Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:29:59 GMT

١٥٨ کشاورز نمونه کشور معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۹۷۱۶۵

١٥٨ کشاورز نمونه کشور معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم خاوازی، معاون وزیرجهادکشاورزی در سی و سومین دوره انتخاب و معرفی بهره برداران و تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی اظهارداشت: امسال حدود ۱۵۰۰ نفر برای انتخاب نمونه های کشاورزی داوطلب شدند که از میان آنها ۱۵۸ نفر در زیربخش های مختلف دام و طیور، زراعت و باغبانی، شیلات و آبزیان، ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، مکانیزاسیون، آب و خاک، تشکل های بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و بازرگانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سالجاری علاوه بر عملکرد تولید، رعایت اصول بهداشتی و اصول فنی برای ما اهمیت داشته است، گفت: امسال نسبت به پنج سال قبل رشته های جدیدی برای انتخاب اضافه شدند به عنوان مثال در رشته های آب و خاک و سایر رشته های تخصصی ۷.۵ برابر رشد اتفاق افتاده است.

خاوازی با بیان اینکه در گرایش زراعت، باغبانی، دام و طیور رشد ۲ برابری اتفاق افتاده است، افزود:در گرایش صنایع تبدیلی و تکمیلی، بازرگانی، جنگل و مرتع و آبزیان با ۴ تا ۵ برابر رشد مواجه بوده ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:در گذشته باغبانی و زعفران کاری، باغات مادری، قارچ و گیاهان دارویی مورد توجه نبوده که امسال این رشته ها اضافه شدند.

خاوازی افزود: در زیر بخش شیلات در گذشته فقط رشته پرورش ماهی داشتیم که با تحولی که ستاد انتخاب نمونه ها ایجاد کردند، رشته های مربوط به پرورش میگو، ماهیان گرم آبی، ماهیان سردآبی و پرورش ماهی در قفس نیز افزوده شدند.

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه امسال در انتخاب نمونه های بخش زراعت کشاورزی حفاظتی، کشت نشایی و تولید بذر گندم مورد توجه قرار گرفت، ادامه داد: همچنین در ستاد انتخاب نمونه های کشاورزی توجه ویژه ای به زنان و رشته های مربوط به زنان کارآفرین، مشاغل خانگی و صندوق های خرد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم سی و سومین دوره انتخاب و معرفی بهره برداران و تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از ساعاتی قبل آغاز شده و در حال برگزاری است.

کد خبر 4501223 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورز نمونه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان

 عزتی با اشاره به اهمیت آب و روش‌های صرفه جویی در آب کشاورزی گفت: با مرمت و لایروبی دو رشته قنات به طول ۴۵۰ متر در روستا‌های صیفار و کلو  ورزقان موجب افزایش دبی آب خروجی از این قنات شده است.

وی افزود: هزینه مرمت و لایروبی این قنات مبلغ ۷۰۲ میلیون تومان است که از محل اعتبارات استانی تامین شد.

مدیر جهادکشاورزی ورزقان افزود: اراضی پایاب این قنات ۴۰ هکتار می‌باشد که با اتمام پروژه از آب مطمئن برخوردار می‌شوند و بهره وری استفاده از آب کشاورزی افزایش می‌یابد.

وی افزود: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ورزقان براساس سیاست افزایش بهره وری استفاده از آب کشاورزی تلاش دارد با تامین منابع مالی پروژه‌های آبیاری باعث توسعه آبیاری‌های نوین در این شهرستان شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • احمدی: هدفم این است دو طلا کسب کنم / قبل از اینکه ارزش پول پایین بیاید هرچه سریعتر پاداش را بدهند +فیلم
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد