Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@19:48:36 GMT

مددجویی که برای پنج نفر کارآفرین شد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۹۸۰۳۸

مددجویی که برای پنج نفر کارآفرین شد

به گزارش ایرنا، این مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: 25 سال پیش پدرم در یک سانحه رانندگی صدمه دید و به دلیل مشکل اعصاب و روان توان اداره زندگی را از دست داد.
وی افزود: مادرم از زمانی که من 9 ساله بودم عهده‌دار امور خانواده شد، همزمان با توصیه یکی از نزدیکان با مراجعه به کمیته امداد تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتیم و حدود 10 سال است که از خدمات این نهاد بهره‌مند هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مادرش به دلیل وضعیت حاد پدر نمی‌توانست خارج از خانه کار کند افزود: معیشت خانواده ما با کمک امداد و خیران تأمین می‌شد و من در دوران تحصیل با حمایت حامیان طرح محسنین و کمک امداد درس خواندم و دیپلم گرفتم.
این جوان کارآفرین البرزی ادامه داد: پس از دیپلم در یک تولیدی جوراب به‌ صورت رایگان مشغول به کار شدم تا کار را یاد بگیرم، سپس مدتی در یک تولیدی دیگر کارکردم تا با دریافت حقوق ماهانه کمک‌ خرج خانواده باشم.
این مددجوی کمیته امداد اضافه کرد: با توجه به تجربه‌ای که در تولیدی جوراب کسب کرده بودم تصمیم گرفتم مستقل شوم و برای خودم کارکنم بنابراین با مراجعه به کمیته امداد و راهنمایی شغلی مشاوران این نهاد 300 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال دریافت کردم.
وی خاطرنشان کرد: 90 میلیون ریال از آن مبلغ را بابت ودیعه مکانی برای کارگاه دادم با 130 میلیون ریال دستگاه‌های موردنیاز را خریداری و با 80 میلیون ریال دیگر نخ تهیه کردم و به لطف خدا تولیدی جوراب با پنج راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به اینکه طی این مدت توانسته با سود حاصل از کار مبلغ ودیعه کارگاه را افزایش دهد و کمک‌خرج خانواده نیز باشد بیان کرد: آرزو دارم کارگاه را گسترش دهم و محصولاتم را به خارج از کشور صادر کنم.
پیش از این تعداد زیادی از مددجویان البرزی با کمک کمیته امداد کارآفرین شدند.
کمیته امداد البرز حدود 35 هزار نفر مددجود تحت پوشش دارد.
8029/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها پدر خانواده قرض الحسنه کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس کمیته امداد در این مراسم با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، گفت: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

بختیاری افزود: برای ساخت این مجموعه اقامتی شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و این طرح با الگوگیری از زائرسرای کرامت یک به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر و ۱۰۵ گروه اردویی بودگفت: این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت که با بهره برداری از مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، افزود: زائرسرای کرامت ۲ سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد