Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@12:48:26 GMT

همدان| عمارت جنانی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۹۹۲۲۵

همدان| عمارت جنانی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید

عمارت جنانی که در دوره آغاز صدارت پهلوی اول در خیابان شورین همدان ساخته شده و بلندترین ساختمان شهر همدان تا دهه ۴۰ شمسی بود، با پیگیری‌های انجام شده به ثبت ملی رسید. ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، عمارت جنانی در سال 1305 و در دوره آغاز صدارت پهلوی اول در خیابان شورین همدان ساخته شد، بلندترین ساختمان شهر همدان تا دهه 40 شمسی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"عمارت جنانی" نخستین بنای چند طبقه همدان است  که به عنوان یک اقامتگاه و مسافرخانه به یک برند در همدان تبدیل شده است. این عمارت بنایی است که بیش از 80 سال عمر دارد و یکی از بناهای دوران پهلوی است و در خیابان شهدا شهر همدان واقع شده است.

همدان|عمارت جنانی به هتل تبدیل می‌شود8 اثر منقول فرهنگی- تاریخی لرستان در فهرست آثار ملی به ثبت می‌رسد10 اثر میراث ناملموس استان گلستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید

علی مالمیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان در مورد ثبت ملی این بنا اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده عمارت جنانی یکی از بناهای تاریخی همدان به ثبت ملی رسید. 

وی در مورد مرمت این عمارت افزود: با هماهنگی انجام شده با شهرداری و مالک این عمارت، مالک در حال مرمت اضطراری و رفع خطر است تا طرح مرمت این بنا تهیه و در کمیته فنی تصویب شود. 

مالمیر با اشاره به اینکه پس از تهیه طرح مرمت، عمارت بر مبنای طرح ارائه شده احیا می‌شود، گفت: این عمارت پس از مرمت به اقامتگاه سنتی تبدیل و کار مرمت اساسی آن آغاز می‌شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در مورد برآورد اعتبارات برای مرمت و احیای این بنای تاریخی بیان کرد: تا طرح مرمت این عمارت تهیه نشود نمی‌توانیم میزان اعتبار مورد نیاز را را برآورد کنیم. 

مالمیر عنوان کرد: اعلام آمادگی کرده‌ایم که برای مرمت بنا و احیای آن می‌توانیم تسهیلاتی به مالک بنا پرداخت و نصف سود تسهیلات را نیز ما به صورت یارانه پرداخت کنیم. 

به گزارش تسنیم، برای حفظ آثار تاریخی در سطح شهر توسط مردم و بخش خصوصی باید زمینه و انگیزه لازم ایجاد شده و حفظ سابقه تاریخی و معماری همدان به دغدغه عمومی تبدیل شود. با توجه به اینکه تاریخی بودن یک بافت و بنا به معنای متروکه بودن آن نیست ضمن اینکه در حال حاضر برخی بناهای تاریخی همچون کاروانسراها که امروزه کاربری خود را از دست داده‌اند با تغییر کاربری می‌توانند به بقای خود ادامه دهند.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.    رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.   او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود