Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «کنت راث» رئیس سازمان دیدبان حقوق بشر در پیام خود با اشاره به انتشار تصاویر جدید در خصوص قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستانی می نویسد: در حالیکه ترکیه تصاویر ویدیویی جدیدی درباره تیم ترور عربستان سعودی در حال حمل کیسه های سیاه رنگ بزرگ به داخل محل اقامات کنسول منتشر کرده اند و گفته می شود این کیسه ها حاوی قطعات بدن جدا شده خاشقجی بوده، چرا رئیس جمهور اردوغان نهایتا بصورت کتبی از دبیر کل سازمان ملل متحد نمی خواهد تا این سازمان تحقیقاتی را درباره قتل این روزنامه نگار انجام دهد؟

به گزارش مهر، جمال خاشقجی در تاریخ دوم اکتبر ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه به قتل رسید و با اینکه آنکارا اطلاعات کاملی در این رابطه داشت اما اقدام به انتشار قطره چکانی جزئیات قتل این روزنامه نگار کرد و نهایتا بعد از گذشت سه هفته از آن تاریخ عربستان به قتل خاشقجی اعتراف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان هر چند ترکیه خواستار محاکمه همه عوامل دخیل در این قتل در داخل این کشور شده اما آنکارا تا کنون درخواستی رسمی برای تحقیقات بین المللی در رابطه با قتل خاشقجی نداشته است.

کد خبر 4501336 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه جمال خاشقجی رجب طیب اردوغان سازمان دیدبان حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم

آفتاب‌‌نیوز :

 اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است. ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

وی افزود: همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفتگو و تعامل هستیم. از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود.

اسلامی تاکید کرد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست. گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مطمئنیم این گفتگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم.

اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آن‌ها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایند‌های همکاری با آژانس این موصوع را مکرر اثبات کرده و آن‌ها هم به آن اذعان دارند.

وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این‌ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه‌ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • اختلاف‌نظر درباره تصادف‌های پرماجرای تهران | نخستین قربانی؛ موسیقیدان مشهور یا روزنامه‌نگار معروف؟
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد