Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@19:01:26 GMT

وجود ۲۳ هزار کلاس درس فرسوده در تهران

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۹۸۱۰۸

ساعت24-مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران از وجود ۲۳ هزار کلاس درس فرسوده در استان تهران خبر داد که نیازمند تخریب، نوسازی و بازسازی هستند.

علی شهری  با بیان اینکه در استان تهران حدود ۲۳ هزار کلاس درس فرسوده وجود دارد، اظهار کرد: در شهر تهران ۷۱۰۴ کلاس درس و در شهرستان‌های تهران ۱۳۹۰ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی هستند؛ همچنین ۸۷۰۸ کلاس در شهر تهران و ۵۴۶۲ کلاس درس در شهرستان‌های تهران نیز نیازمند مقاوم سازی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تعدادی مدرسه با عمر بالای ۶۰ سال نیز در شهر تهران وجود دارد که در دل همین آمار مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی قرار می‌گیرند.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اینکه در این حوزه با مشکلاتی از جمله تامین زمین در تهران روبرو هستیم گفت: علاوه بر این به عنوان مثال امروز اگر مدرسه ۹ کلاسه‌ را تخریب کنیم دیگر نمی‌توانیم یک مدرسه ۹ کلاسه جدید به جای آن بسازیم و باید مدرسه را سه یا چهار کلاسه بسازیم، زیرا استانداردهای ساخت فضاهای آموزشی به نسبت دهه‌های گذشته تغییر کرده‌اند.


شهری افزود: تهران به لحاظ فضاهای آموزشی به نسبت دیگر استانهای کشور شرایط مطلوبی ندارد و می‌بایست مدارسی جدید احداث شود تا سرانه فضای آموزشی استان را به شرایط استاندارد برسانیم.


وی با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز ۸.۳۹ متر مربع است اظهار کرد: این در حالی است که اکنون سرانه فضای آموزشی در تهران به ازای هر دانش آموز ۴.۵۲ متر مربع است  که با سرانه مطلوب فاصله قابل توجه دارد و باید ۱۱۱۵ مدرسه با ۱۵ هزار و ۷۲۵  کلاس درس جدید بسازیم تا به سرانه میانگین کشور برسیم.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از قلع و قمع ۴۸بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان طی هفته جاری خبر داد.

حجت‌الله رئیسی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بناهای غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها اجرا شده است.

رئیسی ادامه داد: این بناهای غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خلاقیت در شیوه‌های آموزشی در کلاس درس یک معلم قمی
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی
  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • خبرنگاری که معلم شد
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید