشوئید؟
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند