Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@15:05:16 GMT

باهنر: فتنه ۸۸ یک توطئه سنگین و سخت بود

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۹۷۶۳۰

باهنر: فتنه ۸۸ یک توطئه سنگین و سخت بود

به گزارش جهان نيوز،‌ «محمدرضا باهنر» صبح امروز در یک نشست خبری، با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: فتنه ۸۸ یک توطئه سنگین و سخت بود و برخی آگاهانه و عده‌ای ناآگاه در میان افتاده و خواب‎های آشفته‌ای برای نظام دیدند.

وی ادامه داد: فتنه ۸۸ در زمانی بود که بهار اسلامی در منطقه رخ داده بود و ظرف دو سه سال چند حکومت قدیمی و زورگوی منطقه تغییر کره بودند؛ در آن فضا که ایران به عنوان یک الگو برای تحولات منطقه ای به حساب می‌آمد، عده‌ای خواب دیدند تغییراتی در ایران نیز انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تحمل نظام بالا بود، اما آشوبگران بعد از انتخابات سال ۸۸ در مراسم های مختلف حرمت شکنی کرده و به جامعه ضرر زیادی زدند و در ۲۲ بهمن خواستند خلل بیشتری بزنند. قبل از ۲۲ بهمن بیانیه دادند تا مردم ۲۵ بهمن بیرون بیایند و انقلاب جدید راه بیندازند.

وی عنوان کرد؛ نظام باید با این رفتارها برخورد می‌کرد که برخورد نرمی هم کرد و امیدواریم زمانی برسد که آقایان بفهمند چه آسیب‌هایی به خود، کشور و مردم زدند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: حضور عظیم و یکپارچه مردم در ۹دی، در حمایت از نظام و تبعیت از رهبری، آبی بر این آتش بود.

باهنر تاکید کرد: گرامیداشت حماسه ۹ دی باید برای پیشگیری از بروز چنین وقایعی در آینده ادامه یابد.

وی همچنین با اشاره به ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی اضافه کرد: ایشان از چهره های برجسته نظام بودند و خود و خانواده‌شان هزینه های زیادی برای اسلام دادند و سه برادرشان در مبارزه با صدام شهید شدند. ایشان هم فقیه مجتهدی بودند و ان‌شالله این نوع افراد را الگوی علمی و عملی خود قرار دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حادثه تصادف اتوبوس در دانشگاه علوم تحقیقات نیز گفت: متاسفانه در این حادثه دردناک ۱۰نفر از دانشجویان عزیز کشورمان جان باختند و عده ای هم آسیب دیدند که ضمن همدردی با خانواده این عزیزان، این مسائل را جزو حوادث غیرمترقبه نمی دانیم؛ چنین اموری تدبیر و عمق مدیریتی می خواهد.

وی افزود: در کارهای مدیریتی نتیجه قصور و تقصیر فرقی ندارد و باید پاسخگو بود. دانشگاه آزاد هم باید تدابیری بیندیشد که دیگر چنین وقایعی رخ ندهد.

باهنر در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان برای انتخابات سال آینده گفت: ما یک نظام مردم‌سالار دینی داریم و همه مسئولان نتیجه انتخابات هستند.

وی تاکید کرد: متاسفانه با نداشتن چند حزب فراگیر، قدرتمند و چارچوب دار برای آینده مردم‌سالاری دینی نگران هستم و باید زمینه این امر فراهم شود. حزب زیاد داریم اما حزب جامع فراگیر نداریم که از جمله زیان‌هایش این است که احزاب در زمان انتخابات باید تلاش زیادی برای وحدت درونی خود انجام دهند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: احزاب و جریانات در حال آماده سازی خود برای حضور در انتخابات ۹۸هستند. اگر چه در جریان اصولگرایی آدم تندرو، کندرو و میانه‌رو داریم و ممکن است اختلاف درون تشکیلاتی باشد اما باید یک ائتلاف بزرگ از اصولگرایان به وجود بیاید.

باهنر تصریح کرد: جلسات راهبردی اصولگرایان به صورت تعریف نشده برگزار می شود و بنده هم در این جلسات شرکت می کنم؛ افراد تاثیرگذار هم در جلسات هستند و باید به یک نام واحد که شاید شورای وحدت اصولگرایی باشد، این جلسات برگزار شود.

وی با اشاره به فعالیت حزب متبوع آقای قالیباف به صورت جداگانه در انتخابات آتی افزود: ‌ممکن است آنها اختلاف در مواضع داشته باشند و مستقلا بخواهند کار کنند اما باز امیدوار به وحدت و پیش بردن انتخابات ۹۸ با تدبیر و وحدت هستیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: ساز و کار جمنا برچیده نمی شود و ممکن است به اسم جمنا باشد یا که این اسم عوض شود. ما با مشارکت همه طیف های اصولگرا کار می کنیم.

وی درباره اینکه ممکن است یک فتنه در سال جدید داشته باشیم، گفت: هم اکنون در یک جنگ ظالمانه و سنگین اقتصادی هستیم و آمریکا و رژیم صهیونیستی پرچمدار این جنگ هستند و در حال آزمودن ملت ما هستند تا مواضع خود را به ما تحمیل کنند.

باهنر بیان کرد: دشمنان فکر کردند می توانند گاو شیرده خود در منطقه را بیشتر کنند.

آنها تلاش دوگانه ای در جنگ اقتصادی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته اند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امیدواریم دولت برای سال بعد که سال انتخابات است بدون ملاحظات و با در نظر گرفتن شرایط موجود در نگارش بودجه، منابع و هزینه را واقعی ببینند. همچنین مقوله اشتغال، تولید و بزرگ کردن پایه های مالیاتی و نه فشار بر مالیات دهندگان و شفافیت و دولت الکترونیک را مورد اهمیت قرار دهند تا فتنه خارجی احتمالی اگر هست که موجود است را بتوانیم مثل فتنه های قبلی پشت سر بگذاریم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: نکته مهم این است که افراد برای شرکت در انتخابات نخواهند بر موج نارضایتی سوار شوند. برخی تاکتیک شان این است که بگویند هیچ کاری نشده است. در این صورت، فشار درونی و بیرونی با هم یکی می شود و ممکن است این کار تبدیل به فتنه شود و باید این را کنترل کنیم.

وی گفت: ما تجربه دور زدن تحریم ها را داریم و توان اقتصادی خوبی داریم و نیازهای اساسی مردم را نیز تامین شده می بینیم.

منبع:میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد

به گزارش خبرگزاری سبا یمن یک منبع امنیتی یمن تایید کرد که سرویس‌های امنیتی این کشور توانستند توطئه‌های جاسوسی دشمن آمریکایی و اسرائیلی را خنثی کنند.

براساس گزارش المیادین، این منبع توضیح داد که سرویس‌های امنیتی فردا در بیانیه‌ای رسمی جزئیات بیشتری در مورد توطئه‌هایی که خنثی شده‌اند را فاش خواهند کرد.

نکته قابل توجه این است که یمن از طریق عملیات علیه مناطق اشغالی در عمق اراضی اشغالی فلسطین و هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیست و کشتی‌هایی که به مقصد اراضی اشغالی حرکت می‌کنند، یک جبهه حمایتی برای غزه است.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن چند روز پیش از آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید تنش در پاسخ به ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

سریع تصریح کرد: این مرحله شامل هدف قرار دادن تمامی کشتی‌هایی که ممنوعیت ناوبری رژیم صهیونیستی را نقض می‌کنند و کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند در هر منطقه‌ای که نیرو‌های مسلح یمن به آن دسترسی داشته باشند، است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه
  • پلیس در اجرای «طرح نور» هوشمندانه و با ظرافت اقدام کند
  • رقابت نزدیک مرحله دوم وظایف ما را نیز سنگین‌تر می‌کند
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • معمایی که امام درباره رژیم صهیونیستی مطرح کرد چه بود؟
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح