Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع مستعفی و فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در راستای کاهش حمایت کشورشان از ائتلاف سعودی - اماراتی در جنگ الحدیده یمن به منظور گام برداشتن این ائتلاف در مسیر مذاکره تلاش‌هایی را انجام دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت، ژنرال جوزف ووتل، فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا ضمن هشدار به مسؤولان نظامی امارات نسبت به مشکلات و سختی‌های درگیری نظامی و کنترل بر بندر الحدیده، به اماراتی‌ها اعلام کرد که واشنگتن هرگز به آنها خودروهای زرهی مین‌روب و پهپاد نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه در ادامه نوشت، آمریکا از مجهز کردن امارات به تسلیحات و دادن اطلاعات به آن جهت کمک به این کشور در درگیری‌های الحدیده و کنترل بر بندر این شهر خودداری کرد.

روزنامه یاد شده همچنین نوشت، فرماندهان اماراتی اواسط سال ۲۰۱۸ زمانی که طرح‌های خود را برای آغاز عملیاتی نظامی جهت گرفتن شهر و بندر الحدیده در غرب یمن ارائه کردند، پاسخی دریافت نکردند.

وال استریت ژورنال افزود، جیمز ماتیس، وزیر دفاع مستعفی آمریکا و ووتل در راستای کاهش حمایت‌های این کشور از ائتلاف عربستانی-اماراتی در درگیری‌های الحدیده یمن تلاش کردند تا این ائتلاف را به مذاکره سوق دهند.

این روزنامه به نقش پشت پرده ژنرال ووتل که با حمایت‌های ماتیس انجام می‌شد، اشاره کرد و به نقل از مسؤولان برخی کشورهای غربی و خاورمیانه نوشت، این دو برای توقف عملیات‌های عربستان و امارات در یمن و توقف حمایت‌های مستقیم آمریکا تلاش کردند.

این تلاش‌های آمریکا در ژوئن ۲۰۱۸ نقش اساسی را در کند کردن عملیات امارات بازی و به ایجاد فرصتی دیپلماتیک برای فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن جهت تشویق طرف‌های متخاصم به انجام مذاکرات صلح در سوئد و نهایتا در دستیابی به آتش‌بس کمک کرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنتکام:۳ پهپاد حوثی ها را نابود کردیم

آفتاب‌‌نیوز :

 سنتکام در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نیرو‌های فرماندهی مرکزی پنجشنبه حدود ساعت ۲ بعدازظهر به وقت صنعا، با موفقیت با سه پهپاد در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن مقابله کرده و آن‌ها را نابود کردند.

این بیانیه مدعی شد: مشخص شد که این سامانه‌ها تهدیدی قریب‌الوقوع علیه آمریکا، نیرو‌های ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه ایجاد می‌کنند. این اقدامات در راستای حفاظت از آزادی دریانوردی و امن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای کشتی‌های تجاری، ائتلاف و آمریکا اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • سنتکام:۳ پهپاد حوثی ها را نابود کردیم
  • تقدیر هیئت مدیره جایزه پولیتزر از دانشجویانی که اعتراضات را پوشش می‌دهند