Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: معاون اول رئیس جمهور به رییس بانک مرکزی دستور دادند که با حضور بخش خصوصی اصلاح بخشنامه بازگشت ارز واردات و صادرات وارد بررسی قرار بگیرد و این مشکل حل شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، غلامحسین شافعی، در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت نوع نگاه بخش خصوصی به دولت و در مقابل نگاه دولت به بخش خصوصی را از چالش‌های امروز کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: همه دولتمردان و نمایندگان مجلس، تولید و فعالان این عرصه را قبول دارند، اما چه طور می‌شود که ناغافل همین افراد به عنوان متهمان درجه اول صحنه اقتصادی کشور معرفی می‌شوند؟

وی ادامه داد: شاید در حرف این را تأیید نکنید، اما رفتار شما گواه این مدعاست، اگر همین صادرکنندگان طی سال‌های گذشته ارز خود را به کشور برنگردانده بودند، کشور امروز از ارز تخلیه شده بود، همین نگاه‌ها و رویکرد‌های نادرست است که زمینه فرار سرمایه‌ها را فراهم می‌کند.

رئیس اتاق ایران ادامه داد: ما پیمان‌سپاری ارزی را تجربه کردیم نتیجه آن را هم دیدیم، چرا باید دوباره همان راه اشتباه قبل را تکرار کنیم؟ در دوره‌ای عده‌ای که اصلاً صادرکننده نبودند از دست رئیس‌جمهور وقت به عنوان صادرکننده نمونه لوح تقدیر گرفتند چراکه با پیمان‌سپاری ارزی زمینه را برای دلالان پیمان باز کردیم.

وی از رئیس‌کل گمرک درخواست کرد که آمار افرادی که از زمان ابلاغ این بخشنامه وارد عرصه صادرات شده‌اند و قبل از آن حتی یک کیلو کالا هم صادر نکرده بودند را اعلام کند.

شافعی همچنین آمار ارائه شده در مورد میزان صادرات را نادرست خواند و ادامه داد: هنوز قیمت پایه‌های صادراتی اصلاح نشده است به همین دلیل آماری که گمرک به عنوان میزان صادرات کشور اعلام می‌کند، درست نیست.

رئیس پارلمان بخش خصوصی از دولت و نمایندگان مجلس خواست که در مورد مسائلی از این دست عجله نکرده و بخشنامه‌های خود را با پشتوانه کارشناسی ابلاغ کنند.

وی با اشاره به نامه معاون اول رییس‌‌جمهور به بانک مرکزی خاطرنشان کرد: معاون اول به رییس بانک مرکزی دستور دادند که با حضور بخش خصوصی اصلاح بخشنامه بازگشت ارز واردات و صادرات وارد بررسی قرار بگیرد و این مشکل حل شود. همتی نیز به اتاق پیغام داد که جلسه هرچه زودتر برگزار شود. این امر می‌‌تواند قدم مثبتی برای اصلاح وضع موجود باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شافعی صادرات ارز بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابراهیم بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را اعلام کرد.

در نامه بازیان آمده است:

به استحضار می‌رساند، در اجرای هیات مصوبه هیات محترم واگذاری، بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳ توسط این سازمان به فروش رسید.

نام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال

.............................

درصد سهام واگذار شده ۸۵

............................

قیمت هر سهم (ریال) ۳۰۴۶

.............................

نام خریداران گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس (۵ درصد)

شرکت پتروشیمی پارس (۲۰ درصد)

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا (۲۰ درصد)

شرکت پتروشیمی تندگویان (۲۰ درصد)

شرکت پتروشیمی بندرامام (۲۰ درصد)

..............................

نام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس

.............................

درصد سهام واگذارشده ۸۵

.............................

قیمت هر سهم (ریال) ۳۵۸۰

.............................

نام خریداران بانک شهر (۳۰ درصد)

بانک ملت (۲۰ درصد)

بانک تجارت (۲۰ درصد)

بانک صادرات (۵ درصد)

بانک رفاه (۵ درصد)

بانک اقتصاد نوین (۵ درصد)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان