Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری سودان اعلام کرد که کشورش تلاش گسترده‌ای در پر کردن شکاف‌های عربی از طریق بازگشت سوریه به آغوش جهان عرب به کار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان در سخنرانی خود به مناسبت شصت و سومین سالگرد استقلال کشورش خاطرنشان کرد: سودان براساس روابطش با کشورهای خارجی از ارزش‌های همکاری، برادری و حسن همجواری حمایت و ستون‌های صلح و امنیت بین‌المللی را تقویت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری سودان اعلام کرد که کشورش تلاش گسترده‌ای در پر کردن شکاف‌های عربی از طریق بازگشت سوریه به آغوش جهان عرب می‌کند.

در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۸ البشیر به عنوان اولین رئیس‌جمهوری عربی از سال ۲۰۱۱ تاکنون به سوریه سفر و در دمشق با بشار اسد، همتای سوری خود دیدار کرد.

اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ عضویت سوریه در این نهاد را تعلیق کرد.

وی در ادامه ادعا کرد: سودان با تلاش‌های خالصانه و صادقانه خود در تقویت همکاری مشترک کشورهای عربی و مکانیسم‌های همبستگی عربی و اسلامی سهیم است و حضوری موثر در برقراری ثبات در یمن داشته است.

این درحالی است که سودان از مارس ۲۰۱۵ میلادی در ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان علیه انصارالله در یمن می‌جنگند.

عمر البشیر همچنین تصریح کرد: منطقه ما شاهد مداخله‌های بی‌سابقه است اما ما توانستیم که از روابطمان با کشورهای خارجی و تمامی کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی بر اساس عدالت و تعامل مثبت با پرونده‌های منطقه حفاظت کنیم.

رئیس جمهوری سودان ادامه داد که کشورش در برقراری صلح در قاره آفریقا و منطقه شاخ آفریقا بر اصول اخلاقی‌اش پایبند است.

وی گفت: سودان تلاش‌های زیادی در مبارزه با تروریسم، قاچاق انسان و مواد مخدر و همچنین پولشویی کرده است.

عمر البشیر در پایان اظهار داشت: سودان به عنوان نماد برقراری صلح و عامل اصلی ثبات در منطقه است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

کد خبر 847097 برچسب‌ها ایران و سوریه خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟