Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-03@22:46:19 GMT

افزایش ۱۰ درصد تولید فولاد خام کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۹۸۰۵۹

افزایش ۱۰ درصد تولید فولاد خام کشور

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر؛ ​بررسی آمارهای منتشره وزارت صمت حاکی از تولید بیش از ۱۳ میلیون و ۱۰ هزار تن فولاد خام در دوره زمانی هفت ماهه (از آغاز امسال تا پایان مهر) و رشد ۹.۸ درصدی آن در مدت مشابه با­ پارسال است.

در مدت یاد شده ۱۱ میلیون و ۴۲۸ هزار تن محصولات فولادی، ۱۳۷ هزار و ۶۰۰ تن کاتد مس و ۲۱۱ هزار و ۷۰۰ تن شمش آلومینیوم تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد، ۷۶.۱ درصد و سه درصد رشد داشته است.

بر پایه این گزارش، از آغاز امسال تا پایان مهرماه تولید آلومینا با کاهش نیم درصدی در مقایسه با هفت ماهه پارسال به ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ تن رسید. همچنین تولید سنگ آهن با رشد ۸.۸ درصدی به ۲۱ میلیون و ۱۱۶ هزار تن و کنسانتره زغالسنگ با رشد ۱۰.۸ درصدی به ۸۷۳ هزار و ۳۰۰ تن افزایش یافت.

کاهش ۳ درصدی تولید سیمان

بر پایه آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، در هفت ماهه امسال بیش از ۳۲ میلیون و ۱۹۰ هزار تن سیمان در کشور تولید شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است. همچنین تولید کاشی در این مدت با رشد ۲.۳ درصدی در مقایسه با پارسال به ۲۱۰ میلیون و ۲۸ هزار متر مربع و تولید شیشه جام با افزایش ۶ دهم درصدی به ۵۷۰ هزار و ۷۰۰ تن رسید.

تولید ۲۶۵ هزار و ۷۰۰ تنی ظروف شیشه ای، ۲۶ هزار و ۵۰۰ تنی ظروف چینی و ۴۴ هزار و ۸۰۰ تنی چینی بهداشتی از جمله آمار قابل توجه هفت ماهه امسال بود که در مقایسه با هفت ماهه پارسال به ترتیب رشد ۱۴.۲ درصدی، رشد ۳.۳ درصدی و کاهش ۲۷.۲ درصدی داشته است.

بررسی عملکرد هفت ماهه تجارت خارجی کشور نشان می‌دهد زنجیره معدن و صنایع معدنی در این مدت پنج میلیارد و ۸۱۰ میلیون دلار انواع محصولات را صادر کرده که نسبت به پارسال ۶ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت فولاد سیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال

سید شهرام کهریزی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و ارزیابی صورت گرفته، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در زمینه درآمد (حاصل از عوارض بارنامه، جابجایی کالا، ترانزیت و ...) به ویژه در ماه‌های پایانی سال ١۴٠٢ موفق به کسب مقام اول کشور شد.

وی تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با رشد بیش از ٣٠٠ درصد و در نتیجه در ١٢ ماهه سال گذشته با رشد ۲۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، در بین تمام استان‌های کشور با اختلاف زیاد رتبه اول را کسب نمود و مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان جابجا شد که نسبت به سال قبل افزایش ۲۵ درصدی دارد.

کهریزی درباره تعداد بارنامه صادره گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۶۲ هزار بارنامه برای جابجایی کالا صادر شد که نسبت به سال قبل از آن صدور بارنامه افزایش ۱۱ درصدی دارد.

وی عنوان کرد: ۶۶۵ هزار حواله حمل و نقلی نیز در سال گذشته صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۱۰ کالای اصلی جابجا شده استان کرمانشاه مازوت، سیمان کیسه ای، سیمان فله‌ای، کلینگر، چغندر، کنجاله، سنگ سنگبری، گازوئیل، پلی اتیلن، خاک معدنی است.

کهریزی افزود: استان کرمانشاه دارای ۲۱۱ هزار راننده فعال حوزه حمل و نقل کالا، ۲۲ هزار ناوگان وانت باری فعال و ۱۵ هزار کامیون حمل و نقل کالای برون شهری است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران