Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک پرادخت می‌شود. ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سید علی آقازاده در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث بهداشت و درمان اظهار داشت: در پنج سال گذشته به طور کلی در بحث بهداشت و درمان خدمات بسیار خوبی در کشور و استان مرکزی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملکرد مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در چند سال گذشته بسیار عالی بوده که در این زمینه اقدامات مهمی از جمله توسعه فضای بهداشتی و درمانی داشته که سبب پیشرفت این حوزه در استان شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت سبب پیشرفت‌های بسیاری در کشور شده که استان مرکزی نیز از آن بی‌بهره نبوده است.

آقازاده ادامه داد: در یک ماه اخیر و موافقت با استعفای رئیس پیشین علوم پزشکی، روند انتخاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در فضایی بسیار هماهنگ و دموکراتیک با مجموعه استان انجام گرفته که این یک همدلی و یک کار گروهی بسیار خوب بود.

وی بیان کرد: 50 میلیارد تومان تسهیلات از بانک ملت دریافت شده است که نخستین قست آن در هفته آینده پرداخت می‌شود که این موضوع سبب راه‌اندازی موتور تکمیل بیمارستان ولیعصرمی‌شود، دولت نیز باید در این راستا به وعده‌های خود عمل کند تا بتوان بیمارستان را برای سال 98 به بهره‌برداری رساند، با راه‌اندازی طرح توسعه در این بیمارستان سرانه ارائه خدمات استان مرکزی با میانگین کشور همسان می‌شود.

توجه به حوزه پژوهش و تقویت اتاق فکر در علوم پزشکی اراک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به بنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی اراک در دوره مدیریت جدید اظهار داشت: توجه به حوزه پژوهش و تقویت اتاق فکر درمجموعه دانشگاه علوم پزشکی از اهداف جدی است که دنبال می شود.

محمد جمالیان ادامه داد: از جمله برنامه‌های اندیشیده شده، بهبود شرایط خوابگاه‌های دانشجویی، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، نظارت بر مراکز درمانی و تامین نیروهای متخصص در شهرستان‌ها است

وی بیان کرد: 16 واحد بیمارستانی استان مرکزی مربوط با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه خدمات ارائه می‌دهند‌‌، که در این راستا 698 پزشک عمومی، 485 پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و 726 کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی مشغول فعالیت در استان مرکزی هستند، 232 پزشک استان مرکزی در قالب دندانپزشک مطب‌دار و شاغل در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های غیردولتی فعالیت دارند.

اراک| هزینه مردم برای دسترسی به خدمات درمانی به 40 درصد کاهش یافته استدانشکده علوم پزشکی ایرانشهر به دانشگاه ارتقا پیدا کردبیران‌شهر دچار مشکلات بهداشت و درمان است

١٨ میلیارد تومان بدهی و ٢٢ میلیارد تومان طلب برای دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی برآورد شد

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به بدهی دولت و وزارت بهداشت به بخش بهداشت و درمان استان مرکزی اظهار داشت: دولت و وزارت بهداشت باید بدهی‌های خود به استان را پرداخت کند.

حسن طاهر احمدی بیان کرد: استان البرز و مرکزی به دلیل مجاورت با تهران مظلوم واقع شده‌اند که نباید اینطور باشد و بدهی‌های دولت به این استان‌ها باید هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

وی اضافه کرد: در  بحث تخت‌های بیمارستانی، استان مرکزی با وجود افزایش ٧ تخت طی سال های اخیر  با ای وجود همچنان از میانگین کشوری عقب است، با وجود مشکلات ، در این ٥ سال حدود ١ هزار مترمربع برای توسعه حوزه سلامت استان درنظر گرفته شد که تاکنون ٥ هزار مترمربع آن به سرانجام رسیده است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی عنوان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال‌های گذشته به دلیل بی توجهی با مشکلات زیادی رو به رو بوده‌اند و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز با این مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌است و با بدهی‌های سنگین و کسری بودجه رو به رو بوده است، اما با تلاش‌هایی که در این زمینه شد، امروز تراز دانشگاه 40 میلیارد تومان مثبت است.

طاهراحمدی افزود: طبق آخرین آمار ١٨ میلیارد تومان بدهی و ٢٢ میلیارد تومان طلب برای دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی برآورد شده است که این نشان‌دهنده تلاش مجموعه بوده است.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت

مدیر بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به دستور رئیس دانشگاه، بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت دوباره بازگشایی و آماده خدمت‌رسانی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، حسین محزون گفت: با توجه به بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمارستان صحرایی و تاکید ایشان بر آمادگی کامل این بیمارستان برای خدمت رسانی به گروه های هدف در زمان مورد نیاز و در مناطق مختلف استان و کشور، بیمارستان صحرایی، بازگشایی شده و به زودی آموزش نیروهای تخصصی و داوطلبان نیز انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مواقع بروز حوادث و بلایای طبیعی یا غیرطبیعی با مصدوم انبوه که تعداد مجروحان حادثه زیاد است و امکان انتقال سریع و تخلیه مجروحان از صحنه حادثه به محل امن یا مراکز درمانی وجود ندارد، ضرورت انتقال و استقرار سریع بیمارستان سیار و ارائه خدمات درمانی سریع و گسترده در محل امری ضروری است.

مدیر بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 92 به بهره برداری رسید و در دوران کرونا نیز مورد استفاده قرار گرفت و حال با توجه به فصل تابستان و حضور زائران در صورت نیاز از این بیمارستان مجدد استفاده خواهد شد، این بیمارستان 45 تختخوابی در قالب بخش هایی همچون اتاق عمل، Icu ، جراحی زنان، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه، CSR و بخش های جانبی در حال حاضر آمادگی استقرار در مناطقی که نیاز است را دارد.

محزون افزود: ایجاد توان ارائه خدمات درمانی در هر زمان و هر مکان در کشور و خارج از کشور،کاهش عوارض ناشی از تاخیر در درمان مصدومین،کاهش تعداد مرگ و میر و قربانیان حوادث غیرمترقبه طبیعی و ساخته دست بشر،کاهش  هزینه ها و احتمال ضایعات انسانی  و کاهش آسیب های روانی ناشی از حوادث از اهداف راه اندازی بیمارستان های صحرایی به شمار می رود.

وی به فعالیت‌های انجام شده در این بیمارستان به منظور آمادگی برای ارائه خدمات در مواقع ضروری اشاره کرد و گفت: تهیه نقشه چیدمان بیمارستان، تشکیل تیم واکنش سریع بیمارستان صحرایی در رده های درمانی مختلف، بازگشایی و ساماندهی کانکس‌ها و تجهیزات پزشکی،کالیبراسیون تجهیزات پزشکی، تهیه فهرست داروهای مورد نیاز بیمارستان با هماهنگی معاونت غذا و دارو، راه اندازی دستگاه رادیولوژی، ارائه خدمات برای زائران و مسافران نوروزی و بازگشایی بیمارستان صحرایی، جهت تست و آمادگی تجهیزات و انجام مانور فرضی برای آمادگی در مواقع بروز بحران از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد