Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر جعفرزاده، مدیر عامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شمیم وحی هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: مؤسسه شمیم وحی مجری طرح ملی تلاوت در بندرعباس است و علاوه بر اجرای برنامه‌های قرآنی مبادرت به برگزاری دوره «طرح ملی تلاوت قرآن از سنین ۸ تا ۱۴ سال نوجوانان» به‌صورت تخصصی کرده است.
وی بیان کرد: کار خود را از سال ۱۳۹۵ با تعداد ۲۳ نفر از علاقه‌مندان به فراگیری قرآن کریم در قالب یک کلاس آموزشی در مکان «دارالقرآن امام علی‌(ع)» وابسته به آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس آغاز کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفرزاده با اشاره به اینکه در سال دوم تعداد علاقه‌مندان به یادگیری قرآن به ۳۰ نفر افزایش یافت، بیان کرد: پیشرفت این فرآگیران به‌گونه‌ای بود که خود تبدیل به مبلغان این طرح قرآنی شدند و از این طریق خانواده‌های زیادی با این طرح آشنایی پیدا کردند و درخواست ثبت‌نام فرزندان خود را در این مؤسسه قرآنی داشتند.
وی با بیان اینکه مکان مؤسسه اجاره‌ای بود و فضای مناسبی هم نداشت، افزود: در سال ۹۷ قادر هستیم که تنها «۶۵ نفر» از متقاضیان را پذیرش کنیم، لازم به ذکر است این کلاس‌ها به‌صورت ترمی و هر ترم در مدت‌زمان دو ماه و نیم و در ۲۰ جلسه ۲ ساعته برگزار می‌شود.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «شمیم وحی» ابراز کرد: پس از ثبت‌نام، یک عدد لوح فشرده حاوی ۴ تلاوت ۳ دقیقه‌ای از اساتید مشهور مصری (عبدالباسط، منشاوی، شحات انور و مصطفی اسماعیل) تحویل آنان می‌شود.
وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان باید در فرصتی یک یا دوهفته‌ای در آزمون ورودی شرکت کنند؛ پس از ارائه قرائت یکی از اساتید ذکرشده و به دست آوردن حدنصاب نمره، برای ورود به طرح پذیرفته می‌شوند.
جعفرزاده تصریح کرد: این طرح زیر نظر اساتید به‌صورت تقلیدی و آشنایی با روخوانی، روان‌خوانی و تجوید در بازه زمانی ۲ ماه و نیم، هر هفته ۴ ساعت اجرا می‌شود و پذیرفته‌شدگان تحت آموزش قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه پس از دو ماه و در پایان طرح آزمون نهایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: افراد در صورت موفقیت به ترم‌های بالاتر ورود خواهند کرد، در طول برگزاری کلاس‌های قرآنی، برای قرآن‌آموزان فعالیت‌های جانبی مانند اردو‌های تفریحی، آموزشی، فرهنگی و شرکت در محافل انس با قرآن مجید تدارک دیده‌ شده است.
جعفرزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر اصلی‌ترین مشکلمان عدم در اختیار داشتن فضای مناسب است، ابراز کرد: علی‌رغم استقبال زیاد ناگزیر به جذب تعداد محدودی فراگیر هستیم؛ یکی دیگر از مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم کمبود منابع مالی است که در صورت اختصاص بودجه مناسب و همیشگی این برنامه‌ها باقوت بیشتری انجام می‌پذیرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا مؤسسه قرآنی شمیم وحی هرمزگان کلاس های قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۸۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟

به گزارش همشهری آنلاین، در این گزارش صدا و سیما تاکید شده است که «ذخیره طلا و دلار در خانه و انفاق نکردن آن در قرآن نکوهش شده است و مردم باید حساب سپرده ارزی باز کنند.».

در این گزارش علاوه بر آیات قرآن و توضیحات مفسران، صحبت هایی از حجت الاسلام قرائتی و نیز دیگر کارشناسان مذهبی و نمایندگان مجلس مطرح شده است.

کد خبر 848562 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود