Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: طرح تحول سلامت، مساله ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی را حل کرد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان رضا مسائلی،  با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در حوزه تجهیزات پزشکی و با اجرای طرح تحول نظام سلامت،اظهار داشت : دکتر هاشمی با درک صحیحی که از حوزه تجهیزات پزشکی در ارائه خدمات سلامت داشت، جایگاه این حوزه را به درستی شناسایی کرده و تجهیزات پزشکی را در موقعیت واقعی خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، کلیدواژه مستقلی با عنوان تجهیزات پزشکی در ادبیات حوزه سلامت و حتی در میان مقامات عالی رتبه کشور جایگاهی نداشت و رسمیتش را از حوزه دارو می‌گرفت، گفت: با اقدامات انجام شده در طرح تحول سلامت، حوزه تجهیزات پزشکی هویتی مستقل به خود گرفت. برای مثال، دکتر هاشمی با جدیت به مساله ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی ورود کرده و این کار را ممنوع اعلام کردند.

 مسائلی افزود: مقام معظم رهبری همواره اعلام کردند که بیمار نباید رنجی جز رنج بیماری داشته باشد، بر همین اساس هم می‌بینیم که در طرح تحول نظام سلامت موضوع ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی برای همیشه حل شد.

وی ادامه داد: پیش از آن، ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیازشان به ادبیاتی رایج در حوزه سلامت تبدیل شده بود، اما با همت دکتر هاشمی این ادبیات تغییر کرد. در گذشته شاهد بودیم که همراهان بیمار باید برای تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیازشان به خارج از بیمارستان ارجاع داده می‌شود و سودجویان هم به راحتی از نیاز و دردمندی بیماران سوء استفاده می‌کردند، اما امروز می‌بینیم که دیگر چنین معضلی در بیمارستان‌های کشور وجود ندارد و حکایت ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان تمام شد.

وی با اشاره به نامه وزیر بهداشت به معاون اول رییس جمهور درباره ضرورت لحاظ کردن ملزومات پزشکی و مواد اولیه آن به عنوان کالا‌های استراتژیک، اظهار داشت: چنین اقدامی نشان از نگاه درست و به جای وزارت بهداشت به حوزه حساس تجهیزات پزشکی دارد.

مسائلی با اشاره به اینکه، برای نخستین بار، بودجه دو بخش دارو و تجهیزات پزشکی به طور مستقل نشان دار شده است، گفت: همچنین در نظر گرفته شدن سهم‌های مساوی از اعتبار ۵۰۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی به دو حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نشان از اهمیت جایگاه تجهیزات پزشکی در وزارت بهداشت است.

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در ادامه سخنانش به فرآیند قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی طی سال‌های اخیر اشاره کرد و تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، اقدام مهم دیگر در حوزه تجهیزات پزشکی، قیمت گذاری شفاف تجهیزات و ملزومات پزشکی بود. از آنجایی که بعد از طرح تحول نظام سلامت مراکز درمانی ملزم به خریداری اقلام به پزشکی مورد نیازشان بودند، باید قیمت‌ها در این حوزه شفاف می‌شد. بر همین اساس، قیمت گذاری تجهیزات پزشکی برای اولین بار اتفاق افتاد و کارشناسان تجهیزات پزشکی شروع به بررسی قیمت‌های کالا‌ها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی کردند.

مسائلی ادامه داد: در همین راستا سایت IMED.IR هم به عنوان رفرنس قیمت‌ها قرار گرفت تا بیماران، دیگر به خارج از بیمارستان ارجاع نشوند؛ بنابراین با استفاده از کارشناسی تخصصی کارشناسان تجهیزات پزشکی، قیمت‌های تجهیزات و ملزومات پزشکی بررسی شد و این قیمت‌ها در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی  با بیان اینکه بر همین اساس قیمت تجهیزات پزشکی به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت، گفت: در این فرآیند ۲۷ هزار قلم ملزومات پزشکی روی سایت اداره کل تجهیزات پزشکی، قیمت گذاری شد و مرجع مراکز درمانی سراسر کشور قرار گرفت تا در خریدهایشان این قیمت‌های کارشناسی شده را مبنای کار خود قرار دهند. این اقدامات باعث شد که هزینه‌های سلامت به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یابند.

 انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی طرح تحول سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیماری‌های دهان و دندان را به عنوان شایع‌ترین بیماری غیرواگیر برشمرد و از اجرای پویش سلامت دهان و دندان، با هدف ارتقای آگاهی عمومی از هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.

دکتر عباس رضاییان زاده با یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم» گفت: پویش سلامت دهان و دندان از از هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت، با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت سلامت دهان و دندان برگزار می ‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماری ‌های دهان و دندان به عنوان شایع ترین نوع بیماری های غیرواگیر نام برد و افزود: بیماری‌ های دهان و دندان با سایر بیماری ‌های غیرواگیر عوامل خطر مشترک دارد و نقش آن‌ها در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری های تنفسی، بیماری های گوارشی، زایمان زودرس و تولد نوزادان کم وزن در هنگام تولد مشخص شده است.
دکتر رضائیان زاده با اشاره به روزشمار پویش سلامت دهان و دندان افزود: هفدهم اردیبهشت به عنوان نخستین روز این پویش با شعار «دهان دریچه سلامت»، هجدهم اردیبهشت با شعار «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک » و نوزدهم اردیبهشت نیز با شعار «نقش سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» گرامی داشته می شود.
به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عواملی موثر در بیماری های ناحیه دهان و دندان، می تواند در دیگر قسمت های بدن نیز ایجاد بیماری کند، به عنوان مثال بین بیماری های شدید لثه و دیابت و همچنین بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بادعوت از مردم برای شرکت در این پویش گفت: در طول اجرای این پویش و با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها، برنامه‌های مختلفی برای گروه‌های کودکان، دانش‌آموزان و سایر شهروندان اجرا می‌شود که مهم‌ترین هدف آن معرفی عوامل خطر و چگونگی مراقبت از سلامت دهان و دندان است.

دیگر خبرها

  • اجرای «سند تحول بنیادین» اولویت آموزش و پرورش باشد
  • صرفه‌جویی ۵ هزار مگاواتی برق با افزایش بازدهی ۲۰ میلیون کولر آبی
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب