Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@02:48:19 GMT

در راستای برخورد با فساد 1700 نفر را احضار کردیم

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۹۵۶۵۴

در راستای برخورد با فساد 1700 نفر را احضار کردیم

به گزارش جماران، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص مفاسد اقتصادی گفت: یکی از الزامات مبارزه صحیح با فساد همکاری سه قوه با هم است و برای مبارزه با فساد هیچ دستگاهی به تنهایی موفق نمی شود اگر قرار باشد قوه قضاییه تنها کار کند موفق نمی شود.

وی ادامه داد: امروز این همکاری نسبت به گذشته بهتر شده است بنابراین همکاری سه قوه و عزم ملی که در سخنان رهبری هم به آن اشاره شده است کنارهم ما را به موفقیت می رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت آبادی درخصوص الزامات موفقیت در بحث مبارزه با فساد گفت: یکی از الزامات تصمیم هایی است که از سوی دستگاه ها به خصوص دستگاه های اجرایی گرفته می شود که باید به گونه ایی باشد که منجر به فساد نشود.

وی افزود: شما شاهد بودید که وقتی ارز تک نرخی شد برای عده ای رانت ایجاد شد و آن چیزی که دولت به عنوان قیمت ارز با رقم ۴۲۰۰ می گفت در بازار نبود البته این موضوع فقط مربوط به این دولت فعلی هم نیست و در گذشته هم بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: باید این تصمیمات به گونه ای باشد که باعث رانت و فساد نشود زیرا عده ایی هستند همیشه که به اطلاعات دسترسی دارند و به محض آنکه حرف از دلار ۴۲۰۰ شد رفتند و ثبت سفارش کردند و کلی شرکت صوری راه انداختند.

وی گفت: نقش تصمیمات در بحث مبارزه با فساد مهم است اما نکته بعدی وظیفه دستگاه هاست. دستگاه ها باید به وظایف خودشان عمل کنند.

دولت آبادی گفت: در همین بحث پولشویی براساس قانون بانکها موظفند رقم های معینی را گزارش کنند در حالی که برخی از بانک ها این گزارش ها را اعلام نمیکنند و قصدشان راضی نگهداشتن مشتری هایشان است که نتیجه آن می شود وقوع پولشویی.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: در پرونده ثبت سفارش کالا به خصوص خودرو اتفاقی رخ داد که اگر دستگاه ها به درستی به وظایف خود عمل کرده بودند شاهد یان فساد نبودیم. گاهی وظایف هم انجام می شود اما نظارت بعدی انجام نمی شود و نمونه اش همین بحث ثبت سفارش ها بود که سامانه در اختیار بخش خصوصی بود و ۱۲ نفر از بیرون وزارتخانه به آن دسترسی داشتند که اتفاقا متهمانش هم چند روز قبل بازداشت شدند.

درخصوص رسیدگی به فساد گفت: ظرف ۶ ماه گذشته بیش از ۱۷۰۰ نفر احضار شدند و ۴۰۰ نفر بازداشت شدند.

وی افزود: ۳ نفر محکوم به اعدام شدند و ۴۸ نفر همین الان در زندان در حال تحمل حبس هستند و ۱۶۰ نفر همین الان به عنوان متهم در زندان هستند.

وی افزود: چرا یک نفر می‌تواند در سامانه رجیستری هزاران تلفن را به نام خودش ثبت کند؟آیا کسی می‌تواند در خانه اش بنشیند و موبایل را در سامانه ثبت کند ما در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار موبایل را شناسایی کرده‌ایم که توسط یک نفر آن هم در خانه ثبت شده است.

دولت آبادی گفت: ما می‌گوییم اگر شما سامانه درست کردید پس چرا بر عملکرد آن نظارت نکردید چگونه ۵۰ هزار تلفن بدون آنکه فردی سفر خارجی رفته باشد ثبت شده است.چرا برای یک نفر رانت ایجاد می‌شود؟

دادستان تهران گفت: نکته بعدی در مبارزه با فساد عوامل تاثیر گذار است که این ها آسیبهای مستقیم وارد می‌کنند یکی از آنها همین بحث شرکتهای صوری است که مثل برق و باد شرکت ایجاد می‌کنند و به واسطه آن ارز دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دوم ضمانتنامه ها هستند که از سوی بانک ها بدون قید و شرط صادر می‌شود و سوم پرداخت تسهیلات است که به واسطه برخی رانت ها و وابستگی ها صورت میگیرد مثل همان اتفاقی که در پرونده بانک سرمایه رخ داد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها حبس خودرو دادستان عمومی و انقلاب قانون جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه ای صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی ستاد فرماندهی انتظامی سمنان بیان کرد: با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان و در ادامه فرایند مبارزه با قاچاق چیان با سودارگران مرگ در دو مرحله عملیات جداگانه در استان های جنوبی مقدار تقریبی ۵۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی با بیان اینکه این محموله ها ۲۹۰ و ۲۸۰ کیلوگرم تریاک را شامل می شود، افزود: سه نفر از قاچاقچیان بعد از تعقیب و گریز و تیراندازی دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان سمنان از تجهیزات شناسایی و عملیاتی پلیس خبر داد و تاکید کرد: با قدرت و بدون مماشات با هرنوع تخلف در زمینه مواد مخدر برخورد جدی صورت می گیرد.

موقوفه ای با بیان اینکه افراد دستگیر شده در این پرونده به دستگاه قضایی ارجاع داده شدند، افزود: دستگاه قضایی با این افراد برخورد عبرت آموزی خواهد کرد.

کد خبر 6092795

دیگر خبرها

  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند