Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی فعالیت‌های آموزشی فرامدرسه‌­ای که تحت عنوان کارسوق، برای تقویت خلاقیت و نوآوری دانش آموزان در حال اجراست، بررسی شد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهاجرانی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی  گزارشی از کارویژه‌های مرتبط با نوآوری و اختراعات در مدارس سمپاد ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقدمه این گزارش با اشاره به این موضوع که از ابتدای تاسیس این مدارس (سال ۱۳۶۶) تا کنون دانش آموزان مدارس سمپاد ۷۱۲ مدال طلا، نقره و برنز در المپیاد‌های علمی مختلف جهانی کسب کرده و همچنین ۲۵ دیپلم افتخار به‌دست آورده‌اند؛ این موضوع مورد تاکید قرار گرفت که در کنار فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان در مدارس سمپاد، برخی فعالیت آموزشی فرامدرسه‌­ای برای تقویت خلاقیت و نوآوری میان دانش آموزان تحت عنوان کارسوق درحال اجراست که از آن میان می‌توان به کارسوق علوم اعصاب شناختی، کارسوق مهندسی ژنتیک اشاره کرد که هر یک حداقل ۲ بار در سطح ملی اجرا شده است.

در این گزارش همچنین عنوان شد که این کار سوق‌ها توانسته ضمن آموزش صد‌ها دانش آموز از استان‌های مختلف، روش حل مسئله و تفکر خلاق را نیز به دانش آموزان آموزش دهد و کارسوق‌هایی دیگر مانند واژه گزینی، لیزر و فتونیک، هنر‌های سنتی، صنایع دستی و هوا و ­فضا نیز در حال راه اندازی هستند و مسابقه نوآوری‌های صنعتی (من و آینده ایران) از جمله مسابقاتی است که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

در بخش دیگری از این گزارش برگزاری جشنواره پژوهشگران جوان سمپاد، تدوین نقشه راه پژوهش در مدارس استعداد‌های درخشان و برگزاری جشنواره خوارزمی از دیگر مواردی بود که مورد اشاره قرار گرفت.

انتهای پیام/

گزارش کارویژه‌های مرتبط با اختراعات مدارس سمپاد در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی مدارس استعداد‌های درخشان از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۱۷ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه که توسط سازمان ملی استعداد‌های درخشان و همچنین اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برپا خواهد شد حدود ۳۰۰ طرح و پژوهش از دانش‌آموزان مدارس استعداد‌های درخشان سراسر کشور حضور دارد. 

این نمایشگاه امکان گفتگو پیرامون طرح‌ها و پژوهش‌ها را برای دانش‌آموزان و بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است و برگزارکنندگان نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر آماده پذیرایی از بازدید‌کنندگان هستند. 

این نمایشگاه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب بالاتر از بلوار کشاورز تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • معاونت پرورشی باید در مدارس تقویت شود
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس