Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحسن رسولی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه درباره تامین هزینه های توسعه زیرساخت های شهری اظهار کرد: در داخل شهر آنچه تا الان در حوزه بزرگراهی ساخته شده است برای عموم مردم رایگان است اما آنچه از این به بعد به روش مشارکتی ساخته بشود حتما باید بخشی از هزینه ساخت را از بهره بردار بگیریم، بالاخره نمی شود شهر را معطل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدحسن رسولی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه در برنامه سوم مدیریت شهری بطور کلی و در تنظیم و تدوین و نهایی کردن بودجه یکساله که یک پنجم برنامه سوم است با مسائل بعضا متعارض مواجه هستیم گفت: این دو سند برنامه ای، مالی و اجرایی باید بتواند بین این مولفه های متعارض که برخاسته از محیط واقعی شهر تهران و نیز مسائل درونی شهرداری است بگونه ای هم پیوندی ایجاد بکند که امکان تخصیص بهینه منابع در راستای مدنظر قرارداشتن مشکلات و چالش های اساسی شهری محقق بشود.

این عضو شورای شهر در تبیین مشکلات درون شهرداری افزود: در راس مشکلات درون شهرداری عدم تعادل بین مصارف و منابع اقتصاد حوزه مدیریت شهری قرار دارد.

وی با عنوان اینکه دولت هم در حوزه توسعه زیرساخت های حمل و نقل مسئولیت دارد اظهارکرد: به عنوان سیاست مصوب آنچه در سال های آینده در حوزه توسعه شهری به معنای پروژه عمرانی با دو اولویت آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی قریب به 70 درصد آن در حوزه مترو و سایر زیرساخت های حمل نقل خواهد بود که دولت می بایست ارز مورد نیاز تجهیزات مورد نیاز را که در حدود 50 درصد است تامین کند که مابقی آن سهم شهرداری است.

نایب رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تعهدات در حوزه مدیرت شهری را در سه حساب کلی بر شمرد و گفت: روابط مالی حوزه مدیریت شهری در قالب سه حساب با دولت باید تعیین تکلیف بشود که در اسناد بالادستی تعیین شده است؛ اول در حوزه زیرساخت ها، قطعات و تجهیزات ارزبر سیستم حمل و نقل عمومی علی الخصوص مترو که جزو تعهدات دولت است، براساس قوانین بالادستی هزینه های بهره برداری که در قالب بلیط اتوبوس و مترو تجسم پیدا می کند به صورت سه جانبه یعنی یک سوم توسط دولت یک سوم توسط شهرداری و یک سوم توسط شهروندان باید تامین بشود. حساب سوم هم مربوط به سنوات گذشته است که مربوط به روابط 16 ساله دولت های گذشته با شهرداری است.

رسولی درباره نحوه تعیین تکلیف بدهی های دولت به شهرداری هم گفت: در طی یکسال و چند ماه گذشته طی مذاکراتی که با دولت انجام دادیم، بنابراین شد که سازمان حسابرسی کل کشور ادعاهای طرفین را به عنوان یک مرجع حسابرسی بیطرف به صورت مستند دریافت بکند، مورد ممیزی و داوری قرار بدهد و آنچه را اعلام کند مورد قبول طرفین خواهد بود.

این عضو شورا درباره عدد دقیق میزان بدهی ها دولت به شهرداری اعلام کرد: تا کنون بیش از 2200 میلیارد تومان شناسایی و تایید شده است و 120 میلیارد و 400 میلیون تومان هم در قالب اسناد خزانه دولت به شهرداری پرداخت شده است. البته میزان طلب شهرداری از دولت بر مبنای آنچه آقای قالیباف به ما گزارش داده پیش از این گرانی ها رقم 15 هزار میلیارد تومان است. البته شهرداری هم بابت تضامین فایناس هایی که دریافت کرده به دولت بدهکار است و فقط این نیست که شهرداری از دولت مطالباتی داشته باشد. ما امیدواریم که تا پایان عمر این دوره شورا نتیجه قطعی اعلام شود.

وی افزود: دولت درقالب بند «د» تبصره 8، 5500 میلیارد تومان اوراق مشارکت و دو میلیارد یورو برای پشتیبانی سیستم حمل و نقل شهری تخصیص داده است.

رسولی درباره مدیریت پروژه های معطل مانده شهرداری در حوزه زیرساخت های شهری اظهار کرد: الان بزرگراه هایی که داریم مثل صدر، مثل مدرس و ... اینها با استفاده از منابع شهرداری ساخته شده است و طبعا مردم برای عبور ازآن عوارضی پرداخت نمی کنند اما هستند در این بین، پروژه هایی که 20 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امکان سرمایه گذاری برای اتمام باقی پروژه توسط بخش خصوصی به صورت ساخت، بهره برداری و بازگرداندن به شهرداری(بی او تی) وجود دارد؛ مانند آزادراه جدید تهران-پردیس در حوزه وزارت راه.

وی درباره تامین هزینه های توسعه زیرساخت های شهری اظهار کرد: در داخل شهر آنچه تا الان در حوزه بزرگراهی ساخته شده است برای عموم مردم رایگان است اما آنچه از این به بعد به روش مشارکتی ساخته بشود حتما باید بخشی از هزینه ساخت را از بهره بردار بگیریم، بالاخره نمی شود شهر را معطل کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا شهر دریافت از افرادی که تمکن مالی دارند را تجربه جهانی دانست و افزود: یا باید در جهت کاهش آلودگی هوا  و توسعه حمل و نقل فقط منتظر منابع عمومی باشیم که این پاسخگو نیست یا باید برویم به سمت تجارب جهانی که عبارت از این است که در حوزه معابر درون شهری برای آن دسته از شهروندانی که از تمکن بالاتری برخوردار هستند از طریق پرداخت عوارض استفاده برای مسیرهای سریع، شهر را اداره بکنیم.

رسولی وضعیت آینده مدیریت شهری با اتکا بر منابع موجود را غیرممکن دانست و گفت: آنچه که وظیفه نمایندگان مردم در شورای شهر و شهرداری است مواجه شدن با واقعیات با رعایت عدالت اجتماعی است. اگر ما فقط متکی بر منابع موجود باشیم یعنی تا 4 سال آینده در شهر تهران باید دست روی دست بگذاریم و حتی اگر هیچ کار هم نخواهیم بکنیم به قیمت سال 97، برای نگاهداشت شهر 12 هزار میلیارد تومان بودجه لازم داریم.

این عضو شورا میزان پروژه های موجود برای مشارکت بخش خصوصی را یک سوم اعلام کرد و گفت:  برای دوسوم هزینه های سالیانه شهری به دنبال ارزان اداره کردن شهر هستیم برای یک سوم باقیمانده امکان مانور کم است و چاره ای هم نداریم باید سراغ مشارکت برد – برد با بخش خصوصی برویم.

وی درباره ارزیابی عملکرد شورا نیز گفت: برای ارزیابی عملکرد شورا نمی شود کلی نظر داد بلکه باید شاخص بندی کرد و براساس آن عملکرد شورا را ارزیابی نمود. اینکه بگوییم مردم از خروجی شورا رضایت ندارند منطقی نیست. من نظر اقای هاشمی درباره عملکرد شورا تاکنون را قبول ندارم. اینکه بگوییم توقعات مردم برآورده نشده است ما ممکن است  در اقتصاد خانواده مان هم توقعات بسیار بالایی داشته باشیم اما این توقعات باید با توجه به محوددیت ها ارزیابی شود.

رسولی درباره تغییرهای زیاد در حوزه مدیریت شهری افزود: این تعویض های مکرر شهرداران و انتخاب آنها یکی از نقایص مان است و اذعان می کنیم و البته بالای 90 درصد آن سهم بیرونی شورا است و ما نقشی در آن نداشتیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۴۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، هم‌اکنون هوای پایتخت با شاخص ۹۵ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

در ۲۴ گذشته هم میانگین شاخص کیفیت هوا بر عدد ۸۱ قرار داشته و کیفیت هوای پایتخت قابل قبول بوده است.

وضعیت کیفیت هوای مناطق مختلف شهر تهران:

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.
از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول به ثبت رسیده است.

وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران:

کد خبر 847199 منبع: فارس برچسب‌ها آلودگی هوا خبر مهم تهران

دیگر خبرها

  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم