Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@10:47:18 GMT

پژوهشگران با هوش مصنوعی اثر انگشت تقلبی ساختند

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۰۰۱۰۴

پژوهشگران با هوش مصنوعی اثر انگشت تقلبی ساختند

پژوهشگران آمریکایی توانستند با آموزش یک سیستم هوش مصنوعی، اثر انگشت‌های تقلبی ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، پژوهشگران "دانشگاه نیویورک"(NYU) و "دانشگاه ایالتی میشیگان"(MSU)، نوعی سیستم هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند یک کلید اصلی برای اثر انگشت ابداع کند. این ابداع، سوالات بسیاری را در مورد ایمنی تلفن‌های همراه و ابزار دیگر وابسته به آنها پدید آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران با استفاده از این سیستم توانستند اثر انگشت‌های تقلبی موسوم به "اثر انگشت اصلی عمیق"(DeepMasterPrints) ایجاد کنند و با کمک آنها از عهده تقلید بیش از یک اثر انگشت در میان پنج نمونه برآیند.

پژوهشگران در مصاحبه‌ای گفتند: این سیستم توانست تعداد زیادی از تلفن‌های همراه – حدود 30 تلفن همراه - را قفل‌گشایی کند.

آنها هشدار داده‌اند که این سیستم می‌تواند یک راه کسب درآمد برای هکرها و روشی برای کلاهبرداری باشد.

در مقاله این پژوهش آمده است: اثر انگشت‌های اصلی، اثر انگشت‌هایی هستند که می‌توان آنها را با بسیاری از اثر انگشت‌های دیگر تطابق داد. ما در این پروژه، اثر انگشت‌های اصلی موسوم به "اثر انگشت اصلی عمیق" ابداع کردیم که دقت آنها بسیار بیشتر از مدل‌های پیشین است.

این روش، با آموزش تصاویر واقعی اثر انگشت به یک "شبکه مولد تخاصمی"(GAN) ایجاد شده است. در شبکه مولد تخاصمی، یک شبکه یادگیری عمیق که مولد نامیده می‌شود، با یک روند تخاصمی رقابت می‌کند. شبکه عمیق دیگری که متمایزکننده نامیده می‌شود، سعی می‌کند نمونه‌های تولید شده از شبکه مولد را از داده‌های اصلی متمایز کند. رقابت بین این دو شبکه، در نهایت باعث یادگیری بهتر و بهبود عملکرد هر دو می‌شود.

سیستم‌های مبتنی بر اثر انگشت، معمولا همه اثر انگشت را بررسی نمی‌کنند بلکه فقط قسمت‌هایی که در تماس با اسکنر قرار می‌گیرند، ثبت می‌شوند؛ در نتیجه فریب آنها ساده است.

شبکه مولد تخاصمی در این بررسی، آثار انگشت تقلبی به وجود آوردند که با نمونه واقعی آنها مطابقت دارند و می‌توانند علاوه بر چشم انسان، اسکنر را نیز فریب دهند. پژوهشگران دریافتند که توانایی تقلید این سیستم، بیش از یک اثر انگشت در میان پنج نمونه است.

سیستم می‌تواند برای هر اثر انگشتی که به جای رمز عبور ذخیره می‌کند، چندین تصویر ارائه دهد؛ در نتیجه اگر کسی از اثر انگشت خود برای قفل‌گشایی ابزار استفاده کند، فقط به تطابق یکی از تصاویر اثر انگشت در سیستم ایمنی نیاز خواهد داشت.

به گفته پژوهشگران، اگر تصویر سه انگشت خود را ذخیره کنید، شاید ابزار شما حدود 30 اثر انگشت را در خود نگه دارد اما با وجود اثر انگشت‌های اصلی، تنها باید تعداد پنج یا 10 تصویر را ایجاد کنید.

شبکه مولد تخاصمی، یک الگوریتم را در مورد موضوع خاصی-در این مورد، اثر انگشت- آموزش می‌دهد و اطلاعات زیادی را به آن وارد می‌کند. این شبکه‌ها، از دو شبکه عصبی تشکیل می‌شوند که با بررسی داده‌های خام آموزش می‌بینند. یکی از شبکه‌ها، به بررسی داده‌های خام می‌پردازد و شبکه دیگر، تصاویر تقلبی را براساس مجموعه داده‌ها تولید می‌کند.

این فناوری علاوه بر ترکیب اثر انگشت، می‌تواند کاربردهای بسیاری در ایمنی این حوزه داشته باشد. پژوهشگران امیدوارند این پژوهش، در آینده بتواند به ایمنی بیشتر سیستم‌های احراز هویت کمک کند.

آزمایش این روش با سه سیستم متفاوت بررسی اثر انگشت و دو مجموعه داده متفاوت نشان داد که این روش، قدرت کافی را دارد و به اثر انگشت‌ یا پایگاه داده خاصی وابسته نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اثر انگشت دانشگاه ميشيگان دانشگاه نیویورک هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۰۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از پلمب کارگاه مواد شوینده تا سرقت از باغ ویلاهای مشهد

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی از پلمب یک کارگاه تولید مواد شوینده تقلبی در مشهد و رمزگشایی از ۲۸ فقره سرقت از باغ ویلاها خبر داد. - اخبار استانها -

سردار احمد نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر توزیع گسترده مواد شوینده با برند تقلبی در سطح شهر مشهد، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی کلانتری شهید" هاشمی نژاد" با یک سری کار گسترده اطلاعاتی کارگاه تولید موادشوینده تقلبی را در محدوده شهرک طرق شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.

سردار نگهبان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه به همراه نماینده اداره بهداشت و صمت وارد عمل شدند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: در این عملیات در بازرسی از محل 500 کیلوگرم پودر لباسشویی فله، 50 کارتن پودر لباسشویی، 120 لیتری مایع دستشویی فله، 10 کارتن مایع ظرفشویی، 3 کارتن صابون 144 تایی، 5 کارتن 6 تایی شامپو، یک مخزن بزرگ برای میکس مواد اولیه، بیش از 2 هزار ظرف 4 لیتری و برچسب تقلبی برندهای معتبر کشف شد.

وی با اشاره به پلمب کارگاه موردنظر، خاطرنشان کرد: فرد متخلف با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

رمزگشایی 28 فقره سرقت از باغ ویلاهای منطقه خلق آباد

سردار نگهبان گفت: در پی گزارش سرقت های سریالی از باغ ویلاهای محدوده روستای گلیزدر و جهیزخانه، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری خلق آباد قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی میدانی سرقت ها مشخص شد که سارقان شبانه درب و پنجره فلزی و تمامی لوازم با ارزش از قبیل کابینت، سینک ظرفشویی، کابل های برق، پمپ آب، کفکش و لوازم باغبانی را از باغ ویلاهایی که خارج از بافت روستا و فاقد نگهبان و تجهیزات ایمنی بودند سرقت کرده اند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: ماموران دایره تجسس کلانتری خلق آباد با یک سری تحقیقات گسترده میدانی به سرنخ هایی از دست داشتن سرنشینان یک دستگاه پیکان وانت پلاک مخدوش در محدوده سرقت ها دست یافته و تحقیقات فنی خود را در این رابطه آغاز و با رصدهای اطلاعاتی گزارشی مبنی بر تردد متهمان در محدوده روستای "خوش هوا" به دست آمده و بلافاصله ماموران انتظامی با کنترل محورهای مواصلاتی متهمان را در حالی که در زیر یک پل در حال اوراق کردن یک درب بزرگ باغی بودند مشاهده و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سردار نگهبان خاطرنشان کرد: متهمان 32 و 37 ساله که هر دو اعتیاد دارند پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجوئی های فنی پلیس به 28 فقره سرقت از باغ ویلاهای محدوده روستای گمیزدر و جهیزخانه و فروش اموال مسروقه به یک ضایعاتی در بولوار شاهنامه اعتراف کردند.

وی با اشاره به دستگیری یک مالخر و کشف تعداد زیادی اموال مسروقه از انبار ضایعاتی مورد نظر، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • دبی باز هم همه را انگشت به دهان کرد!
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • بنوش و بمیر!
  • هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند
  • نقشه‌ تلسکوپ فضایی «جیمز وب» از آب‌وهوای یک سیاره فراخورشیدی
  • از پلمب کارگاه مواد شوینده تا سرقت از باغ ویلاهای مشهد