Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ضریب پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در مقطع متوسطه و ابتدایی سمنان به ۹۸.۵ درصد رسید. ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد دستورانی صبح امروز در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان سمنان اظهار داشت: در شرایط کنونی نیاز داریم که پژوهش‌سراهای آموزش و پرورش با امکانات روز تجهیز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه اعتبارات دولتی برای تجهیز همه پژوهش‌سراهای آموزش و پرورش در استان سمنان کافی نیست خاطرنشان کرد: برون سپاری خدمات آموزشی یکی از راهکارهای مهم جبران این کمبود اعتبار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تأکید بر لزوم هم‌افزایی دیگر دستگاه‌های اجرایی این استان برای انجام مأموریت‌های مهم آموزش و پرورش استان سمنان در راستای رسالت‌های نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که هم‌افزایی دستگاه‌های دیگر اجرایی با آموزش و پرورش امری ضروری است.

دستورانی با تأکید بر اینکه نباید در حوزه عملکردی مرزبندی کرده و به صورت جزیره‌ای عمل کنیم از سپاه و بسیج به عنوان خوشنام‌ترین همکاران آموزش و پرورش در اجرای رسالت سنگین تعلیم و تعلم به یاد کرد و افزود: امروز در مجموعه بسیج و سپاه به موضوع تعلیم و تعلم اعتقادی راسخ وجود داشته و قلب‌ها به این راه کشیده شده است و باید اذعان داشت که سپاه و بسیج مانند خون در رگ‌های آموزش و پرورش استان سمنان جاری است.

وی با بیان اینکه امروز در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش نانوشته های زیادی وجود دارد تأکید کرد: امروز لازم است تا سایر دستگاه‌های اجرایی وارد عمل شوند تا این فضا پر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تمجید از روحیه جهادی و تهذیب نفس موجود در مجموعه بسیج و سپاه و اعتقاد راسخ آنان به ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی این مهم را در تربیت دانش‌آموزان جریان‌ساز توصیف و تأکید کرد: بدون شک تربیت رفتاری در دانش آموزان بسیار تأثیرگذار بوده و بر این اساس باید گفتار و عمل یکسان باشد.

دستورانی با اشاره به اهمیت مشارکت دستگاه‌های اجرایی در تحقق اهداف ساحت علم و فناوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امروز کتاب‌های درسی موجود در نظام آموزش و پرورش تنها برای تعلیم و تربیت کفایت نمی‌کند و بنابراین تحقق اهداف ساخت علمی و فناوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند همکاری پررنگ‌تر دیگر دستگاه‌های اجرایی در کشور است.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند ارائه شده در حوزه نظام تعلیم و تربیت استان سمنان پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروز ضریب پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مقطع متوسطه و ابتدایی استان سمنان به بالاتر از 98.5 درصد رسیده و در این زمینه رتبه نخست کشور به این استان تعلق دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه این استان در کنکورهای سراسری سالانه ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور همواره جزو سه استان برتر کشور است تأکید کرد: امسال حدود 100 تا 150 میلیون تومان اعتبار به منظور تهیه منابع کنکور سراسری 98 ویژه دانش‌آموزان کنکوری مناطق محروم و روستایی استان سمنان اختصاص یافته است که مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی می تواند به تحقق عدالت آموزشی در این استان کمک کند.

دستورانی اضافه کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی 70 پژوهش‌سرا در آموزش و پرورش استان سمنان وجود دارد که سه پژوهش‌سرا از این تعداد پژوهش‌سراهای علمی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ش

R41366/P1377/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند

 شهرام رئیسی  با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۴۵۵ نفر دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد شهرستان هستند، بیان کرد: ازاین‌بین ۳ هزار و ۶۲۱ نفر دانش‌آموز و ۱۶۷ نفر دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه این قشر سالانه از خدمات و مستمری کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، افزود: خدمات تحصیلی مانند کمک‌هزینه تحصیل، توانمندسازی تحصیلی، مشاوره تحصیلی و … به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در استان سیستان و بلوچستان داده می‌شود.

رئیس کمیته امداد سراوان با اشاره به ارقام هزینه‌کرد برای توانمندسازی دانش‌آموزان تحت پوشش، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۲ میلیارد ۳۸۷ میلیون ۱۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت هزینه شد.

رئیسی با بیان اینکه تعداد ۲۵۰ نفر حامی معلم حمایت از کودکان نیازمند شهرستان سراوان را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: تجلیل از معلمانی که حامی ایتام هستند در روز معلم یکی از برنامه‌های کمیته امداد شهرستان سراوان خواهد بود.

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه باهدف حمایت هر چه بیش‌تر از کودکان و دانش‌آموزان نیازمند و سپرده‌گذاری قرض ماندگار در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از دیگر نکاتی است که می‌تواند تعامل بین کمیته امداد و آموزش‌وپرورش را تقویت سازد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است